Το κλείσιμο του εναέριου χώρου του Πακιστάν εκτόξευσε το κόστος των αεροπορικών εταιρειών

Η απόφαση του Πακιστάν να κλείσει τον εναέριο χώρο δημιούργησε τεράστια προβλήματα σε βασικά αεροπορικά δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ειρηνικού.

Οι αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο αναγκάστηκαν να εκτρέψουν ή να ακυρώσουν αρκετές πτήσεις, μετά την απόφαση του Πακιστάν, ως αποτέλεσμα της στρατιωτικής του σύγκρουσης με την Ινδία, να κλείσει τον εναέριο χώρο τουλάχιστον μέχρι την Παρασκευή το πρωί, δημιουργώντας προσκόμματα σε ένα από τα βασικά αεροπορικά δρομολόγια μεταξύ Ασίας και Ειρηνικού.

Οι πτήσεις της Singapore Airlines Ltd. με προορισμό την Ευρώπη ξεκίνησαν όπως είχε προγραμματιστεί, αλλά θα θα μεταβάλλουν το δρομολόγιό τους, προκειμένου να αποφευχθεί ο εναέριος χώρος που έχει επηρεαστεί από την κλιμάκωση της έντασης μεταξύ των δυο χωρών, χωρίς καμία στάση ανεφοδιασμού, όπως ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία σε ένα μήνυμά της το οποίο διένειμε με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.

Μετά την ακύρωση των 10 πτήσεων από την Ευρώπη προς την Μπανγκόκ, καθώς και εκείνων προς το Πακιστάν, που έπρεπε να αναχωρήσουν αργά την Τετάρτη και νωρίς την Πέμπτη, η Thai Airways International Pcl δήλωσε ότι επανέλαβε τις κανονικές λειτουργίες, με τα αεροσκάφη όμως να μην εισέρχονται στον εναέριο χώρο αυτής της χώρας της Νότιας Ασίας.

Οι εκτροπές των πτήσεων δεν θα είναι φθηνές. Ο εναέριος χώρος του Πακιστάν είναι η πρωτεύουσα διαδρομή για τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ευρώπη, με περίπου 220 δρομολόγια που συνδέουν τις περιοχές καθημερινά, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών.

Μια πτήση που χρησιμοποιεί Airbus SE A350 – όπως η υπηρεσία της Singapore Airlines στο Άμστερνταμ – θα μπορούσε να προκαλέσει επιπλέον κόστος σε καύσιμα περίπου 90.000 δολαρίων για μια καθυστέρηση περίπου 20 λεπτών, δήλωσε ο Κ. Ajith, αναλυτής της UOB Kay Hian Pte στη Σιγκαπούρη.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ