Τουρκία: Προχωρά το πρόγραμμα για το εγχώριο τανκ Altay, αλλά ακόμα έχει ανοιχτά ζητήματα με τον… κινητήρα

Σε κανονικό “γεφύρι της Άρτας” έχει μετατραπεί το σχέδιο της Τουρκίας για την κατασκευή εγχώριου άρματος μάχης, του Altay, καθώς η κοινοπραξία που το κατασκευάζει ανακοίνωσε μεν ότι θα παραδώσει τα πρώτα τανκς μέσα στο 2023, ωστόσο είναι άκρως αμφίβολο αν αυτά θα είναι λειτουργικά.

Το γερμανικό εμπάργκο

Όπως είχε γράψει το economico.gr, το 2021 η τουρκο-καταριανή κοινοπραξία BMC που έχει αναλάβει την κατασκευή του Altay βρέθηκε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση καθώς το άρμα… έμεινε από κινητήρα, όταν η Γερμανία, στο πλαίσιο των κυρώσεων για την τουρκική εισβολή στη Συρία, απαγόρευσε την πώληση του κινητήρα MTU και συστήματος μετάδοσης κίνησης RENK, με αποτέλεσμα η Άγκυρα να στραφεί στις νοτιοκορεάτικες εταιρίες Doosan και S&T Dynamics για την προμήθεια κινητήρα και συστήματος μετάδοσης κίνησης, με τη συμφωνία να προβλέπει και την μεταφορά τεχνογνωσίας ώστε η Τουρκία να θεωρείται συμπαραγωγός.

Σοβαρά προβλήματα «τεχνολογικής» φύσεως

Τώρα, η BMC ανακοίνωσε ότι θα παραδώσει τα πρώτα δύο Altay στην Τουρκία εντός του 2023, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει ακόμα την παράδοση οκτώ τανκς ανά μήνα για την αρχική παρτίδα 100 τεθωρακισμένων αρμάτων μάχης. Ωστόσο, σύμφωνα με το Defense News, η συμφωνία δεν έχει υλοποιηθεί, με πηγή από τη Νότια Κορέα να αναφέρει ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα «τεχνολογικής» και άλλης φύσεως, ενώ ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Τουρκικών Αμυντικών Βιομηχανιών, Ισμαήλ Ντεμίρ, ανέφερε ότι θα πρέπει να καθοριστεί μια αρχική ποσότητα (κινητήρα και συστήματος μετάδοσης), μιλώντας για 50-100 μονάδες.

Αγορά «ετοιματζήδικου» κινητήρα

Για την Άγκυρα, ο εισαγόμενος κινητήρας θεωρείται ως μια ενδιάμεση λύση για το Altay, μέχρις ότου αναπτυχθεί ο εγχώριος κινητήρας Batu, ωστόσο, όσον αφορά στο σύστημα μετάδοσης κίνησης, η Τουρκία δεν διαθέτει εγχώρια λύση. Παράλληλα, η μεταφορά τεχνογνωσίας -μέσω της συμφωνίας με τις Doosan και S&T Dynamics- δεν προχώρησε, με αποτέλεσμα η Τουρκία να υποχρεούται να αγοράσει έτοιμες μονάδες κινητήρα και μετάδοσης κίνησης για το άρμα μάχης, οπότε ο αρχικός σχεδιασμός για συμπαραγωγή «πάει περίπατο» και η Τουρκία θα εξαρτάται πλήρως από εισαγωγές για την κίνηση του τανκ.

Πρόγραμμα δύο φάσεων

Το πρόγραμματα ανάπτυξης του Altay έρχεται από τη δεκαετία του 1990, ωστόσο μόλις το 2018 η BMC το πήρε στα χέρια της. Το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο φάσεις, την Τ1 και Τ2: κατά το στάδιο «Τ1» προβλέπεται η παραγωγή 250 αρμάτων μάχης και στο στάδιο «Τ2» προβλέπεται η παραγωγή της αναβαθμισμένης έκδοσης του τανκ, με το πλάνο να έχει ως στόχο συνολικά την κατασκευή συνολικά 1.000 αρμάτων μάχης Altay. Πάντως, αναλυτές θεωρούν ότι μέχρι να παραδωθεί και να παρουσιαστεί το πρώτο κομμάτι, ουδείς μπορεί να είναι σίγουρος σχετικά με την πορεία του προγράμματος.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή