Τραγωδία στα Τέμπη: Στις εθνικές αρχές «πετά το μπαλάκι» η Κομισιόν για τη διερεύνηση του πολύνεκρου δυστυχήματος

Προφυλακιστέος κρίθηκε ο σταθμάρχης.

Παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, αν και η η Κομισιόν επισήμανε ότι η διερεύνηση των συνθηκών του δυστυχήματος είναι αρμοδιότητα των εθνικών αρχών.

Ερωτηθείς σχετικά, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής, αρμόδιος για θέματα μεταφορών, Ανταλμπέρ Γιανς, απάντησε ότι «δεν θα είμαστε σε θέση να πούμε υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το δυστύχημα. Αυτό είναι το καθήκον των ερευνών που πρέπει να διεξαχθούν τώρα και αυτό είναι αρμοδιότητα των εθνικών αρχών. Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρόμων είναι διαθέσιμος κατόπιν αιτήματος για να υποστηρίξει τις εθνικές αρχές εάν το ζητήσουν. Ωστόσο, η πρωταρχική ευθύνη ανήκει στις εθνικές αρχές».

Περί της παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Όσον αφορά τη διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας που κίνησε η Επιτροπή το Δεκέμβριο του 2020 και την απόφαση της Επιτροπής, στις 15 Φεβρουαρίου 2023, να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ο εκπρόσωπος τύπου εξήγησε ότι «η σύναψη και δημοσίευση μιας τέτοιας συμφωνίας αποτελεί απαίτηση βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Αυτή η συμφωνία είναι πολύ σημαντική για τη διαφάνεια των επερχόμενων έργων στο δίκτυο των σιδηροδρομικών υποδομών. Είναι σημαντικό για τη διαφάνεια όσον αφορά τη χρήση των δημόσιων πόρων και αυτό δεν είναι κάτι που σχετίζεται ειδικά με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων».

«Δεν εξετάζουμε τις συμβάσεις έργων, αλλά τη μεταφορά της ευρωπαϊκής νομοθεσίας στο εθνικό δίκαιο», σημείωσε από την πλευρά του ο έτερος εκπρόσωπος της Επιτροπής, Ερίκ Μαμέρ, ενώ ο Ανταλμπέρ Γιανς εξήγησε ότι η διαδικασία επί παραβάσει κατά της Ελλάδας αφορά τη μη πλήρη συμμόρφωση των εθνικών αρχών με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, η οποία χρονολογείται από το 2012 και η οποία περιέχει συγκεκριμένες υποχρεώσεις.

Σύμφωνα με την Οδηγία για τον ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο, όλα τα κράτη-μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός. Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής σημείωσε ότι η ΕΕ στηρίζει με κοινοτικούς πόρους την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι από το 2014 η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει 16 έργα μεταφορών στην Ελλάδα, με περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, το 90% των οποίων αφορούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Στο πλαίσιο του Μηχανισμού Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης, τρία έργα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών προβλέπεται να χρηματοδοτηθούν με 130 εκατ. ευρώ.

Καμία δημοσίευση για προβολή