U.S.S. Gerald R. Ford: Ήρθε η «ώρα της κρίσης» για το υπερσύγχρονο και παράκριβο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ

Τα ψέματα τελείωσαν: 15 χρόνια από την ώρα που δόθηκε το πράσινο φως για την κατασκευή του και μετά από κόστος άνω των 13 δισ. δολαρίων, το νέο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο των ΗΠΑ, το «Gerald R. Ford» (το πρώτο της κλάσης του, η οποία θα αντικαταστήσει σταδιακά την κλάση αεροπλανοφόρων «Nimitz» στον αμερικανικό στόλο), το σκάφος ετοιμάζεται για την πιο κρίσιμη δοκιμή του, προτού ενταχθεί λειτουργικά στο Πολεμικό Ναυτικό της χώρας.

Η κρίσιμη άσκηση

Έτσι, μετά από χρόνια δοκιμών, βλαβών και πισωγυρισμάτων, το «Gerald R. Ford» (που παίρνει το όνομά του από τον 38ο Πρόεδρο των ΗΠΑ, ο οποίος και αντικατέστησε τον Ρίτσαρντ Νίξον στον Λευκό Οίκο, όταν ο τελευταίος παραιτήθηκε λόγω του σκανδάλου Watergate) με πλήρες πλήρωμα και συνοδεία 80 αεροσκαφών θα πραγματοποιήσει την Σύνθετη Εκπαιδευτική Άσκηση Μονάδας (COMPTUEX), η οποία περιλαμβάνει ένα τεράστιο εύρος σεναρίων, όπως επιθέσεις από αεροσκάφη, υποβρύχια και πυραύλους, απώλειες στο πλοίο, ειδικές ασκήσεις μηχανικής και επικοινωνιών καθώς και κάθε άλλο πιθανό σενάριο που το σκάφος μπορεί να αντιμετωπίσει στη διάρκεια μιας αποστολής.

Τεχνολογία αιχμής

Της άσκησης αυτής έχουν προηγηθεί δεκάδες άλλοι έλεγχοι στα συστήματα του πλοίου, εκπαίδευση του προσωπικού, διεθνείς ασκήσεις και με την επιτυχημένη ολοκλήρωσή της COMPTUEX, το 100.000 τόνων «Gerald R. Ford» θα είναι έτοιμο για την διάρκειας επτά μηνών αποστολή μαζί με τον απαραίτητο στολίσκο που συνοδεύει τα αεροπλανοφόρα. Σημειώνεται ότι το σκάφος έχει ολοκληρωθεί κατασκευαστικά από το 2013, ωστόσο μόλις το 2022 πραγματοποίησε την πρώτη αποστολή του, ενώ σε σχέση με τα προηγούμενα αεροπλανοφόρα του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ περιλαμβάνει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, όπως ειδικά αναβατόρια για την μεταφορά πυραύλων και βομβών στο κατάστρωμα, αλλά και ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες για τα αεροσκάφη.

Προβλήματα

Ωστόσο, όπως συμβαίνει συχνά με οπλικές πλατφόρμες τόσο σύνθετες και τόσο προηγμένες όσο το «Gerald R. Ford», το σκάφος αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, τα οποία καθυστέρησαν την ένταξή του στον στόλο. Αν και η κατασκευή του άρχισε το 2009, μόλις το 2017 «ανέλαβε υπηρεσία» και θεωρήθηκε έτοιμο για το στόλο το Δεκέμβριο του 2021. Επίσης, οι ηλεκτρομαγνητικοί καταπέλτες – ένα από τα πλέον κρίσιμα συστήματα του σκάφους – παθαίνουν διαρκώς βλάβες, ενώ και το σύστημα ραντάρ του πλοίου έχει ζητήματα αξιοπιστίας, παρότι θεωρείται από τα πλέον εξελιγμένα στον κόσμο. Πλέον, η τελευταία δοκιμή θεωρείται κρίσιμη, καθώς το αεροπλανοφόρο καλείται να αποδείξει ότι άξιζε την καθυστέρηση και το κόστος.

Καμία δημοσίευση για προβολή