«Βόμβα» από ανώτατο αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ: Εξαίρεσε (;) το F-22 από τον μελλοντικό στόλο μαχητικών (Photos)

To τελευταίο διάστημα η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και όχι πάντα με θετικό τρόπο.

Από τη μία, υπάρχει η συνεχιζόμενη συζήτηση σε πολιτικό επίπεδο για το μέλλον του προγράμματος των F-35. Από την άλλη, οι αξιωματικοί που απαρτίζουν το επιτελείο του σώματος μοιάζουν να μην έχουν καταλήξει στην μορφή που θα ήθελαν να έχει η Αεροπορία στο άμεσο, αλλά και σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο, ιδίως όσον αφορά στο κομμάτι των μαχητικών αεροσκαφών, δηλαδή, το κομμάτι εκείνο της Αεροπορίας που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος.

Ο μελλοντικός στόλος της USAF

Σύμφωνα με αμερικανικά ΜΜΕ, ο Α/ΓΕΑ των ΗΠΑ, Πτέραρχος Τσαρλς Μπράουν -ο οποίος πρόσφατα είχε αποκαλέσει το F-35 ως τη «Ferrari» της Αεροπορίας, θέλοντας να δείξει ότι πρόκειται για ένα αεροσκάφος του οποίου η χρήση βρίσκεται πολύ μακριά από τον αρχικό σχεδιασμό του- μιλώντας σε συνέδριο περιέργαψε τα αποτελέσματα μιας εσωτερικής μελέτης του σώματος σχετικά με το μείγμα αεροσκαφών για τον μελλοντικό στόλο των ΗΠΑ και τα όσα είπε περιείχαν και μία «βόμβα» πολλών μεγατόνων.

F-35

Η απουσία του F-22

Συγκεκριμένα, ο Μπράουν φέρεται να είπε ότι σήμερα η Αεροπορία διαθέτει επτά στόλους μαχητικών και ότι ο στόχος του είναι να τους περιορίσει στους τέσσερις συν έναν: τα επιθετικά αεροσκάφη επίγειας υποστήριξης Α-10 και τα F-16για κάποιο χρονικό διάστημα», όπως χαρακτηριστικά είπε), τα F-35 που θα είναι «η βάση» του στόλου, τα F-15EX και το μαχητικό Νέας Γενιάς Εναέριας Υπεροχής (NGAD). Εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι από τον κατάλογο του Μπράουν λείπει το περίφημο F-22 και το F-15E Strike Eagle.

A-10

To NGAD έρχεται

Όπως ήταν φυσικό, η απουσία του F-22 από τον μελλοντικό στόλο μαχητικών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ προκάλεσε έντονο ενδιαφέρον στα ΜΜΕ, υποχρεώνοντας εκπρόσωπο του σώματος να διευκρινίσει ότι τα συγκεκριμένα μαχητικά βρίσκονται σε φάση ανανέωσης  και ότι δεν υπάρχουν σχέδια απόσυρσής τους στο εγγύς μέλλον. «Τα F-22 κάποια στιγμή θα αποσυρθούν» εξήγησε, λέγοντας ότι ο Μπράουν μιλούσε πιο μακροπρόθεσμα, ότι το NGAD θα είναι έτοιμο, αφού, άλλωστε, προορίζεται και για αντικαταστάτης του F-22.

F-15EX

Τα «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα

Όσον αφορά στο μέλλον του Strike Eagle, η εξήγηση είναι ότι το πιο σύγχρονο F-15EX θα μπορεί να παίξει και το ρόλο του, αν και πρωτίστως θα αντικαταστήσει τα F-15C/D που πλέον έχουν αρχίσει να γερνούν επικίνδυνα. Το ενδιαφέρον είναι ότι σύμφωνα με τον επίσημο σχεδιασμό της Αεροπορίας (ο οποίος μάλιστα προκαλεί και τριβές στο Κογκρέσο) το Α-10 δεν πρόκειται να συνεχίσει να χρησιμοποιείται πέραν της δεκαετίας του 2030, ενώ ο ίδιος ο Μπράουν στο παρελθόν έχει μιλήσει για την ανάγκη αντικατάστασης του F-16 με περισσότερα F-35 ή «κάτι άλλο».

F-16

Η μελέτη της Αεροπορίας

Ο Μπράουν εξήγησε πάντως ότι υπάρχει χρόνος περίπου έξι ως οκτώ ετών για να ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, σημειώνοντας ότι η τακτική μελέτη για τα μαχητικά θα λάβει υπόψη της και τα δεδομένα που δημιουργούνται και από τις απειλές, συν τω χρόνω, ωστόσο, η απουσία του F-22 από τον παρόντα σχεδιασμό προκαλεί πολλές απορίες, ιδίως να ληφθεί υπόψη ότι το αεροσκάφος δεν είναι και τόσο παλιό (η παραγωγή του διακόπηκε μετά από 187 κομμάτια το 2012) και θεωρείται και σήμερα ως το πιο εξελιγμένο μαχητικό 5ης γενιάς που υπάρχει στον κόσμο.

F-22

Η ιστορία του Raptor

Υπενθυμίζεται ότι το υψηλό κόστος παραγωγής του αεροσκάφους περιόρισε δραματικά τον αριθμό των μαχητικών που κατασκευάστηκαν (αρχικά ο στόχος ήταν για στόλο 750 F-22), ενώ πραγματοποίησε την πρώτη επιχείρησή του το 2014. Αν και αρχικά σχεδιάστηκε ως μαχητικό εναέριας υπεροχής, πλέον θεωρείται ως αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων και η εξαγωγή του απαγορεύεται διά νόμου από το Κογκρέσο των ΗΠΑ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή