Υπερηχητικά αεροσκάφη: Οι ΗΠΑ ετοιμάζουν μη επανδρωμένο αεροσκάφος που θα πετά πέντε φορές στην ταχύτητα του ήχου

Από το 1966 ως το 1998 σε τεράστια ύψη πάνω από το έδαφος πετούσε με ιλιγγιώδη ταχύτητα ένα αεροπλάνο που έμοιαζε βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας.

Το αεροσκάφος αυτό ονομαζόταν SR-71 Blackbird, είχε κατασκευαστεί από το τμήμα «μαύρων projects» της Lockheed, το διαβόητο Skunk Works, και τα χαρακτηριστικά του έμοιαζαν να έρχονταν από το μέλλον: σχεδιασμένο ως αναγνωριστικό μακράς εμβέλειας, το αεροσκάφος μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητες πάνω από 3,2 Mach (3.398,4 km/h) και να πετά στα 85.000 πόδια (25,9 χιλιόμετρα), είχε stealth χαρακτηριστικά, για την κατασκευή του είχαν χρησιμοποιηθεί εξωτικά υλικά και ήταν το μοναδικό στρατιωτικό αεροπλάνο που μπορούσε να πετά για ώρες με υπερηχητική ταχύτητα.

Έρχεται ο αντικαταστάτης (;)

Παρότι ο «Κότσυφας» επί 32 χρόνια εκτελούσε με απόλυτη επιτυχία αποστολές αναγνώρισης και… κατασκοπείας, αποσύρθηκε οριστικά από την ενεργό δράση το 1998 για πολιτικούς λόγους, με τις… κακές γλώσσες να λένε ότι προτιμήθηκε να κοπούν τα κονδύλια του προγράμματος για να προχωρήσει η ανάπτυξη του stealth στρατηγικού βομβαρδιστικού Β-2 Spirit, παρά το γεγονός ότι από την Skunk Works είχε σχεδιαστεί και μια έκδοση του φουτουριστικού μαύρου αεροπλάνου, η οποία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για την πραγματοποίηση βομβαρδισμών.

Η απόσυρση του SR-71 Blackbird, ωστόσο, δημιούργησε ένα «κενό» στις ικανότητες της Αεροπορίας των ΗΠΑ, κενό το οποίο τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και πιο έντονο, καθώς η Ρωσία και η Κίνα αναπτύσσουν υπερηχητικά όπλα και οχήματα μεταφοράς ακόμα και πυρηνικών κεφαλών. Έτσι, το 2021 το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ χρηματοδότησε με 60 εκατ. δολάρια την εταιρεία Hermeus για την ανάπτυξη αεροσκάφους που θα ακολουθούσε τα βήματα του «Κότσυφα» και θα εξέλισσε τις ιδέες της δεκαετίας του 1960, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του 21ου αιώνα.

Επιτυχημένη δοκιμή της «Χίμαιρας»

Η Hermeus ανέλαβε το έργο να αναπτύξει τρία μη επανδρωμένα αεροσκάφη, εκ των οποίων το ένα θα είναι υπερηχητικό, με την ικανότητα να πιάνει ταχύτητα 5 Mach (πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου, ήτοι, 6.125 χιλιόμετρα την ώρα). Και, πλέον, ο στόχος αυτός βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίησή του, καθώς η εταιρεία κατόρθωσε να δημιουργήσει έναν υβριδικό κινητήρα, την «Χίμαιρα», που συνδυάζει ταυτόχρονα τεχνολογία ramjet και turbojet και επιτρέπει το ομαλό πέρασμα από τη μία λειτουργία στην άλλη, όπερ σημαίνει ότι η ταχύτητα 5 Mach μπορεί να επιτευχθεί, όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο.

Μπορεί ένας κινητήρας σε εργαστηριακό περιβάλλον να μην μοιάζει με κάτι μεγάλο, ωστόσο, το παρελθόν προκαλεί αισιοδοξία: ο κινητήρας του SR-71 κατασκευάστηκε το 1958 και το αεροσκάφος έκανε την πρώτη πτήση του έξι χρόνια αργότερα, σε μια εποχή που η τεχνολογία δεν βρισκόταν στο σημείο που βρίσκεται σήμερα. Μάλιστα, η Hermeus δηλώνει ότι ετοιμάζεται να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας του «Κότσυφα» μέσα στο επόμενο έτος. Μένει να φανεί αν θα το καταφέρει, ωστόσο, η ουσία είναι ότι τα υπερηχητικά αεροσκάφη κατά πάσα πιθανότητα θα είναι πραγματικότητα, πολύ πιο σύντομα απ’ όσο φανταζόμαστε.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή