Ζημίες για πρώτη φορά στην ιστορία της λειτουργίας της “κατάφερε” το lockdown στην H&M

Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ένδυσης παγκοσμίως, η H&M, κατέγραψε στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 ζημιές, για πρώτη φορά από τότε που ιδρύθηκε.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, θα επισπεύσει τη διαδικασία κλεισίματος καταστημάτων, αν και μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας η εμπορική κίνηση έχει ανακάμψει.

Το lockdown σε σχεδόν όλο τον κόσμο “κατάφερε” σοβαρό χτύπημα στο λιανεμπόριο. Οι πιέσεις που ασκήθηκαν σε διεθνείς αλυσίδες ένδυσης τύπου Η&Μ και Ζara ήταν πολύ μεγάλες. Οι άνθρωποι κλείστηκαν στα σπίτια τους για λόγους ασφαλείας και ανάσχεσης του ιού, οπότε στράφηκαν μαζικά στις ηλεκτρονικές αγορές. Η ισπανική Zara έχει ανακοινώσει πως θα κλείσει περί τα 1.200 καταστήματά της σε πολλές χώρες. Στην περίπτωση της σουηδικής Η&Μ, επί συνόλου 5.000 καταστημάτων και πλέον σε όλο τον κόσμο, το 7% ακόμα παραμένει κλειστό εν συγκρίσει με το 80% στο αποκορύφωμα της καραντίνας.

Ήδη από τον Απρίλιο η σουηδική αλυσίδα είχε δηλώσει πως αναμένει ζημίες το δεύτερο τρίμηνο και για να τις αντιμετωπίσει, προχωρεί σε ακόμα μεγαλύτερες εκπτώσεις, οι οποίες με τις σειρά τους ελαττώνουν τα περιθώρια κερδών. Συν τοις άλλοις, συνέστησε ψυχραιμία, διότι προβλέπει ότι θα υπάρξει και άλλος γύρος περιορισμών.

Ειδικότερα, το δεύτερο τρίμηνο είχε προ φόρων ζημίες ύψους 6,5 δισ. κορωνών, δηλαδή 695 εκατ. δολαρίων, όταν πέρυσι την ίδια περίοδο είχε εμφανίσει κέρδη 5,9 δισ. κορωνών. Οι αναλυτές είχαν προβλέψει οικονομικές απώλειες 6,4 δισ. κορωνών.

Αρχής γενομένης από την 1η Ιουνίου, οι πωλήσεις της H&M έχουν ελαττωθεί κατά 25%, ενώ στη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου μειώθηκαν στο μισό. Αντιστοίχως, και ο μεγαλύτερος όμιλος του λιανεμπορίου ένδυσης σε διεθνή κλίμακα, Ζara, το τρίμηνο Φεβρουαρίου –  Απριλίου πρώτη φορά στην ιστορία της είχε ζημίες.

«Το όλο περιβάλλον του επιχειρείν είναι πάρα πολύ αβέβαιο και αυτό φαίνεται από τον τρόπο με τον οποίο οι οικονομίες τέθηκαν ξανά σε επανεκκίνηση», παρατηρεί η επικεφαλής της Η&Μ Ελένα Χέλμερσον μιλώντας στο Reuters. «Οπότε είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπορέσεις να διαβλέψεις τι αποτελέσματα θα έχεις, αν και υπάρχει ένα ενθαρρυντικό στοιχείο, η άνοδος πωλήσεων τον Ιούνιο».

Τέλος, ανέφερε ότι η πιο δύσκολη πρόβλεψη αφορά την αγορά των ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά τη Γερμανία, ενώ προσέθεσε ότι φέτος η εταιρεία θα ανοίξει λιγότερα νέα καταστήματα από όσα αρχικά προγραμματιζόταν, ενώ πολλά θα κλείσουν.