ΑΑΔΕ: Εκπνέει η προθεσμία επικαιροποίησης των στοιχείων POS  που διαθέτουν επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες

Η νέα αυτή υποχρέωση που συνδέεται με τη χρήση των POS κρίνεται σημαντική, καθώς μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε προβλήματα με την φορολογική αρχή π.χ. στην περίπτωση κατά την οποία σε επιτόπιο έλεγχο διαπιστωθεί η χρήση μη καταχωρημένου POS.

Εξαιρετικά διαδεδομένη πρακτική μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών αποτελεί η πληρωμή με κάρτα καθώς τη χρησιμοποιούν 7 στους 10

Μέχρι την Τρίτη 31 Οκτωβρίου έχουν περιθώριο οι επιχειρήσεις, επιτηδευματίες και ελεύθεροι επαγγελματίες να προχωρήσουν σε διορθώσεις ή τυχόν επικαιροποίηση των ηλεκτρονικών σημείων πληρωμής (POS) που φέρονται να διαθέτουν σύμφωνα με το μητρώο τους στην ΑΑΔΕ. Η νέα αυτή υποχρέωση που συνδέεται με τη χρήση των POS κρίνεται σημαντική, καθώς μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε προβλήματα με την φορολογική αρχή π.χ. στην περίπτωση κατά την οποία σε επιτόπιο έλεγχο διαπιστωθεί η χρήση μη καταχωρημένου POS.

Μέσω της πύλης myAADE και συγκεκριμένα στην επιλογή Μητρώο & Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης, οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να δουν το σύνολο των ενεργών POS που φέρονται να τούς ανήκουν με βάση τα στοιχεία της ΑΑΔΕ με 30 Σεπτεμβρίου. Σε περίπτωση ανακρίβειας, απουσίας εγγραφών ή λαθών, μπορούν να προβούν στις σχετικές διορθώσεις ή/και προσθήκες μέχρι την 31η Οκτωβρίου, ημερομηνία μετά την οποία θα τεκμαίρεται πως τα στοιχεία της ΑΑΔΕ είναι σωστά, κατά συνέπεια επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες θα υπέχουν την ευθύνη των συγκεκριμένων στοιχείων.

Ενεργό θεωρείται ένα POS που δύναται να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση συναλλαγών πελατών μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, ακόμα και όταν είναι εφεδρικό για την περίπτωση βλάβης έτερων POS ή κάποιας άλλης λειτουργικής ανάγκης. Είναι εντυπωσιακό το στοιχείο, ότι στο Μητρώο της ΑΑΔΕ έχουν μέχρι στιγμής επεξεργαστεί 2,5 εκατ. εγγραφές για περισσότερα από 1 εκατ. POS.

Τα στοιχεία που διαθέτει η ΑΑΔΕ για τα POS επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών τα αντλεί υποχρεωτικά από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών (aquirers) και τους παρόχους μέσων πληρωμών (NSPs), οι οποίοι μάλιστα οφείλουν να πιστοποιήσουν μέχρι τις 24 Νοεμβρίου πως οι συσκευές POS που προσφέρουν στους πελάτες τους (επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες) συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές της ΑΑΔΕ και μπορούν να αναβαθμιστούν αντίστοιχα.

Για τις επιχειρήσεις που ήδη διαθέτουν ταμειακή μηχανή, το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα της ΑΑΔΕ προβλέπει τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Καμία δημοσίευση για προβολή