“Αφιλόξενα” και με ακριβές προμήθειες τα καταστήματα των τραπεζών. Οδηγούν τους πελάτες τους στις ψηφιακές συναλλαγές

Οι τράπεζες επιδιώκουν να οδηγήσουν τους πελάτες τους στις ψηφιακές συναλλαγές και να τους να αποτρέπουν  από το να επισκέπτονται τα καταστήματα. Έτσι, χρεώνουν ακριβές προμήθειες σε όσους χρησιμοποιούν το δίκτυο καταστημάτων για υπηρεσίες που διατίθενται και μέσω των ψηφιακών καναλιών. Η απόφαση αυτή οδηγεί σε πολλές διαμαρτυρίες από τους ηλικιωμένους και μη εξοικειωμένους με την ψηφιακή τεχνολογία πελάτες τους, ενώ δεν είναι λίγα τα επεισόδια που παρατηρούηται στα υποκαταστήματα.

Χρεώνεται και η χρήση μετρητών

Σημαντικές χρεώσεις ισχύουν και στην περίπτωση που οι συναλλαγές πραγματοποιηθούν μεν στο κατάστημα, αλλά με χρέωση λογαριασμού αντί για χρήση μετρητών, ωστόσο είναι σημαντικά χαμηλότερες.

Αντιθέτως, εάν χρησιμοποιήσει κανείς τα ψηφιακά κανάλια που έχουν αναπτύξει τα τελευταία χρόνια όλες οι ελληνικές τράπεζες, όπως το e-banking και το mobile banking, οι χρεώσεις είναι πολύ μικρότερες και, σε αρκετές περιπτώσεις, μηδενικές.

Τέτοιο παράδειγμα είναι οι πληρωμές βεβαιωμένων οφειλών προς το Δημόσιο, όπως η πληρωμή φόρων ή τελών κυκλοφορίας, η οποία παρέχονται δωρεάν όταν πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά με χρήση κάρτας ή μέσω της υπηρεσίας IRIS που υλοποιεί η ΔΙΑΣ σε συνεργασία με τις συστημικές τράπεζες.

Όπως αναφέρει το capital.gr, (Βάσω Αγγελέτου) στην αποστολή χρημάτων σε λογαριασμό άλλης τράπεζας, ακόμη και όταν πρόκειται για συναλλαγή προς τράπεζα εσωτερικού ή στο ίδιο νόμισμα (ευρώ), οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρονικών και φυσικών συναλλαγών είναι χαοτικές. Οι τέσσερις συστημικές τράπεζες χρεώνουν προμήθεια από 12 έως 17 ευρώ για τα απλά εμβάσματα και πάνω από 25 ευρώ για τα άμεσα εμβάσματα μέσω IRIS Payments, με εξαίρεση την Alpha Bank που χρεώνει επιπλέον 1,5 ευρώ.

Προς καθιέρωση μηναίου τέλους συναλλαγών

Αυτά συμβαίνουν ενώ κάθε τράπεζα εξελίσσει πρόγραμμα για μείωση χρεώσεων ή ακόμα και μηδενισμό σε 4-5 κατηγορίες συναλλαγών (της επιλογής της). Παράλληλα προσανατολίζονται στην καθιέρωση ενός μηναίου τέλους συναλλαγών για κάθε ενεργό πελάτη τους με στόχο να “κλειδώσουν” τα έσοδα από προμήθειες που χρεώνουν για τις υπηρεσίες που παρέχουν.

Θυμίζουμε ότι στις αρχές Δεκεμβρίου, ο ΥΠΟΙΚ παρουσίασε στους επικεφαλής των συστημικών τραπεζών 12 χρεώσεις που χρίζουν επανεξέτασης. Σε αυτές περιλαμβάνονται απλές καθημερινές συναλλαγές, όπως εμβάσματα, αναλήψεις από ΑΤΜ άλλης τράπεζας, έκδοση πιστωτικής ή επανέκδοση χρεωστικής κάρτας, έξοδα αξιολόγησης αιτήματος χορήγησης δανείου, αγορά χρεογράφων Δημοσίου κ.α.

Το 2022 ήταν ένα έτος υψηλής κερδοφορίας για τις τράπεζες, με τα έσοδα από χρεώσεις και προμήθειες να εκτοξεύονται κατά 20,5% σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο. Στις προμήθειες αυτές περιλαμβάνονται οι πάγιες εντολές, τα διατραπεζικά εμβάσματα, η έκδοση χρεωστικών και πιστωτικών καρτών, η πληρωμή λογαριασμών (π.χ. ΔΕΚΟ) κ.α.

 

 

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή