Ακρίβεια: «Καμπανάκι» από τους πρατηριούχους καυσίμων για αμόλυβδη στα 2 ευρώ στην Αττική και στα 2,2 ευρώ στα νησιά

Σε πραγματικό «πονοκέφαλο» για τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς μετατρέπεται η ακρίβεια, η οποία έχει απλωθεί σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της «καθημερινής» οικονομίας.

Νέες ανησυχίες προκαλούν οι προειδοποιήσεις των πρατηριούχων καυσίμων, ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αναμένεται να σπάσει το ψυχολογικό «φράγμα» των δύο ευρώ το λίτρο ακόμα και στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο το πορτοφόλι των καταναλωτών.

Μέση τιμή στα 1,9 ευρώ

Συγκεκριμένα, μιλώντας στη δημόσια ραδιοφωνία, ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου, δήλωσε ότι «η μέση τιμή σήμερα αγγίζει το 1,90 ευρώ πανελλαδικά, η οποία είναι πολύ υψηλή τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη, όπως επίσης και για το πετρέλαιο θέρμανσης και το πετρέλαιο κίνησης το οποίο είναι κόστος ενέργειας για όλα τα παραγόμενα προϊόντα αλλά και για τις παροχές υπηρεσιών οι οποίες ανεβάζουν το κόστος και έτσι αυτός που το πληρώνει τελικά είναι ο καταναλωτής».

Καθημερινή άνοδος της τιμής

Ο κ. Ασμάτογλου σημείωσε ότι «είναι σταθερά ανοδική η πορεία του διυλισμένου προϊόντος του πετρελαίου και αν κάνει για λίγο μια κάμψη, ξαναγυρίζει πάλι ανοδικά», προσθέτοντας ότι «συνεχίζει η ανοδική πορεία λίγο-λίγο κάθε μέρα, το βλέπω και στις προβλέψεις τις διυλιστηριακές που και στην αυριανή μέρα θα είναι προσθετική, όπως και σήμερα ήταν αρκετά υψηλή η αύξηση για όσους θα πάρουμε καύσιμα σε σχέση με την χθεσινή χρέωση. Είναι ακριβότερο το καύσιμο που θα αγοράσουμε οι πρατηριούχοι σήμερα όπως θα είναι και αύριο και μεθαύριο, σύμφωνα με τις προβλέψεις».

«Οι αυξήσεις τραβούν την ανηφόρα»

«Εάν ήταν πράγματι παροδική η ανοδική πορεία των καυσίμων θα έπρεπε να είχε τελειώσει το αργότερο τον Δεκέμβριο, αλλά βρισκόμαστε ήδη στον Φεβρουάριο και οι αυξήσεις τραβούν την ανηφόρα», τόνισε και υπογράμμισε ότι «λέγαμε πάντοτε ότι θα πρέπει στις περιπτώσεις που αυξάνεται η διεθνής τιμή του αργού πετρελαίου να υπάρχει ένας μηχανισμός να μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, ο οποίος επιβαρύνεται και από τον ΦΠΑ και δεν ξέρω αν θα ξεπεράσουμε και τα 2 ευρώ την βενζίνη. Θα μπούμε σε μια μεγάλη ύφεση που δεν θα φέρει έσοδα στα ταμεία του κράτους, γιατί η μικρή τιμή και ο κύκλος εργασιών είναι αυτό που επιφέρει έσοδα».

Πώς αντιδρούν οι καταναλωτές

Ο κ. Ασμάτογλου επισήμανε, μεν, ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο εγχώριο, αλλά αφορά όλη την Ευρώπη, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι στην νησιωτική Ελλάδα, σε ορισμένες περιοχές η τιμή της βενζίνης ξεπερνά τα 2,20 ευρώ και αγγίζει πλέον τα 2 ευρώ και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Τόνισε δε ότι οι καταναλωτές αισθάνονται την πίεση: «Το είδαμε και με το πετρέλαιο θέρμανσης, με τον χιονιά, οι ποσότητες που είχαν παραγγελθεί ήταν πολύ μικρές, οι δεξαμενές ήταν άδειες και όπου δεν μπόρεσε να γίνει η διανομή, τουλάχιστον στα βόρεια προάστια που έπεσε πολύ χιόνι, έμειναν πάρα πολλά σπίτια χωρίς πετρέλαιο, δεν είχαν άλλους τρόπους θέρμανσης, με ηλικιωμένους και δεν μπορείτε να φανταστείτε τι αντιμετωπίσαμε αυτές τις μέρες».

Καμία δημοσίευση για προβολή