Amazon: Tι είναι το «Project Nessie» με το οποίο η εταιρεία «φούσκωσε» τα κέρδη της

Η Amazon χρησιμοποίησε μια σειρά από παράνομες πρακτικές για να παραμείνει στην κορυφή της διαδικτυακής λιανικής πώλησης, ανεβάζοντας παράλληλα τις τιμές για τους αγοραστές και αποσπώντας περισσότερα έσοδα από τους ανεξάρτητους πωλητές, δήλωσε την Πέμπτη η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC).

Η Amazon αύξησε σκόπιμα τις τιμές κατά περισσότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια συνολικά μέσω μυστικών αλγορίθμων, γνωστών ως «Project Nessie», δήλωσε η FTC.

Η εταιρεία αξίας 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων παρακολουθούσε τους πωλητές και τους «τιμωρούσε» εάν προσέφεραν χαμηλότερες τιμές σε άλλες πλατφόρμες, ανέφερε επίσης η FTC, η οποία κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας τον Σεπτέμβριο, αλλά πολλές λεπτομέρειες αποκρύφθηκαν από το κοινό μέχρι χθες Πέμπτη, όταν δημοσιοποιήθηκε μια έκδοση της αγωγής στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ στο Σιάτλ.

Οι νέες λεπτομέρειες που αποκαλύφθηκαν ρίχνουν φως στην υπόθεση και αποδεικνύουν ότι η Amazon ασκεί μονοπωλιακές πρακτικές χρησιμοποιώντας ένα σύνολο αλληλένδετων ανταγωνιστικών και αθέμιτων στρατηγικών».

Σύμφωνα με το Reuters η FTC δήλωσε ότι η Amazon δημιούργησε έναν «μυστικό αλγόριθμο με εσωτερική κωδική ονομασία «Project Nessie» για τον εντοπισμό συγκεκριμένων προϊόντων για τα οποία προβλέπει ότι άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ακολουθήσουν τις αυξήσεις τιμών της Amazon. Έτσι, χρησιμοποίησε το Project Nessie για να αποσπάσει περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια απευθείας από τις τσέπες των Αμερικανών».

Τι απαντά η Amazon

Ο εκπρόσωπος της Amazon, Tim Doyle, δήλωσε ότι η FTC «παρερμηνεύει κατάφωρα» το εργαλείο τιμολόγησης και ότι η εταιρεία σταμάτησε να το χρησιμοποιεί εδώ και αρκετά χρόνια. «Το Nessie χρησιμοποιήθηκε για να προσπαθήσουμε να σταματήσουμε την αντιστοίχιση των τιμών μας από το να οδηγεί σε ασυνήθιστα αποτελέσματα όπου οι τιμές γίνονταν τόσο χαμηλές που δεν ήταν βιώσιμες», δήλωσε ο Doyle.

Η Amazon απαιτούσε επίσης από τους πωλητές στο πλαίσιο της λειτουργίας Prime της εταιρείας να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες logistics και παράδοσης παρόλο που πολλοί φέρονται να προτιμούσαν να χρησιμοποιούν μια φθηνότερη υπηρεσία ή μια υπηρεσία που θα εξυπηρετούσε επίσης πελάτες από άλλες πλατφόρμες, δήλωσε η FTC.

«Ενώ το Project Nessie έχει προς το παρόν διακοπεί, η Amazon θα μπορούσε να το ενεργοποιήσει ξανά ανά πάσα στιγμή. Πράγματι, η Amazon έχει επανειλημμένα εξετάσει το ενδεχόμενο να το ενεργοποιήσει ξανά – και δεν υπάρχουν εμπόδια που να την εμποδίζουν να το πράξει», δηλώνει η FTC στο Reuters.

Τον Ιανουάριο του 2022 εξετάστηκε η επανενεργοποίηση

Η Amazon άρχισε να χρησιμοποιεί το Nessie το 2014 και μέχρι το 2018 το χρησιμοποίησε για τον καθορισμό τιμών που είδαν οι αγοραστές περισσότερες από 400 εκατομμύρια φορές στα προϊόντα της, δήλωσε η FTC.

Τον Απρίλιο του 2018 το χρησιμοποίησε για να ορίσει τιμές για περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντικείμενα που αγόρασαν οι πελάτες και τα οποία κόστισαν συνολικά σχεδόν 194 εκατομμύρια δολάρια, ανέφερε η καταγγελία, προτού τελικά το διακόψει το 2019.

Το στέλεχος λιανικής της Amazon, ο Doug Herrington, τον Ιανουάριο του 2022 ζήτησε να χρησιμοποιηθεί «[ο] παλιός μας φίλος Nessie, ίσως με κάποια νέα λογική στόχευσης» για να αυξήσει τα κέρδη του βραχίονα λιανικής της Amazon, αναφέρει επίσης η καταγγελία της FTC.

Καμία δημοσίευση για προβολή