Αρχές Μαρτίου “πιάνει δουλειά” ο πλωτός κόμβος φυσικού αερίου FSRU στην Αλεξανδρούπολη – Αγκυροβόλησε η μονάδα

Επικεφαλής Gastrade: "Μεταξύ 15 και 20 Ιανουάριου θα έρθει το δοκιμαστικό φορτίο και θα γίνουν όλες οι δοκιμές σε διάστημα έξι με εφτά εβδομάδων, άρα λογικά τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε."

Gastrade - FSRU Αλεξανδρούπολης

Ένα ακόμα βήμα εγγύτερα στην ανάδειξή του σε κρίσιμο ενεργειακό κόμβο της ΝΑ Ευρώπης βρίσκεται πλέον ο λιμένας Αλεξανδρούπολης, μετά τον κατάπλου στο αγκυροβόλιό του χθες το πρωί, του ειδικά διαμορφωμένου τεράστιου δεξαμενόπλοιου μήκους 300 μέτρων της Gastrade, που μετασκευάστηκε στο ναυπηγείο Keppel στη Σιγκαπούρη για να λειτουργεί ως πλωτή υπεράκτια μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου – FSRU (Floating Storage Regasification Unit).

Σε δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade Α.Ε., Κωνσταντίνος Σιφναίος, παρουσιάζει το χρονοδιάγραμμα πρόσδεσης του μετασκευασμένου πλοίου στον θαλάσσιο χώρο της Αλεξανδρούπολης και έναρξης λειτουργίας του ως FSRU. Αυτό, θα καταστήσει την Αλεξανδρούπολη έναν νέο κόμβο τροφοδοσίας φυσικού αερίου της Νοτιο-Ανατολική Ευρώπης, δημιουργώντας μια στρατηγικής σημασίας υποδομή στην Ελλάδα για την ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής, διαφοροποιώντας σημαντικά τον ενεργειακό χάρτη ως προς τις πηγές προμήθειας φυσικού αερίου.

Αρχές Μαρτίου η λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης

Σύμφωνα με τον κ.Σιφναίο, “Το δεξαμενόπλοιο είναι ήδη στο αγκυροβόλιο του λιμένος Αλεξανδρούπολης και μεθαύριο αναμένεται να φύγει για τη θέση της μόνιμης αγκυροβολίας του η οποία είναι 17 χιλιόμετρα – περίπου δέκα ναυτικά μίλια – Νοτιο-Δυτικά από το λιμάνι απέναντι από τη Μάκρη“. Το αργότερο εντός μίας εβδομάδας – αναλόγως των καιρικών συνθηκών – με τη συνδρομή ειδικών ρυμουλκών θα ολοκληρωθεί το δέσιμο του πλοίου με 12 άγκυρες, έξι μπροστά κι έξι πίσω.

Όπως αναφέρει ο επικεφαλής της Gastrade, μετά θα ακολουθήσει η σύνδεση του ειδικά διασκευασμένουη πλοίου με τον “ομφάλιο λώρο”, του συστήματος επικοινωνίας του με την ακτή, “ουσιαστικά είναι το σετ από τα καλώδια επικοινωνίας τα οποία θα μεταφέρουν την πληροφορία από το πλωτό προς την εγκατάσταση στο βυθό και από εκεί προς το βανοστάσιο της ακτής”. Παράλληλα θα πραγματοποιηθεί και η σύνδεση του υποθαλάσσιου σωλήνα, “Αυτό θα γίνει μ’ έναν εύκαμπτο σωλήνα. Υπάρχει ένα ‘ειδικό μπαλκόνι’ επάνω στο πλοίο στο οποίο θα συνδεθούν αυτά τα δύο εξαρτήματα (σ.σ.: το σύστημα επικοινωνίας και ο υποθαλάσσιος σωλήνας) κι έτσι θα μπορεί να μεταδίδει πληροφορίες και κυρίως να μεταφέρει το αέριο το οποίο αεριοποιείται επάνω στο πλωτό προς τον υποθαλάσσιο σωλήνα και να φύγει προς το δίκτυο”.

Μετά και από την ολοκλήρωση των εργασιών εγκατάστασης “θα περιμένουμε πλέον το πρώτο πλοίο που θα δέσει για να ξεφορτώσει”, αναφέρει ο κ.Σιφναίος, διευκρινίζοντας πως “αυτό θα είναι το δοκιμαστικό αέριο με το οποίο θα γίνουν όλες οι προαπαιτούμενες δοκιμές του συνόλου του εξοπλισμού (καυστήρων, αεριοποιητών κτλ.). Ταυτόχρονα θα πραγματοποιηθεί και η σύνδεση του χερσαίου αγωγού με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ – ολοκληρώνεται ο μετρητικός και ρυθμιστικός σταθμός της Αμφιτρίτης – και πλέον το FSRU θα είναι έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του.

“Πιστεύω, ότι μεταξύ 15 και 20 Ιανουάριου θα έρθει το δοκιμαστικό φορτίο και θα γίνουν όλες οι δοκιμές σε διάστημα έξι με εφτά εβδομάδων, άρα λογικά τέλη Φεβρουαρίου αρχές Μαρτίου θα είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε“, καταλήγει ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade.

Καμία δημοσίευση για προβολή