Beat: Προσφεύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τον “Νόμο Σπίρτζη”

H Beat κατέθεσε υπόμνημα με το οποίο ζητά την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με διατάξεις που εισήχθησαν από τον ν.4530/2018 (Νόμος «Σπίρτζη»).

Στο αίτημα της εταιρείας παρατίθεται μια ευρεία νομολογία, υπογραμμίζοντας πως, με βάση την ευρωπαϊκή νομολογία, διατάξεις του ν.4530 παραβιάζουν ευθέως τον ελεύθερο ανταγωνισμό και κρίνονται ως εμπόδια για την τεχνολογική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να στερείται φθηνότερες τιμές και καλύτερες υπηρεσίες μετακινήσεων στην πόλη.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλείται να γνωμοδοτήσει σχετικά με την απαγόρευση που επέβαλε η προηγούμενη Κυβέρνηση στις εταιρείες διαμεσολάβησης υπηρεσιών μετακινήσεων να προσφέρουν μειωμένες τιμές, υποχρεώνοντας τες να εξομοιωθούν με εταιρείες μεταφορών σε περίπτωση που επιθυμούν να το πράξουν, και απειλώντας τες με εξοντωτικά πρόστιμα. Αυτή η κατεύθυνση, όμως, είναι αντίθετη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτές, οι εταιρείες που ακολουθούν το μοντέλο της Beat είναι εταιρίες της «Κοινωνίας της Πληροφορίας» και όχι εταιρίες μεταφορικού έργου, και κατά συνέπεια δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται από την ελληνική νομοθεσία ως τέτοιες.

Επιπλέον, με τις διατάξεις του ν. Σπίρτζη προέκυψε de facto κατάτμηση της επιδιωκόμενης Ενιαίας Ευρωπαϊκής Ψηφιακής Αγοράς και παρεμπόδιση της τεχνολογικής καινοτομίας, γεγονός που δε συνάδει με τα πλάνα στήριξης του εγχώριου τεχνολογικού οικοσυστήματος startup από την κυβέρνηση” τονίζει η εταιρεία και σημειώνει πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση να ζητά την απόσυρσή της.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ψήφιση της εν λόγω διάταξης είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Βουλή το 2018, με την τότε αντιπολίτευση να ζητά την απόσυρσή της.

Παράλληλα, η προσφυγή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έρχεται σε μια περίοδο που η αγορά των μετακινήσεων δέχθηκε βαρύ πλήγμα λόγω της πανδημίας του κοροναϊού, με την μείωση της ζήτησης να αγγίζει μέχρι και το 80%. Η νέα πραγματικότητα έχει καταστήσει τη μετακίνηση με ταξί απολύτως αναγκαία στην καθημερινότητα. Η Beat, με προτεραιότητα την ασφάλεια των μετακινήσεων για επιβάτες και οδηγούς, προμηθεύει το στόλο της με προστατευτικές μάσκες και αντισηπτικά, ενώ προχωρά σταδιακά σε εγκατάσταση ειδικών διαχωριστικών καμπίνας στα συνεργαζόμενα ταξί.

Η Beat είναι μέρος του FREE NOW Group, μιας σύμπραξης στο χώρο των «μετακινήσεων του αύριο», των δύο γερμανικών κολοσσών Daimler AG και BMW. Το FREE NOW Group, μέσω της Beat στην Ελλάδα, επενδύει σταθερά στο ταλέντο των Ελλήνων που αναπτύσουν καινοτόμες λύσεις μετακινήσεων για 17 χώρες της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, τις οποίες -λόγω του αναχρονιστικού πλαισίου- στερούνται οι Έλληνες καταναλωτές.

Επιπλέον, το υφιστάμενο πλαίσιο στέκεται εμπόδιο στην περαιτέρω τεχνολογική ανάπτυξη ενός κλάδου που σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει καθοριστικά στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, την αύξηση των δημοσίων εσόδων και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Σήμερα στην Ελλάδα η Beat συνεργάζεται με περισσότερους από 8.000 οδηγούς ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με τον αριθμό των εγγεγραμμένων επιβατών να ξεπερνά τα 1.6 εκατομμύρια στο κλείσιμο του 2019, ενώ απασχολεί περισσότερους από 320 εργαζομένους στις δύο ελληνικές πόλεις.

Καμία δημοσίευση για προβολή