Bloomberg: Αποσύρονται τα τάνκερ που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο λόγω κυρώσεων

Δεξαμενόπλοια που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να παραδώσει το αργό πετρέλαιό της ακινητοποιούνται υπό το βάρος των αμερικανικών κυρώσεων

Ένα τμήμα του τεράστιου στόλου δεξαμενόπλοιων που χρησιμοποιεί η Ρωσία για να παραδώσει το αργό πετρέλαιό της ακινητοποιείται υπό το βάρος των αμερικανικών κυρώσεων, μία ένδειξη ότι τα αυστηρότερα μέτρα των δυτικών ρυθμιστικών αρχών μπορεί να αρχίσουν να έχουν απτά αποτελέσματα στη Μόσχα, γράφει το πρακτορείο Bloomberg (Tankers Tied to the Russian Oil Trade Grind to a Halt Following US Sanctions).

«Περίπου τα μισά από τα 50 δεξαμενόπλοια στα οποία το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών άρχισε να επιβάλει κυρώσεις στις 10 Οκτωβρίου του 2023 δεν έχουν καταφέρει να φορτώσουν φορτία από τότε που τέθηκαν στον κατάλογο των κυρώσεων», σύμφωνα με την παρακολούθηση κάθε πλοίου από το Bloomberg. Αναφέρει μάλιστα ότι το τελευταίο πλοίο που μπήκε στο στόχαστρο, το NS Leader της Sovcomflot, έκανε αναστροφή στα ανοικτά των ακτών της Πορτογαλίας την Πέμπτη, όταν ο ιδιοκτήτης του κατονομάστηκε από τις ΗΠΑ. Εκείνη τη στιγμή έπλεε προς ένα ρωσικό λιμάνι στη Βαλτική Θάλασσα.

Κυρώσεις σε 50 δεξαμενόπλοια

Σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, από τα 50 δεξαμενόπλοια στα οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις, τα 18 έχουν συλλέξει φορτία. Από αυτά, τα εννέα ήταν πλοία μεταφοράς και τα εννέα φάνηκε να συλλέγουν φορτία κανονικά από τότε που προστέθηκαν στον κατάλογο. Ένα πλοίο εξακολουθεί να μεταφέρει φορτίο, του οποίου η φόρτωση είχε γίνει πριν από την επιβολή κυρώσεων.

Έτσι, απομένουν 31. Από αυτά, επτά ήταν αδρανή ακόμη και πριν από τις κυρώσεις και τρία μπορεί κάλλιστα να φορτώσουν σύντομα. Απομένουν 21 που δεν έχουν φορτώσει φορτίο από τότε.

Πλοία υπό κυρώσεις

Συγκεκριμένα, οκτώ μεμονωμένα πλοία βρέθηκαν μεταξύ 10 Οκτωβρίου και 12 Δεκεμβρίου. Στη συνέχεια, άλλα 24 δεξαμενόπλοια εισήχθησαν στο χρηματιστήριο στις 20 Δεκεμβρίου, όταν το Υπουργείο Οικονομικών έλαβε μέτρα κατά της SUN Ship Management D Ltd., μιας εταιρείας που ανήκει στη ρωσική κρατικά ελεγχόμενη ναυτιλιακή εταιρεία Sovcomflot PJSC . Η Hennesea Holdings Ltd., ιδιοκτήτρια 18 πλοίων με έδρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, προστέθηκε στη λίστα κυρώσεων στις 18 Ιανουαρίου. Το 50ο σκάφος, το NS Leader , ονομάστηκε την Πέμπτη.

Και τα οκτώ πλοία που επιβλήθηκαν κυρώσεις στο πρώτο κύμα είναι τώρα σε αδράνεια, τα περισσότερα από αυτά λίγο μετά την ονομασία τους από το Υπουργείο Οικονομικών.

Εννέα από τα 24 πλοία που διαχειρίζεται η SUN είναι εξειδικευμένα δεξαμενόπλοια μεταφοράς που συνεχίζουν να εκτελούν το εμπόριο τους. Ένας ακόμη κρατά ένα φορτίο αργού Sokol που δεν μπόρεσε να παραδώσει στην Ινδία. Οι υπόλοιποι 14 εξακολουθούν να εργάζονται.

Όλα εκτός από ένα από τα 18 δεξαμενόπλοια της Hennesea, ένα από τα οποία είχε ήδη επιβληθεί κυρώσεις στις αρχές Δεκεμβρίου, βρίσκονται επί του παρόντος σε αδράνεια. Επτά ήταν ήδη αγκυροβολημένα ή ρελαντί πολύ πριν επιβληθούν κυρώσεις. Το ένα, το Nellis , χρησιμοποιείται για την αποθήκευση αργού πετρελαίου Sokol, ένα άλλο είναι αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Βλαδιβοστόκ στον Ειρηνικό.

Το μόνο άλλο δεξαμενόπλοιο Hennesea που είναι ενεργό φαίνεται να περιμένει στην Ερυθρά Θάλασσα. Το La Pride , που μετέφερε ένα φορτίο αργού πετρελαίου της Ρωσίας Urals, έκανε μια αναστροφή καθώς πλησίαζε στα ταραγμένα νερά ανοιχτά της Υεμένης στις 7 Φεβρουαρίου. Βρίσκεται στο ρελαντί σε νερά περίπου 350 μίλια βορειότερα, σηματοδοτώντας ακόμα έναν προορισμό του Qingdao στην Κίνα.

Τα άλλα τέσσερα πλοία του στόλου της Hennesea που μετέφεραν ήδη ρωσικά φορτία όταν τους επιβλήθηκαν κυρώσεις, παρέμειναν σε αδράνεια από τότε που παραδόθηκαν τα φορτία.

Το Bloomberg επισημαίνει ότι τους τελευταίους δύο μήνες 14 δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία, είτε έμειναν αδρανή είτε παρέμεναν αγκυροβολημένα σε ύδατα νότια της Σιγκαπούρης. Σχεδόν τα μισά από αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg έκαναν αναστροφή χωρίς να φθάσουν στο σημείο προορισμού.

  • Με πληροφορίες από το Bloomberg

Καμία δημοσίευση για προβολή