Μπορεί το αεροπλάνο να είναι επιβλαβές για το περιβάλλον, παραμένει όμως φθηνότερο από το τρένο

Τα αεροπλάνα μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον, αλλά το τρένο στην Ευρώπη είναι κακό για τη «τσέπη» των καταναλωτών, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Τα σιδηροδρομικά ταξίδια εντός της ηπείρου παραμένουν 71% ακριβότερα από τις πτήσεις, σύμφωνα με έρευνα της Greenpeace. Η έκθεση συνέκρινε τις τιμές των πτήσεων και των τρένων σε 112 ευρωπαϊκές ταξιδιωτικές διαδρομές και διαπίστωσε ότι η χρήση του τρένου ήταν φθηνότερη από μια πτήση μόνο σε 23 περιπτώσεις. Ως αποτέλεσμα, παρά το γεγονός ότι οι πτήσεις παράγουν περισσότερα αέρια θερμοκηπίου από τα ταξίδια με τρένο, οι άνθρωποι συχνά επιλέγουν το πρώτο.

Στην Πολωνία, τα ταξίδια με τρένο κοστίζουν το μισό από ό, τι η πτήση, αλλά η πιο ακριβή χώρα για σιδηροδρομικά ταξίδια είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι ταξιδιώτες πληρώνουν τέσσερις φορές περισσότερο για ταξίδια με τρένο από τις πτήσεις. Για παράδειγμα, το ταξίδι από τη Βαρκελώνη στο Λονδίνο με τρένο κοστίζει περίπου 384 ευρώ, ενώ μια πτήση μπορεί να είναι τόσο φθηνή όσο 12,99 ευρώ, αναφέρει η έκθεση.

Η διαδρομή Βαρκελώνης-Λονδίνου είναι η τρίτη πιο πολυταξιδεμένη διαδρομή μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη και «η μετατόπιση αυτών των πτήσεων προς τους σιδηροδρόμους θα εξοικονομούσε 461.000 τόνους επιβλαβών αερίων του θερμοκηπίου, ισοδύναμα με τις ετήσιες εκπομπές 303.000 αυτοκινήτων», διαπιστώνει η μελέτη.

Λόγω των «επιδοτήσεων από τις οποίες επωφελούνται οι αεροπορικές εταιρείες, μπορούν να προσφέρουν αδικαιολόγητα χαμηλές τιμές», λέει η Greenpeace. Ογδόντα τοις εκατό των δρομολογίων της μελέτης εκτελούνται από αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Το ταξίδι στην Ευρώπη με τρένο είναι επίσης πιο περίπλοκο, καθώς οι επιβάτες πρέπει να κάνουν κράτηση εισιτηρίων από διαφορετικούς φορείς εκμετάλλευσης σε διάφορες χώρες εκ των προτέρων.

Για να γίνουν τα ταξίδια πιο φιλικά προς το κλίμα και προσιτά, η Greenpeace απαιτεί την εισαγωγή ενός «πανευρωπαϊκού εισιτηρίου που θα ισχύει για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς».

 

ΠΗΓΗ: Politico

Καμία δημοσίευση για προβολή