Χατζηδάκης: Στο προσκήνιο η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής – Νέα προσπάθεια πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων

"Η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και η πάταξη της φοροδιαφυγής δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά και της πίεσης που ασκείται από την κυβέρνηση, η οποία θα ενταθεί τους αμέσως επόμενους μήνες."

Χατζηδάκης: Καμία παράταση στη διασύνδεση POS και ταμειακών μηχανών

Την ισχυρή βούληση της κυβέρνηση να πατάξει τη φοροδιαφυγή επανέλαβε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, από το βήμα του συνεδρίου της εφημερίδος “Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη. Όπως είπε, μεταξύ άλλων, η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να κλείσει μέσα στο 2024 το ζήτημα της εγκατάστασης σύγχρονων συστημάτων εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, κάτι που επιχειρείται για πολλά χρόνια χωρίς μεγάλη πρόοδο.

Σε ό,τι αφορά στην αλλαγή του φορολογικού συστήματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες, επεσήμανε πως αυτή ήταν αυτονόητη, λαμβανομένων υπ’ όψιν των στατιστικών στοιχείων για τα εισοδήματα. “Είχαμε μια φοροδιαφυγή που νομίζω δεν θα έπρεπε και για λόγους συνειδησιακούς, πέρα από τους οικονομικούς, να γίνεται δεκτή από οποιονδήποτε. Δεν μπορεί το 84% των ιδιοκτητών μπαρ να δηλώνει εισόδημα κάτω από εκείνο του μισθωτού με τον κατώτατο μισθό” ανέφερε χαρακτηριστικά για να προσθέσει: “Δεν υπάρχει διεθνής οργανισμός που να μη συνιστούσε στην Ελλάδα να δει και αυτό το θέμα”.

“Ούτε μια στο δισεκατομμύριο” να μην εφαρμοστεί έγκαιρα η διασύνδεση ταμειακών μηχανών-POS

Ο κ.Χατζηδάκης είχε και ένα μήνηυμα να στείλει συγκεκριμένα σε όσους δεν έχουν ακόμα συνδέσει τις ταμειακές μηχανές τους με τα τερματικά αποδοχής πληρωμών με κάρτα (POS): “Το πρόγραμμα αυτό είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, ακόμη περισσότερο όμως είναι ορόσημο. Δηλαδή, εάν δεν το κάνουμε, ένα μέρος της χρηματοδότησης που παίρνουμε από τις Βρυξέλλες θα σταματήσει. Το λέω αυτό για να κλείσουν τ’ αυτιά τους (οι υπόχρεοι) σε αυτούς που λένε ‘δεν βαριέσαι, θα πάει αργότερα και αργότερα κτλ.’. Υπάρχει συγκεκριμένο (χρονικό) πλαίσιο, συμφωνημένο με τις Βρυξέλλες και δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στο δισεκατομμύριο να μην εφαρμοστεί“, όπως διεμήνυσε αυστηρά.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον εκσυγχρονισμό της διαδικασίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων: “Ο/η μισθωτός του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα θα παίρνει προσυμπληρωμένη τη δήλωσή του και αν δεν αντιδρά μέχρι τη λήξη της προθεσμίας (υποβολής), θα θεωρείται ότι αυτό το οποίο του ήρθε είναι και ο φόρος ο οποίος του αναλογεί”, διευκρίνισε.

Στόχος για μείωση του κενού ΦΠΑ στο 9% ώς το 2027

Στο ερώτημα τι πέτυχε η κυβέρνηση την προηγούμενη τετραετία στο μέτωπο της φορολογίας και της φοροδιαφυγής, ο κ.Χατζηδάκης απήντησε κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στον περιορισμό του λεγόμενου “κενού ΦΠΑ” – δηλαδή του διαφυγόντος ΦΠΑ – χάρη και στις δυνατότητες που δημιουργεί η χρήση των νέων τεχνολογιών. “Είχαμε 23% κενό ΦΠΑ, δηλαδή από τα 100 ευρώ που έπρεπε να εισπράξουμε το 2019 χάναμε τα 23. Σήμερα, όταν θα βγουν τα στοιχεία για το 2023, το κενό του ΦΠΑ θα έχει πέσει στο 15% και ο στόχος μας είναι μέχρι το 2027 να πέσουμε στο 9%, που είναι ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης“, όπως ανέφερε.

Ο κ. Χατζηδάκης πρόσθεσε ότι η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και η πάταξη της φοροδιαφυγής δεν είναι μόνο αποτέλεσμα των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά και της πίεσης που ασκείται από την κυβέρνηση, η οποία θα ενταθεί τους αμέσως επόμενους μήνες.

Ο κ.Χατζηδάκης διατύπωσε ακόμα την εκτίμηση ότι με τη συμβολή και των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης το 2024 θα έχουμε στην Ελλάδα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης. Σχετικά, τέλος, με την ενέργεια επεσήμανε, ότι η Ελλάδα είναι μεταξύ των πρωτοπόρων στην ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), κάτι που μπορεί να μη δημιουργεί άμεσα πολλές θέσεις εργασίας, αλλά έχει θετική επίδραση συνολικά στην οικονομία: “Ο λιγνίτης σήμερα που μιλάμε στοιχίζει 150 ευρώ η μεγαβατώρα, το φυσικό αέριο 100 ευρώ η μεγαβατώρα και οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας 50 με 60 ευρώ η μεγαβατώρα. Είναι λοιπόν σωστή η κατεύθυνση της κυβέρνησης; Είναι!» όπως ανέφερε, ενώ χαρακτήρισε “άνευ προηγουμένου” το πρόγραμμα δίκαιης μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία.

Σκέρτσος: Το στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης και η προοπτική για τη Θεσσαλονίκη

Στην αναπτυξιακή προοπτική της Θεσσαλονίκης, αλλά και στο στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που εφαρμόστηκε στο παρελθόν στην Ελλάδα, συγκεντρώνοντας το μεγαλύτερο μέρος των πόρων στην Αθήνα και οδηγώντας σε αποβιομηχάνιση και “ερημοποίηση” πολλές περιοχές της χώρας, αναφέρθηκε ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος.

Δεν μπορούμε προφανώς, αν θέλουμε να είμαστε μια βιώσιμη οικονομία, η οποία δίνει καλό εισόδημα, να στηριζόμαστε σε μονοκαλλιέργειες κλάδων. Δεν μπορούμε να είμαστε μόνο μια τουριστική οικονομία, πρέπει να είμαστε μια οικονομία της μεταποίησης, της βιομηχανίας, του πρωτογενούς τομέα, των καλών υπηρεσιών, της τεχνολογίας, της γνώσης”, υπογράμμισε ο κ.Σκέρτσος.

Πρόσθεσε, ότι η Θεσσαλονίκη, ως υπερτοπικός πόλος ανάπτυξης, μπορεί ως προς το μελλοντικό οικονομικό και αναπτυξιακό της υπόδειγμα, να συγκεράσει τους τομείς του τουρισμού, της μεταποίησης και της γνώσης. Κι αυτό επειδή είναι πόλη-λιμάνι, “μια πύλη εισόδου που μπορεί να συνδεθεί – και ήδη συνδέεται – με τις αγορές της κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης”. Είναι επίσης ένας διαμετακομιστικός εμπορικός κόμβος, έχει μια ισχυρή μεταποιητική βάση και αναδεικνύεται σε τουριστικό πόλο.

“Για να τα κάνει όλα αυτά η Θεσσαλονίκη, χρειάζεται να επενδύσουμε πολύ περισσότερο στις υποδομές, στα δίκτυα και στην αναβάθμιση των διασυνδέσεών της και ταυτόχρονα να φέρουμε πολύ πιο κοντά την ακαδημαϊκή έρευνα στην επιχειρηματικότητα, σε κάθε μέγεθος επιχειρήσεων, από τις μικρές, μεσαίες μέχρι και τις μεγαλύτερες”, τόνισε.

Ο κ.Σκέρτσος ισχυρίστηκε, ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει κάνει κάτι που καμμία κυβέρνηση στο παρελθόν δεν έκανε: Δημιούργησε την προηγούμενη τετραετία περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης, κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες. “Έχουμε 12 περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης, κοστολογημένα, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, με φορείς υλοποίησης, με έργα. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει 890 έργα, αξίας άνω του ενός δισεκατομμυρίου Ευρώ” είπε και πρόσθεσε, ότι παράλληλα με την ενεργοποίηση του Μετρό και τις αλλαγές στις αστικές συγκοινωνίες, “θα δούμε και έναν σχεδιασμό συγκοινωνιακό, που θα αφορά σε όλο το μητροπολιτικό συγκρότημα και θα δώσει λύσεις και ανακούφιση στο μεγάλο πρόβλημα του κυκλοφοριακού”.

Αναρωτώμενος κατά πόσο ωφελείται η Θεσσαλονίκη από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, επεσήμανε πως “νοσοκομεία και κέντρα υγείας ανακαινίζονται με πόρους του Ταμείου, δικαστήρια χτίζονται στην Κεντρική Μακεδονία, το ThessINTEC, που έχει πάρει το δρόμο του, χρηματοδοτείται με πόρους του Ταμείου, όπως και η ψηφιακός μετασχηματισμός των μικρομεσαίων επιχειρήσεων”.

Καμία δημοσίευση για προβολή