“Colpo grosso” με Ρωσικό πετρέλαιο στον Λακωνικό Κόλπο. Στόλος φάντασμα ακυρώνει τις κυρώσεις κατά της Μόσχας

Δύο δεξαμενόπλοια, το Turba, δεξιά, και Simba δίπλα-δίπλα κατά τη διάρκεια μυστικών ελιγμών στα ανοικτά των ακτών στον Λακωνικό Κόλπο, στις 19 Σεπτεμβρίου. Φωτογράφος: Laurent Laughlin/Bloomberg

Με Κοντραμπάντο (λαθρεμπορικό δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου) στόλος -φάντασμα “καθαρίζει” το Ρωσικό πετρέλαιο στον Λακωνικό Κόλπο, και ξεπερνά έτσι τις διεθνείς κυρώσεις κατά της Μόσχας.

Η υπόθεση, που αναδείχθηκε από τα διεθνή ΜΜΕ, οδήγησε σε αρκετές οχλήσεις από τις Βρυξέλλες και το ΝΑΤΟ προς την Αθήνα και κατατάσσει την Ελλάδα στις χώρες που παρακάμπτουν τις κυρώσεις, παρά το γεγονός ότι η Αθήνα ήταν από τις πρώτες που τις επέβαλαν.

Τάνκερς που ανήκουν σε ένα πολυεθνικό “στόλο – φάντασμα”μεταφορτώνουν Ρωσικό πετρέλαιο σε πλοίο που είναι «καθαρό» από κυρώσεις στα διεθνή ύδατα εντός του Λακωνικού Κόλπου, σε απόσταση όμως μεγαλύτερη των έξι ναυτικών μιλίων από τη ξηρά, όπου δεν μπορεί να γίνει νηοψία από το Λιμενικό. Με αυτή τη μετάγγιση το Ρωσικό πετρέλαιο “καθαρίζει” και οι κυρώσεις παρακάμπτονται. Πληροφορίες του Bloomberg αναφέρουν ότι στα ανοιχτά του Γυθείου τον περασμένο Δεκέμβριο είχαν μετρηθεί τουλάχιστον 12 δεξαμενόπλοια, τα οποία περίμεναν στη σειρά για το κοντραμπάντο!

Θορυβημένη η κυβέρνηση αναζητά αποτελεσματικά μέτρα

Αυτή η υπόθεση έχει θορυβήσει την κυβένηση, η οποία αναζητεί τρόπους να αντιμετωπίσει το “Colpo grosso” με την μεταφόρτωση και “καθάρισμα” του Ρωσικού πετρελαίου στα διεθνή ύδαταέξω από τον Λακωνικό Κόλπο.

Η επικρατέστερη μέθοδος που συζητείται είναι να δεσμευθεί ολόκληρη η περιοχή του Λακωνικού Κόλπου που συμπίπτει με τα διεθνή ύδατα για ασκήσεις του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.), προκειμένου να αποτραπεί η παρουσία άλλων πλοίων. Ωστόσο είναι προφανές ότι δεν μπορεί κάθε τόσο να δεσμεύονται με Naftex τα διεθμή χωρικά ύδατα του Αιγαίου και του Ιονίου όπου επιχειρεί ο “στόλος – φαντασμα” που διακινεί το Ρωσικό πετρέλαιο.

Τι αποκαλύπτει η  Wall Street Journal

Lloyd’s: Πώς καταφέρνουν και κρύβονται 500 πλοία…

Σύμφωνα με τους Lloyd’s sχεδόν 500 πλοία, πολλά από τα οποία είναι παλιά δεξαμενόπλοια με αγνώστους ιδιοκτήτες και αμφιλεγόμενους κανόνες ασφαλείας, συνεχίζουν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη μεταφορά ρωσικού αργού στην Κίνα και σε άλλα λιμάνια της Ασίας. Με φόντο την επιβολή ανώτατου ορίου τιμής από τους G7, ως «όπλο» για τις ροές χρημάτων που κατευθύνονται στα χέρια του Κρεμλίνου, τα «αόρατα» πλοία που αποτελούν τον “στόλο -φάντασμα” συχνά χρησιμοποιούν τακτικές που έχουν σχεδιαστεί με στόχο να μην εντοπίζονται ή να μην εντοπίζεται η προέλευση του αργού που μεταφέρεται από ρωσικά λιμάνια.

Όπως αποκαλύπτει η Michelle Wiese Bockmann, ανώτερη αναλύτρια της Lloyd’s List Intelligence, οι μυστικές τακτικές περιλαμβάνουν – μεταξύ άλλων – απενεργοποίηση του ίχνους στο σύστημα αυτόματης αναγνώρισης (AIS), μεταφορές από πλοίο σε πλοίο σε διεθνή ύδατα μακριά από έλεγχο, αλλαγή σημαίας ή αλλαγή της χώρας νηολόγησης ενός πλοίου, αλλά και «σύνθετες δομές ιδιοκτησίας και διαχείρισης που αλλάζουν κάθε μήνα».

 

Καμία δημοσίευση για προβολή