E-4B Nightwatch: Εκτός διαγωνισμού για το νέο «αεροσκάφος της ημέρας της κρίσεως» η Boeing

Η Boeing έθεσε εαυτή εκτός διαγωνισμού για την παράδοση του διαδόχου του E-4B Nightwatch στην Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, καθώς η υπηρεσία θέλει να επιλέξει το “αεροπλάνο της Ημέρας της Κρίσεως” (Doomsday plane) επόμενης γενιάς.

Η Boeing ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον διαγωνισμό που είναι γνωστός ως Survivable Airborne Operations Center για την ανάπτυξη του αεροσκάφους που θα χρησιμεύει ως ιπτάμενο φυλάκιο διοίκησης και ελέγχου έκτακτης ανάγκης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως αν ξεσπάσει πυρηνικός πόλεμος. Η Boeing είναι ο κατασκευαστής του σημερινού “αεροσκάφους της Ημέρας της Κρίσεως“, γνωστού ως E-4B Nightwatch – μια στρατιωτικοποιημένη έκδοση του Boeing 747 που είναι ικανό για εναέριο ανεφοδιασμό και διαθέτει προηγμένα ηλεκτρονικά και επικοινωνιακά συστήματα σχεδιασμένα να θωρακίζονται έναντι ηλεκτρομαγνητικών παλμών και άλλων επιπτώσεων από πυρηνικό πόλεμο.

Ζήτημα… τιμής

Προσεγγίζουμε όλες τις νέες ευκαιρίες συμβάσεων με πρόσθετη πειθαρχία για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να τηρήσουμε τις δεσμεύσεις μας και να υποστηρίξουμε τη μακροπρόθεσμη υγεία της επιχείρησής μας“, δήλωσε εκπρόσωπος της Boeing. “Παραμένουμε πεπεισμένοι ότι η προσέγγισή μας στο πρόγραμμα SAOC είναι η πιο ολοκληρωμένη, τεχνικά ώριμη και με το χαμηλότερο ρίσκο λύση για τον πελάτη και την Boeing. Η πρότασή μας βασίζεται σε 60 χρόνια γνώσης και εμπειρίας σε στρατιωτικά εμπορικά παράγωγα αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού, της ανάπτυξης και της συντήρησης του E-4B Nightwatch, το οποίο σήμερα εξυπηρετεί την αποστολή διοίκησης και ελέγχου εθνικής ασφάλειας“, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Η αποχώρηση της Boeing από τον διαγωνισμό SAOC αφήνει μόνο μία δημόσια γνωστή εταιρεία στο διαγωνισμό – την ιδιωτική αμυντική εταιρεία Sierra Nevada Corp. Η Πολεμική Αεροπορία σκοπεύει να αναθέσει τη σύμβαση SAOC μέσα στο 2024 και αρνήθηκε να σχολιάσει αν άλλες εταιρείες έχουν υποβάλει προσφορές. Το Reuters ανέφερε επικαλούμενο δύο πηγές που γνωρίζουν την κατάσταση ότι η Boeing και η Πολεμική Αεροπορία δεν μπόρεσαν να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τα δικαιώματα δεδομένων και τους όρους της σύμβασης, εν μέρει επειδή η Boeing αρνήθηκε να υπογράψει μια συμφωνία σταθερής τιμής που την δεσμεύει να πληρώνει για δαπάνες πάνω από ένα συμφωνημένο όριο.

Σε 24ωρη επιφυλακή

Η αμυντική μονάδα της Boeing έχασε φέτος 1,3 δισ. δολάρια από αναπτυξιακά προγράμματα σταθερής τιμής, συμπεριλαμβανομένου του Starliner της NASA και του Air Force One επόμενης γενιάς. Τέτοια προγράμματα έχουν οδηγήσει σε απώλειες ύψους 16,3 δισ. δολαρίων από το 2014 σε αμυντικά προγράμματα σταθερής τιμής, σύμφωνα με εξέταση από το Reuters των κανονιστικών αρχείων της Boeing. Ο οικονομικός διευθυντής της Boeing, Μπράιαν Γουέστ, ανέφερε τον Οκτώβριο ότι η εταιρεία επιδιώκει να απομακρυνθεί από τις συμβάσεις σταθερής τιμής, λέγοντας: “Να είστε σίγουροι ότι δεν έχουμε υπογράψει συμβάσεις ανάπτυξης σταθερής τιμής ούτε (σκοπεύουμε) να το κάνουμε“.

Η Πολεμική Αεροπορία σημειώνει ότι τουλάχιστον ένα αεροσκάφος E-4B βρίσκεται πάντα σε 24ωρη επιφυλακή με μια ομάδα παγκόσμιας επιφυλακής σε επιλεγμένες βάσεις σε όλο τον κόσμο για να παρέχει υποστήριξη στον πρόεδρο, τον υπουργό Άμυνας και τους αρχηγούς των κοινών επιτελείων, εάν χρειαστεί. Το E-4B μπορεί να έχει πλήρωμα έως και 112 ατόμων. Το αεροσκάφος χρησιμοποιείται συχνά για τη μεταφορά του υπουργού Άμυνας και είναι ικανό να αντέχει σε πυρηνικές εκρήξεις και ηλεκτρομαγνητικές επιδράσεις, ώστε να επιτρέπει στους ηγέτες των ΗΠΑ να παραδίδουν εντολές στο στρατό σε περίπτωση εθνικής έκτακτης ανάγκης.

Καμία δημοσίευση για προβολή