Εκνευρισμό έχουν δημιουργήσει οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση των επενδύσεων της Cosco

Οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις της ολοκλήρωσης των διαδικασιών ώστε να αρχίσει η υλοποίηση των επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα.

Από τις αρχές του χρόνου έχει δοθεί το σχέδιο προς δημόσια διαβούλευση όμως ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αφού υπάρχουν ενστάσεις και παρατηρήσεις από δήμους, επιμελητήρια και διάφορους φορείς.

«Καθυστερεί αδικαιολόγητα. Θα έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση και να έχει αρχίσει η έγκριση των αδειών για την κατασκευή των έργων. Δεν έχει όμως γίνει τίποτα μέχρι τώρα και αρχίζει να δημιουργείται αρνητικό κλίμα.» επεσήμαναν στο «business stories» κύκλοι του Μεγάλου Λιμανιού.

Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει μια δέσμη υποχρεωτικών επενδύσεων συνολικού ύψους 293,8 εκατ. ευρώ τις οποίες η ΟΛΠ Α.Ε. έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει εντός πέντε ετών από την ημερομηνία μεταβίβασης των μετοχών. Έχουν περάσει ήδη δύο χρόνια.

Στη δέσμη των υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνονται: η επέκταση του επιβατικού λιμένα στη νότια ζώνη, η μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, η υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα, η κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών, η επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων, η βελτίωση των υποδομών της ΝΕΖ, η προμήθεια νέου εξοπλισμού και, φυσικά, η βελτίωση και η συντήρηση των υποδομών του λιμένα.

Στις πρόσθετες επενδύσεις περιλαμβάνονται: η ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο πρώην ΟΔΔΥ, η κατασκευή δύο πολυώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, η αγορά οικολογικών λεωφορείων και η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.

Αξίζει να επισημανθεί ότι στις αρχές του 2018 ο γερμανικός τύπος έγραφε: «Η Κίνα επενδύει ένα δισ. ευρώ στην Ελλάδα και διαρκώς επεκτείνεται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βλέπει στην Ελλάδα τον κίνδυνο, η Κίνα την ευκαιρία.»

Στο μεταξύ, το λιμάνι του Πειραιά ανεβαίνει σταθερά στη διεθνή κατάταξη  Το 2018 βρήκε τον Πειραιά στην 37η θέση, παγκοσμίως, κερδίζοντας μία θέση σε σύγκριση με το 2017 και πετά ολόκληρες θέσεις σε σύγκριση με το 2016 όταν και βρέθηκε στην 44η σύμφωνα με την κατάταξη της Lloyd’s List “Global Ports Top 100”.  Επίσης, είναι το 7ο ευρωπαϊκό λιμάνι σε όγκο μεταφοράς και το 3ο στη Μεσόγειο.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή