Ενεργειακός διαμεσολαβητής για ρεύμα και φυσικό αέριο – Έρχεται από 1η Φεβρουαρίου

Από την 1η Φεβρουαρίου, ο ενεργειακός διαμεσολαβητής θα είναι διαθέσιμος για τους καταναλωτές (σε ρεύμα και φυσικό αέριο), προκειμένου να αντιμετωπίσει θέματα που περιλαμβάνουν αμφισβήτηση λογαριασμών, ύψος κατανάλωσης, τρόπο διακανονισμού οφειλών, ασάφεια στις χρεώσεις, ενώ παρέχει γενική υποστήριξη για διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων. Ενεργειακός διαμεσολαβητής αναλαμβάνει ο κ. Κομνηνός Κόμνιος, αναπληρωτής καθηγητής, μέλος του κλάδου ενέργειας της ΡΑΑΕΥ.

Ο διαμεσολαβητής αποτελεί τη συνέχεια του εργαλείου myrae.gr, όπου οι καταναλωτές μπορούν να υποβάλλουν καταγγελίες και παράπονα. Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν είναι ικανοποιημένος με την απάντηση της εταιρείας, έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στον διαμεσολαβητή. Αυτός εξετάζει την υπόθεση και προτείνει λύση, η οποία δεν επιβάλλεται, αλλά προσφέρεται για αποδοχή ή απόρριψη από τα δύο μέρη.

Η υπηρεσία απευθύνεται σε οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, παρέχεται δωρεάν και αφορά διαφορές με προμηθευτές και διαχειριστές δικτύων διανομής.

Σύμφωνα με τα ανακοινωθέντα στατιστικά στοιχεία, το 2023 καταχωρήθηκαν 6.075 αιτήματα στην πλατφόρμα myrae (έναντι 12.294 το 2022, μια χρονιά-ρεκόρ λόγω της ενεργειακής κρίσης).

Περισσότερο από το 80% των αιτημάτων το 2023 αφορούσαν θέματα ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ το 17% αντιστοιχούσε σε φυσικό αέριο. Περίπου το μισό από αυτά αναφέρθηκαν σε προμηθευτές, το 11% σε διαχειριστές, ενώ τα υπόλοιπα αφορούσαν και τους δύο.

Τόσο η προσφυγή όσο και η σύσταση στην οποία θα καταλήγει ο διαμεσολαβητής δεν θα είναι υποχρεωτικές για οποιαδήποτε πλευρά. Αν η σύσταση γίνει αποδεκτή από καταναλωτή και προμηθευτή θα αποτελεί εκτελεστο τίτλο.

Ο κ. Δαγούμας ανέφερε ότι ο διαμεσολαβητής θα λειτουργεί υπό την αιγίδα της Αρχής, που σημαίνει ότι όταν υπάρχει λόγος η υπόθεση θα μπορεί να παραπέμπεται στην Ολομέλεια της ΡΑΑΕΥ.

Το σύνολο των υπηρεσιών της Αρχής που απευθύνονται σε καταναλωτές θα συγκεντρωθούν σε ενιαίο εικονικό τόπο της ΡΑΑΕΥ. Πρόκειται για 8 υπηρεσίες που περιλαμβάνουν υποβολή παραπόνων, σύγκριση τιμών ρεύματος, ενέργειας και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, τον ενεργειακό διαμεσολαβητή, υπολογισμό του κόστους της ενέργειας, συμβουλές για εξοικονόμηση και εμπιστευτική παροχή πληροφοριών.

Απαντώντας σε ερωτήσεις για τις εμπορικές πρακτικές στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας η διοίκηση της ΡΑΑΕΥ ανέφερε ότι η εμπορική πολιτική διαμορφώνεται από τους προμηθευτές, και ότι η Αρχή δίνει στους καταναλωτές όλα τα εργαλεία για να βγάλει τα συμπεράσματά του (πχ σύγκριση τιμών) ενώ όταν κρίνεται ότι μια πρακτική δεν συμβάλει στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς, παρεμβαίνει.

Η ΡΑΑΕΥ , όπως και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών στον Κώδικα Προμήθειας προκειμένου να υλοποιηθούν οι όποιες αλλαγές κριθούν απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και ειδικότερα την κατηγοριοποίηση των τιμολογίων ρεύματος.

Καμία δημοσίευση για προβολή