Σε εντελώς νέα βάση η στρατηγική συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi – “Είσοδος” Nissan σε Ampere

Στο πλαίσιο μιας περισσότερο ισορροπημένης σχέσης μεταξύ των δύο εταιρειών, η Nissan επένδυσε στην πολλά υποσχόμενη νέα εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων Ampere, που δημιούργησε πρόσφατα η Renault.

Renault Nissan

Επαναπροσδιορίζουν την πολυετή στρατηγική τους σχέση η Γαλλική αυτοκινητο-βιομηχανία Renault και η Ιαπωνική αυτοκινητο-βιομηχανία Nissan, με την Renault να ανακοινώνει σήμερα την πρόθεσή της να πουλήσει πίσω στην Nissan πακέτο μετοχών της τελευταίας που αντιστοιχεί περίπου στο 5% του συνόλου αυτών.

Μάλιστα, η συναλλαγή θα προκαλέσει τεράστια ζημία 1,5 δισ. Ευρώ στα εφετινά αποτελέσματα της Renault, αφού το πακέτο μετοχών της Nissan θα πωληθεί σε αξία “μόλις” 765 εκατ. Ευρώ, σημαντικά μειωμένης σε σύγκριση με αυτήν στην οποία είχε αποτιμήσει τη σχετική επένδυση στα βιβλία της.

Η Renault παρουσίασε καθαρά κέρδη 2 δισ. Ευρώ στο πρώτο εξάμηνο 2023 και σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση, η επίμαχη συναλλαγή δεν θα επηρεάσει τα λειτουργικά της έσοδα, ενώ “θα βελτιώσει την καθαρή θέση του αυτοκινητικού τομέα του ομίλου Renault”.

Η στενή επιχειρηματική σχέση της Renault με την Nissan ξεκίνησε το 1999, όταν η Γαλλική εταιρεία διέσωσε την Ιαπωνική ανταγωνίστριά της από τη χρεοκοπία. Το 2016 στο μπλοκ των δύο εταιριών εισήλθε και η Mitsubishi Motors που κινδύνευε με πτώχευση, με την Nissan να εξαγοράζει το 34% του μετοχικού της κεφαλαίου.

Μέχρι πρόσφατα, η Renault ήλεγχε το 43,4% της Nissan, όμως τον περασμένο μήνα οι δύο μεγάλες αυτοκινητο-βιομηχανίες συμφώνησαν να επαναπροσδιορίσουν τη συμμαχία τους, περιορίζοντας σταδιακά σε 15% τον έλεγχο του μετοχικού κεφαλαίου που – αμφίδρομα – η μία εταιρεία ασκεί στην άλλη. Στο πλαίσιο μιας περισσότερο ισορροπημένης σχέσης μεταξύ των δύο εταιρειών, η Nissan επένδυσε στην πολλά υποσχόμενη νέα εταιρεία αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων Ampere, που δημιούργησε πρόσφατα η Renault.

Η επιχειρηματική σχέση των δύο εταιριών δεν ήταν πάντοτε ομαλή, ιδιαίτερα το 2015, όταν το Γαλλικό Δημόσιο αύξησε το μερίδιό του στη Renault, αλλά και το 2018, με την σύλληψη στην Ιαπωνία του επικεφαλής της Renault, Κάρλος Γκοσν για υποψίες ατασθαλιών, ο οποίος στη συνέχεια διέφυγε (στον Λίβανο).

Καμία δημοσίευση για προβολή