Γερμανία: Πρόσθετες δημοσκοπικές απώλειες του κυβερνητικού συνασπισμού – Νέος πολιτικός πόλος η Ζάρα Βάγκενκνεχτ με 7%

Η νεοσύστατη "Συμμαχία Ζάρα Βάγκενκνεχτ" (BSW) συγκεντρώνει 7% και το πρώην κόμμα της κας Βάγκενκνεχτ - η Αριστερά - συρρικνώνεται κατά μία ακόμη μονάδα σε 3%.

Γερμανία: Πρόσθετες δημοσκοπικές απώλειες του κυβερνητικού συνασπισμού

Νέα συρρίκνωση των ποσοστών του κυβερνητικού συνασπισμού καταγράφεται σε δημοσκόπηση στη Γερμανία, με δυναμική είσοδο στις μετρήσεις της κοινής γνώμης για την πρώην αρχηγό της Κοινοβουλευτικής Ομάδος της Αριστεράς, Ζάρα Βάγκενκνεχτ (Sahra Wagenknecht).

Σταθερά δεύτερη πολιτική δύναμη καταγραφεται η Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD), η οποία παρά ταύτα συγκεντρώνει τα πυρά μερίδος της κοινής γνώμης για τις ακραίες απόψεις της σε καίρια κοινωνικά ζητήματα, όπως το Μεταναστευτικό.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Ινστιτούτου INSA για λογαριασμό της εφημερίδας Bild, η Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU) παραμένει η ισχυρότερη πολιτική δύναμη στη Γερμανία με 30% – χωρίς μεταβολή στα ποσοστά της – την οποιά ακολουθεί η AfD, με 22%, επίσης χωρίς μεταβολή.

Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) και Πράσινοι μοιράζονται την τρίτη θέση με 13%, έκαστο κόμμα. Το SPD είναι μάλιστα ο “μεγάλος χαμένος” της έρευνας, καθώς καταγράφει απώλεια δύο εκατοστιαίων μονάδων, ενώ οι Πράσινοι, αντίθετα, κερδίζουν μία μονάδα. Σταθερό στο όριο του 5% παραμένει το Κόμμα των Φιλελευθέρων (FDP), ενώ η νεοσύστατη “Συμμαχία Ζάρα Βάγκενκνεχτ” (BSW) συγκεντρώνει 7%. Το πρώην κόμμα της Βάγκενκνεχτ, η Αριστερά, συρρικνώνεται κατά μία ακόμη μονάδα και περιορίζεται στο 3%.

Νέα απεργία 6 ημερών στους σιδηρόδρομους

Το συνδικάτο των μηχανοδηγών GDL κάλεσε τα ξημερώματα τα μέλη του σε απεργία έξι ημερών, απορρίπτοντας τη νέα πρόταση συμβιβασμού που κατέθεσαν την περασμένη Παρασκευή οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (DB).

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Γερμανικής Ένωσης Μηχανοδηγών GDL, η απεργία θα ξεκινήσει για τις εμπορευματικές μεταφορές αύριο στις 18:00 και για τα επιβατικά δρομολόγια στις 02:00 της Τετάρτης και θα ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα, στις 18:00. Πρόκειται για την τέταρτη και την μεγαλύτερης διάρκειας κινητοποίηση του συνδικάτου στο πλαίσιο της διαμάχης με την εργοδοσία.

Στη νέα πρόταση της Deutsche Bahn προς τους εργαζόμενους, περιλαμβάνεται μείωση του χρόνου εργασίας κατά μία ώρα για τους μηχανοδηγούς από την 1.1.2026, αύξηση 4,8% στους μισθούς από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, καταβολή μπόνους 5% από τον Απρίλιο του 2025 και εφάπαξ “αποζημίωση πληθωρισμού”, αμέσως μετά την επίτευξη συμφωνίας. Σύμφωνα με την πρόταση, η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας θα πρέπει να έχει διάρκεια 32 μηνών.

“Με την τρίτη και υποτίθεται βελτιωμένη πρότασή της, η DB δείχνει για άλλη μία φορά, ότι δεν αποθαρρύνεται και συνεχίζει στην προηγούμενη πορεία της άρνησης και της αντιπαράθεσης – δεν υπάρχει ίχνος επιθυμίας επίτευξης συμφωνίας”, αναφέρεται στην ανακοίνωση-απάντηση του συνδικάτου, νωρίς σήμερα το πρωί.

“Η DB στηρίζεται στους συμβιβασμούς, η GDL οξύνει τη διαμάχη”, δήλωσε εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων μετά τη νέα αρνητική απάντηση των συνδικαλιστών και χαρακτήρισε “ανεύθυνο” το γεγονός, ότι το συνδικάτο δεν επιστρέφει στις διαπραγματεύσεις, παρά τη νέα προσφορά των εργοδοτών. “Όποιος δεν έρχεται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με μια προσφορά αυξήσεων έως και 13% και την πιθανότητα εβδομάδας 37 ωρών με τον ίδιο μισθό, ενεργεί απολύτως ανεύθυνα”, δήλωσε ο εκπρόσωπος της DB, ενώ ο επικεφαλής της διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας, Μάρτιν Ζάιλερ δήλωσε ότι η GDL “δεν χρησιμοποιεί τις απεργίες ως έσχατη λύση, αλλά ως μέσο αυτοπροβολής”.

Οι συνδικαλιστές εμμένουν στα αιτήματά τους για αυξήσεις 555 Ευρώ μηνιαίως στους μισθούς, μείωση των ωρών εργασίας από 38 σε 35 την εβδομάδα για όσους εργάζονται σε βάρδιες και καταβολή εφάπαξ “αποζημίωσης πληθωρισμού” 3 χιλ. Ευρώ. Από την πλευρά της, η DB θεωρεί ειδικά το αίτημα για μείωση των ωρών εργασίας ανέφικτο να ικανοποιηθεί, καθώς θα χρειαζόταν νέο προσωπικό, τη στιγμή που διαπιστώνεται έλλειψη εξειδικευμένων εργαζόμενων στα σιδηροδρομικά επαγγέλματα.

Καμία δημοσίευση για προβολή