Γιατί η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων άφησε εκτός το λιμάνι του Πειραιά

Γιατί η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων άφησε εκτός το λιμάνι του Πειραιά

Σε «καραντίνα» βάζει η Ε.Ε. το λιμάνι του Πειραιά, λόγω της κινεζικής ιδιοκτησίας του. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, την περασμένη εβδομάδα στην Ε.Ε. εγκαινιάστηκε η Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων για την καταπολέμηση της διακίνησης ναρκωτικών, αλλά αποκλείστηκε η συμμετοχή του Πειραιά.

«Τα λιμάνια, η ιδιοκτησία των οποίων δεν ανήκει σε κράτη μέλη της Ε.Ε. έχουν αποκλειστεί», αναφέρεται στη λίστα που έχει δει το Politico.

Ο κινεζικός όμιλος COSCO Shipping κατέχει τα 2/3 του λιμένα Πειραιώς, του 14ου μεγαλύτερου λιμανιού στην Ευρώπη – με εκατομμύρια μετρικούς τόνους διακίνησης εμπορευμάτων, σύμφωνα με τη Eurostat – και το οποίο ειδικεύεται στη διακίνηση μεγάλων εμπορευματοκιβωτίων αποτελώντας τον μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κόμβο στην Ανατολική Μεσόγειο. Άλλες είκοσι έξι (26) λιμενικές αρχές βρίσκονται στη λίστα προσκεκλημένων, η οποία συγκροτήθηκε με βάση το μέγεθος και την έκθεση των λιμανιών στη διακίνηση ναρκωτικών, καθώς και για την τήρηση γεωγραφικής ισορροπίας εντός της ΕΕ.

Ενώ ο Πειραιάς δεν είναι το κύριο σημείο εισόδου για τα ναρκωτικά στην Ευρώπη, η απόφαση να αποκλειστεί από τη νέα συμμαχία λιμένων εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ικανότητα της ΕΕ να εγγυηθεί την ασφάλεια σε υποδομές ζωτικής σημασίας που είναι ξένης ιδιοκτησίας.

Το λιμεναρχείο Πειραιά δεν απάντησε σε αίτημα του Politico για σχολιασμό. Το βελγικό Υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο συνδιοργάνωσε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία για τη δημιουργία της Συμμαχίας Λιμένων, επανήλθε για να δώσει εξηγήσεις όταν ρωτήθηκε γιατί δεν είχε προσκληθεί το λιμάνι του Πειραια.

Η νέα Ευρωπαϊκή Συμμαχία Λιμένων ξεκίνησε από κοινού από τη βελγική κυβέρνηση – η οποία ασκεί επί του παρόντος την εκ περιτροπής προεδρία της ΕΕ – για την ενίσχυση της ασφάλειας των λιμανιών, την καταπολέμηση της διαφθοράς και την αποτροπή της εισόδου παράνομων ναρκωτικών στη Γηραιά Ήπειρο. Η συμμαχία θα συνδέσει κυβερνήσεις, αξιωματούχους της ΕΕ, αρχές επιβολής του νόμου, λιμενικές αρχές, ναυτιλιακές εταιρείες και φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών ώστε να μοιράζονται οι βέλτιστες πρακτικές για την καταπολέμηση των ομάδων οργανωμένου εγκλήματος και της διακίνησης ναρκωτικών.

Η υπουργός Εσωτερικών του Βελγίου Annelies Verlinden, η οποία προήδρευσε της έναρξης, είπε στο POLITICO στα τέλη του περασμένου έτους ότι η ανταλλαγή δεδομένων είναι ένα από τα επιθυμητά αποτελέσματα που θέλει να έχει αυτή η Συμμαχία Λιμένων.

Το περασμένο έτος ήταν ρεκόρ όσον αφορά τις κατασχέσεις κοκαΐνης στο Βέλγιο και την Ολλανδία. Η βία από συμμορίες που ανταγωνίζονται για τον έλεγχο των οδών εμπορίας ανθρώπων ώθησε τις τοπικές κυβερνήσεις να καλέσουν την ΕΕ να παρέμβει.

Η νέα Συμμαχία βασίζεται σε μια συνεργασία μεταξύ του Βελγίου και της Ολλανδίας. Τον περασμένο Φεβρουάριο οι κυβερνήσεις των δύο χωρών υπέγραψαν συμφωνία με τους δημάρχους των λιμανιών της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ καθώς και με πέντε ναυτιλιακές εταιρείες (MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag Lloyd και Seatrade) για την καταπολέμηση της «ναρκοτρομοκρατίας».

Καμία δημοσίευση για προβολή