Γιατί το Rafale είναι «game changer»: Ίσως το πιο εξελιγμένο μαχητικό γενιάς 4++, με τεράστιες δυνατότητες κρούσης

Rafale - «game changer»:Το πιο εξελιγμένο μαχητικό γενιάς 4++

Ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, υποδεχόμενος τα έξι πρώτα Rafale της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, τα χαρακτήρισε ως «πολλαπλασιαστή ισχύος» για τη χώρα μας.

Κάποιοι ίσως θεώρησαν ότι επρόκειτο για μια λεκτική υπερβολή, στο πλαίσιο της ικανοποίησης για μια συμφωνία που υλοποιείται σε πραγματικό χρόνο ρεκόρ και η οποία όντως δίνει σημαντικα πλεονεκτήματα στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι ότι τα Rafale σήμερα ίσως είναι τα πλέον εξελιγμένα μαχητικά αεροσκάφη της γενιάς τους, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι η κατασκευάστρια εταιρεία Dassault συνεχίζει να τα εξελίσσει και να τα αναβαθμίζει.

Το «omnirole» μαχητικό

Κατ’ αρχάς, το Rafale, το οποίο προέκυψε όταν η Γαλλία αποχώρησε από το κοινό ευρωπαϊκό project που «γέννησε» το Eurofighter Typhoon, είναι ένα αεροσκάφος που ο χαρακτηρισμός «πολλαπλών ρόλων» μάλλον το αδικεί: το μαχητικό μπορεί να εκτελέσει αποστολές κρούσης, εναέριας κυριαρχίας, βαθιάς κρούσης, συλλογής πληροφοριών, ακόμα και πυρηνικών χτυπημάτων, και μπορεί να πλήξει εναέριους, επίγειους και θαλάσσιους στόχους με την ίδια ευκολία και άνεση.

Με εξελιγμενα αεροηλεκτρονικά συστήματα, σχεδιαστικές παρεμβάσεις που του δίνουν stealth χαρακτηριστικά, τη δυνατότητα να μεταφέρει το βάρος του σε πυραύλους και βόμβες («έξυπνες» και «χαζές»), μεγάλη ταχύτητα (Mach 1,8 στα 50.000 πόδια και supercruise σε Mach 1,4) και -το βασικότερο- με αποδεδειγμένες ικανότητες σε πραγματικές συνθήκες (έχουν χρησιμοποιηθεί σε αποστολές στο Αφγανιστάν, τη Συρία, τη Λιβύη και το Σαχέλ), το Rafale είναι ένα πραγματικά σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος.

«Δείχνει δόντια» ακόμα και σε μαχητικά 5ης γενιάς

Μάλιστα, όπως έχει γράψει και το economico.gr, το 2009 ένα Rafale της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας έχει κατορθώσει να «καταρρίψει» στη διάρκεια άσκησης ένα από τα περίφημα (και σαφώς πιο εξελιγμένα) F-22, αποδεικνύοντας ότι έχει «δόντια» ακόμα και απέναντι σε μαχητικά 5ης γενιάς. Και όλα αυτά για ένα αεροσκάφος με ωριαίο κόστος πτήσης περίπου 16.000 δολαρίων, πολύ κάτω ακόμα και από μαχητικά 4ης γενιάς, όπως τα F-15 και τα F-16, που το ωριαίο κόστος πτήσης ξεπερνά τα 22.000 δολάρια.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που ισχυρές στρατιωτικά χώρες, όπως η Αίγυπτος και η Ινδία, αλλά και αναδυόμενες δυνάμεις όπως τα ΗΑΕ στρέφονται προς το Rafale όταν έρχεται η ώρα να ανανεώσουν τους στόλους των μαχητικών τους. Μάλιστα, τα ΗΑΕ θα προμηθευτούν τα Rafale F4, την πλέον εξελιγμένη έκδοση του μαχητικού αεροσκάφους και θα γίνουν η πρώτη χώρα πλην της Γαλλίας που θα διαθέτει τα συγκεκριμένα μαχητικά, η παράδοση των οποίων αναμένεται να αρχίσει μέσα στην τρέχουσα δεκαετία.

Τα «ελληνικά» Rafale 

Από την πλευρά της, η Ελλάδα θα παραλάβει συνολικά 24 Rafale έκδοσης F3-R που αυτή τη στιγμή είναι η πλέον εξελιγμένη έκδοση του γαλλικού μαχητικού. Διαθέτουν μεταξύ άλλων το σύστημα αυτοπροστασίας Electronic Warfare Suite – SPECTRA, που πρόκειται πρακτικά για ένα σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, το οποίο έχει δυνατότητα «jamming» αλλά και ανάλυσης εισερχομένων εκπομπών, επιτρέποντας στον πιλότο να διαπιστώσει αν το αεροσκάφος του έχει εγκλωβιστεί.

Εν τέλει, και λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπόψη, γίνεται εύκολα προφανές γιατί τα Rafale αποτελούν πολλαπλασιαστή ισχύος και γιατί η Τουρκία «τρέχει» στο Κατάρ προκειμένου να αποκτήσει πρόσβαση στα Rafale της χώρας αυτής και να τα μελετήσει, προκειμένου να ξέρει πώς θα μπορέσει να αντιμετωπίσει τις «Ριπές του Ανέμου» που πλέον θα πετούν πάνω από το Αιγαίο.

Καμία δημοσίευση για προβολή