Η διάθεση βιομηχανικού υγραερίου ως υγραέριο κίνησης η πιο συνηθισμένη μορφή λαθρεμπορίου

Η πιο συνηθισμένη μορφή λαθρεμπορίου υγραερίου είναι η διάθεση βιομηχανικού υγραερίου ως υγραέριο κίνησης.

Το βιομηχανικό υγραέριο έχει άλλη σύνθεση σε σχέση με το υγραέριο κίνησης (autogas ή lpg) και σημαντικά χαμηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης. Ειδικότερα, στο υγραέριο για βιομηχανική χρήση ο ειδικός φόρος κατανάλωσης είναι 120 ευρώ ανά μετρικό τόνο ενώ στο υγραέριο κίνησης είναι 430 ευρώ ανά μετρικό τόνο. Η διαφορά αυτή είναι το κέρδος των λαθρεμπορικών κυκλωμάτων. Ωστόσο, το βιομηχανικό υγραέριο έχει χαμηλότερη απόδοση από το υγραέριο κίνησης (καύσιμο ανά χιλιόμετρο) ενώ έχει γραφτεί ότι επιταχύνει τη φθορά των κινητήρων.

Σύμφωνα με τους ελέγχους που πραγματοποίησε το τελευταίο οκτάμηνο ο ελεγκτικός μηχανισμός της της ΑΑΔΕ προέκυψε ποσοστό παραβατικότητας ύψους 20,6% δηλαδή ένα στα πέντε πρατήρια που διαθέτουν υγραέριο κίνησης διαπιστώθηκε ότι παραβιάζει τη φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία. Συγκεκριμένα ελέγχθηκαν 388 επιχειρήσεις και διαπιστώθηκαν παραβάσεις σε 80.

Από τους ελέγχους που έχει ήδη πραγματοποιήσει η ΑΑΔΕ προκύπτουν πολύ ενδιαφέροντα ευρήματα:

-η διαφορά μεταξύ των λιανικών τιμών διάθεσης του υγραερίου κίνησης είναι αδικαιολόγητα μεγάλη από περιοχή σε περιοχή ή ακόμη και από πρατήριο πρατήριο που απέχουν μερικές εκατοντάδες μέτρα μεταξύ τους

-έχουν καταγραφεί περιπτώσεις πρατηρίων καυσίμων που πωλούν υγραέριο κίνησης με λιανική τιμή η οποία είναι χαμηλότερη από την μετά φόρων χονδρική τιμή διάθεση του καυσίμου από το διυλιστήριο

-ο κίνδυνος λαθρεμπορίου και φοροδιαφυγής είναι πολύ υψηλότερος στα πρατήριο που δεν έχουν ακόμη συνδέσει την αντλία του καυσίμου με φορολογικό μηχανισμό

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή