Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων είχε προειδοποιήσει για τον κίνδυνο ατυχήματος στον Γαλατά

Ενώ η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων διερευνά τα ακριβή αίτια της συντριβής του ελικοπτέρου στον Πόρο, μια σειρά από νέα στοιχεία βλέπουν το φως της δημοσιότητας για τη λειτουργία του ελικοδρόμιου στο Γαλατά.

Ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ,  τόνισε ότι ήταν ζήτημα χρόνου να σημειωθεί ατύχημα στο σημείο λόγω της μικρής απόστασης ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και στα καλώδια υψηλής τάσης.

Μάλιστα, η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων με επιστολή της στις 11 Μαΐου 2018 αναφερόταν ξεκάθαρα στα συγκεκριμένα καλώδια τονίζοντας ότι μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα. Ο Πρόεδρος της ΕΔΑΑΠ ζητούσε να μπει σήμανση στα καλώδια που τελικά έριξαν το ελικόπτερο στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Πόρου και Γαλατά.

«Τα εν λόγω καλώδια αποτελούν δυνητικά κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος (πρόσκρουση ελικοπτέρου) τόσο στη διαδικασία προσγείωσης όσο και μετά την απογείωση, ιδιαίτερα για τους μη γνωρίζοντες την περιοχή», έγραφε χαρακτηριστικά η προειδοποιητική επιστολή που απέστειλε στις 11/5/2018 – 15 μήνες πριν πέσει το ελικόπτερο- ο τότε πρόεδρος της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων & Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) Αθανάσιος Μπίνης, στον ΔΕΔΔΗΕ.

Επίσης ο δήμαρχος Τροιζηνίας Κωνσταντίνος Καραγιάννης δήλωσε ότι το ελικοδρόμιο, παρότι χρησιμοποιείται από το 1987, δεν ήταν αδειοδοτημένο και ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση, καθώς τα καλώδια υψηλής τάσης απέχουν μόλις 200 μέτρα.

Να υπενθυμίζουμε ότι το ελικόπτερο, με χειριστή τον Νίκο Καρυστινό, προσγειώθηκε στον Γαλατά προκειμένου να παραλάβει δύο Ρώσους επιβάτες με προορισμό το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Πράγματι, στις 3.35 μ.μ. ο 56χρονος επιχειρηματίας Μιχαήλ Αμπράμοβ και ο 24χρονος σωματοφύλακάς του Ντάβελ Ακολίνιν επιβιβάστηκαν στο ελικόπτερο.

Δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του, ωστόσο, το Agusta A109, που ήταν μισθωμένο από εταιρεία αεροταξί με έδρα τα Μέγαρα, φέρεται να ακούμπησε στα καλώδια και κατέληξε στη θάλασσα.

Άνδρες του Λιμενικού ανέσυραν νεκρούς από τη θάλασσα τους τρεις άνδρες. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της νεκροψίας, ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος και οφείλεται σε κακώσεις στο κεφάλι και στο σώμα συνεπεία της πρόσκρουσης.

Σε συνέντευξη στον Alpha, ο γιος του άτυχου πιλότου, Γρηγόρης, δήλωσε ότι ο πατέρας του είχε αναφερθεί στα καλώδια που υπήρχαν δίπλα στο ελικοδρόμιο, «Αυτά τα καλώδια εκεί στον Πόρο με ανατριχιάζουν», φέρεται να του είχε πει.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή