«Η κατάρα του Τιτανικού»: Ακούστηκαν ήχοι από την περιοχή εξαφάνισης του υποβρυχίου. Οι επιβάτες του έχουν οξυγόνο για λίγες ώρες ακόμα

H έρευνα με υποβρύχιο σόναρ χθες, Τρίτη, ανίχνευσε «ήχους χτυπημάτων» από το αγνοούμενο υποβρύχιο Titan,που χάθηκε στο ναυάγιο του Τιτανικού, ενώ η αμερικανική ακτοφυλακή έχει σαρώσει έκταση χιλιάδων τετραγωνικών μιλίων στον Ατλαντικό Ωκεανό αναζητώντας ίχνη του. μετέδωσαν αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα με το CNN και το Rolling Stone, καναδικό αεροσκάφος έρευνας εντόπισε κάποιου είδους «κρότους» ανά τακτά διαστήματα 30 λεπτών που προέρχονται από την περιοχή όπου εξαφανίστηκε το υποβρύχιο.

Ασαφές παραμένει το πότε αυτά τα σήματα ανιχνεύθηκαν και πόσο διήρκησαν.

«Το P8 (θαλάσσιο σκάφος) έστειλε ηχοβολείς που ανέφεραν μια επαφή σε μια θέση κοντά στη θέση κινδύνου. Το P8 εντόπιζε τους κρότους στην περιοχή κάθε 30 λεπτά.

Τέσσερις ώρες αργότερα αναπτύχθηκε επιπλέον σόναρ. Όπως μεταδίδει το CNN επικαλούμενο εσωτερικό κυβερνητικό υπόμνημα που περιήλθε στην κατοχή του, εξακολούθησαν να ακούγονται ήχοι, παρότι δεν περιγράφηκαν ως «χτυπήματα». 

«Υπήρξαν περαιτέρω ακουστικές αναφορές που θα βοηθήσουν στην καθοδήγηση των μέσων έρευνας στην επιφάνεια της θάλασσας και οι οποίες υποδεικνύουν πως εξακολουθούν να υπάρχουν ελπίδες ζωής για τους αγνοούμενους» αναφέρει η νεότερη ενημέρωση. 

Η Ακτοφυλακή Βοστόνης που ηγείται της επιχείρησης έρευνας, αρνήθηκε να σχολιάσει τις πληροφορίες για τους φερόμενους αυτούς ήχους.

«Η κατάρα του Τιτανικού»

Μοιάζει με ταινία τρόμου που θα μπορούσε να έχει τίτλο «Η κατάρα του Τιτανικού». Είναι όμως μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Πέντε άνδρες παγιδευμένοι μέσα σε έναν μικροσκοπικό σωλήνα 6 μέτρων με ένα μόνο παράθυρο και χωρίς καθίσματα, χιλιάδες πόδια κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, χωρίς τρόπο να φτάσουν στον έξω κόσμο.

Αυτή η εφιαλτική κατάσταση κάνει ακόμα πιο ακατανόητη την καταγγελλόμενη καθυστέρηση της OceanGate Expeditions, της τουριστικής εταιρείας που είναι υπεύθυνη για το υποβρύχιο σκάφος με  τους πέντε επιβαίνοντες,  η οποία, σύμφωνα με τη DailyMail.com, καθυστέρησε οκτώ ώρες για να το δηλώσει στην ακτοφυλακή την Κυριακή.

Το υποβρύχιο Titan της εταιρείας βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη.  Στις 9.45 π.μ. – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince.

Αλλά δεν αναφέρθηκε ως αγνοούμενο στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40μμ, οκτώ ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα – στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής.

Στριμωγμένοι, ξυπόλητοι και μ’ ένα κουτί για τουαλέτα

Οι επιβαίνοντες του βαθυσκάφους που εξερευνά το ναυάγιο του Τιτανικού, συμπεριλαμβανομένου του Βρετανού δισεκατομμυριούχου και εξερευνητή Χάμις Χάρντινγκ, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν κλειστοφοβικές συνθήκες – ενώ δεν μπορούν να δουν πέρα από τα μαύρα βάθη του ωκεανού από το μοναδικό παράθυρο, όσο περιμένουν τη διάσωση τους.

 

Όπως αναφέρει σε σχετικό ρεπορτάζ της η Daily Mail, χάρη σε προηγούμενες αναφορές σχετικά με τις αποστολές του Τιτάνα σε μεγάλα βάθη της θάλασσας, έχουμε μια σαφή ιδέα για το πώς είναι η κατάσταση για τους παγιδευμένους στο εσωτερικό του υποβρυχίου, όπου ο χρόνος τελειώνει. Εκτός από το όλο και λιγότερο οξυγόνο που επαρκεί για 96 ώρες, οι επιβάτες ενδέχεται να αντιμετωπίσουν και την υποθερμία λόγω των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών.

Μέσα σε αυτόν τον πολύ στενό χώρο υπάρχει μια υποτυπώδης τουαλέτα, ένα μικρό μαύρο κουτί που εξασφαλίζει ιδιωτικότητα μόνο με μια μαύρη κουρτίνα. Όλοι οι επιβάτες είναι ξυπόλητοι και πρέπει να κάθονται στο πάτωμα.

Το υποβρύχιο, ένα μοντέλο “Cyclops-2” με την ονομασία Titan, είναι το δεύτερο μοντέλο Cyclops που κατασκευάζει η OceanGate – μετά το Cyclops-1.

Είναι ικανό να καταδυθεί σε βάθος 2,4 μιλίων “με ένα άνετο περιθώριο ασφαλείας”, ανέφερε η OceanGate σε μια κατάθεση της εταιρείας τον Απρίλιο στο περιφερειακό δικαστήριο των ΗΠΑ στη Βιρτζίνια που επιβλέπει θέματα Τιτανικού.

Όπως αποκαλύφθηκε, οι τουρίστες που πληρώνουν 250.000 δολάρια για να κατέβουν σχεδόν 13.000 πόδια κάτω από τη στάθμη της θάλασσας πρέπει να υπογράψουν μια δήλωση παραίτησης που να λέει ότι αποδέχονται ότι το υποβρύχιο δεν έχει εγκριθεί από κανέναν ρυθμιστικό φορέα.

Σε μια δικαστική κατάθεση του Μαΐου 2021, η OceanGate δήλωσε ότι ο Τιτάνας διαθέτει ένα “απαράμιλλο χαρακτηριστικό ασφαλείας” που αξιολογεί την ακεραιότητα του κύτους καθ’ όλη τη διάρκεια κάθε κατάδυσης.

‘Αυτό το σύστημα παρακολούθησης της ανάλυσης της υγείας επί του σκάφους παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση ανίχνευσης για τον πιλότο με αρκετό χρόνο για να ανακόψει την κάθοδο και να επιστρέψει με ασφάλεια στην επιφάνεια’, εξηγεί η εταιρεία στην ιστοσελίδα της.

Τυπικά, τα ταξίδια προβλέπουν μια δίωρη κατάδυση, αρκετές ώρες εξερεύνησης του Τιτανικού και στη συνέχεια ένα δίωρο ταξίδι επιστροφής στην επιφάνεια.

Συνολικά, οι καταδύσεις μπορούν να διαρκέσουν έως και 10 ώρες η καθεμία. Ωστόσο, το σκάφος βυθίστηκε το πρωί της Κυριακής και το σκάφος υποστήριξής του έχασε την επαφή μαζί του περίπου μία ώρα και 45 λεπτά αργότερα, σύμφωνα με την ακτοφυλακή.

Δεν υπάρχει “πόρτα” για να μπαίνει και να βγαίνει κανείς από το σκάφος.

Αντ’ αυτού, η θύρα του ασφαλίζεται απ έξω πριν ξεκινήσει το ταξίδι τους με 17 βίδες, ενώ αυτό βρίσκεται πάνω σε μια πλατφόρμα ανάκτησης, η οποία διαθέτει δεξαμενές που χρησιμοποιούνται για τη βύθιση και την ανάδυση του σκάφους.

Μετά το πέρας κάθε κατάδυσης, το υποβρύχιο προσκολλάται και πάλι στη βυθισμένη πλατφόρμα και ολόκληρο το σύστημα βγαίνει στην επιφάνεια σε περίπου δύο λεπτά γεμίζοντας τις δεξαμενές έρματος με αέρα.

Σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού στο εσωτερικό υπάρχει μόνο ένα κουμπί – για την ενεργοποίηση του υποβρυχίου, οθόνες στον τοίχο και ένα μικρό φινιστρίνι στο μπροστινό μέρος για να βλέπει κανείς τα βάθη του ωκεανού και – σε περίπτωση επιτυχίας της αποστολής – το ναυάγιο του Τιτανικού έξω από αυτό.

Ο πιλότος χειρίζεται το σκάφος με ένα τροποποιημένο χειριστήριο παιχνιδιών Logitech – πλήρες με δύο μοχλούς αντίχειρα και τέσσερα πολύχρωμα κουμπιά, το οποίο επιτρέπει στον χειριστή να κατευθύνει το υποβρύχιο πάνω και κάτω, αριστερά και δεξιά, καθώς και εμπρός και πίσω.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το Titan είναι επίσης “εξοπλισμένο με υπερσύγχρονα συστήματα φωτισμού και σόναρ πλοήγησης καθώς και με εσωτερικά και εξωτερικά τοποθετημένο εξοπλισμό βίντεο και φωτογραφίας 4K”.

Τα ηλεκτρονικά του υποβρυχίου και οι θάλαμοι ελέγχου των προωθητήρων στεγάζονται εκτός του κύτους πίεσης για να αυξηθεί ο χώρος που είναι διαθέσιμος για το πλήρωμα και τον εξοπλισμό επί του σκάφους.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προς το παρόν στην επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης συμμετέχουν τέσσερα αεροσκάφη, δύο σε C-130 τα οποία προσπαθούν να εντοπίσουν το βαθυσκάφος στην επιφάνεια της θάλασσας εάν έχει καταφέρει να αναδυθεί και δύο αεροσκάφη τα οποία βυθίζουν σόναρ ούτως ώστε να το εντοπίσουν ηχητικά υπό την επιφάνεια της θάλασσας. Μιλάμε για πολύ μεγάλο βάθος.

Αναμένεται και ένα ειδικό υποβρύχιο το οποίο μπορεί να φτάσει σε βάθος 6 χιλιομέτρων. Όμως το πρόβλημα εκεί είναι πως πρόκειται για ένα μη επανδρωμένο βαθυσκάφος το οποίο δεν είναι σαφές πώς μπορεί να βοηθήσει πέραν του εντοπισμού.

Την ίδια ώρα η εταιρεία που διοργανώνει τις εξερευνήσεις του ναυαγίου του Τιτανικού υποστηρίζει πως απαραίτητος εξοπλισμός παραμένει εκτός της Αμερικής και του σημείου όπου γίνονται οι έρευνες λόγω γραφειοκρατικής αργοπορίας από την πλευρά της αμερικανικής κυβέρνησης.

Τα σενάρια για την τύχη του υποβρυχίου

Όπως επισημαίνει το CNN παραθέτοντας τα ακόλουθα σενάρια:

  1. Ένας μεγάλος κίνδυνος είναι η διακοπή ρεύματος, η οποία θα μπορούσε να έχει προκαλέσει την απώλεια επικοινωνίας, δήλωσε ο Eric Fusil, ειδικός σε υποβρύχια και αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας. «Ορισμένα υποβρύχια διαθέτουν γεννήτρια αλλά δεν είναι σαφές αν το σκάφος «Titan» είχε εφεδρικό σύστημα ενέργειας όταν χάθηκε από τα ραντάρ», πρόσθεσε.
  2. Ένα βραχυκύκλωμα θα μπορούσε να προκαλέσει πυρκαγιά στο τουριστικό υποβρύχιο, το οποίο όχι μόνο θα κατέστρεφε τα συστήματα επικοινωνίας του, αλλά θα προκαλούσε τοξικές αναθυμιάσεις σε έναν μικρό, κλειστό χώρο – ένα σημαντικό κίνδυνο για τους επιβαίνοντες, υπογράμμισε ο Αυστραλός καθηγητής.
  3. Να έχει πλημμυρίσει. Αυτός είναι ένας κίνδυνος που ελλοχεύει για όλα τα τουριστικά σκάφη που βρίσκονται κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού καθώς δέχονται τεράστια πίεση. Πάντως, το σκάφος «Titan» είναι εξοπλισμένο με ένα καινοτόμο σύστημα ασφαλείας που παρακολουθεί την πίεση στο σκάφος και ενεργοποιεί μια προειδοποίηση στον χειριστή του εάν εντοπιστούν προβλήματα.
  4. Υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να έχει παγιδευτεί κάπου. Με ισχυρά υποβρύχια ρεύματα και τα συντρίμμια του Τιτανικού στον πυθμένα του ωκεανού, υπάρχει πιθανότητα το υποβρύχιο να έχει παγιδευτεί ή μπλοκαριστεί στη διάρκεια της πορείας του, δήλωσε ο Eric Fusil.

Καμία δημοσίευση για προβολή