Η Ρωσία συνεχίζει το «παιχνίδι» των εξαγωγών πετρελαίου, με… μεταγγίσεις μεσοπέλαγα από τάνκερ σε τάνκερ

Η Ρωσία συνεχίζει το «παιχνίδι» των εξαγωγών πετρελαίου

Όπως είχε γράψει προ ημερών το economico.gr, παρά το εμπάργκο από ΗΠΑ και ΕΕ, η Ρωσία όχι μόνο συνεχίζει να πουλάει πετρέλαιο, αλλά επιτυγχάνει μέσω διαφόρων νόμιμων, σχεδόν νόμιμων ή και παράνομων μεθόδων να το διοχετεύει ακόμα και σε δυτικές αγορές όπου είναι απαγορευμένο.

Σύμφωνα με το Bloomberg, πλέον αρχίζει να εξαπλώνεται και η μέθοδος της… μετάγγισης μεσοπέλαγα, ήτοι, ρωσικό πετρέλαιο να μεταφορτώνεται από ένα τάνκερ σε ένα άλλο και μάλιστα, σύμφωνα με το πρακτορείο, το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι μεταφόρτωση από πλοίο σε πλοίο στη μέση του Ατλαντικού. Συγκεκριμένα, το τάνκερ Zhen I της Aframax φέρεται να μεταφόρτωσε ρωσικό αργό στο κινεζικό σουπερτάνκερ Lauren II περίπου 500 χιλιόμετρα δυτικά των πορτογαλικών νήσων Μαδέρα. Η μεταφόρτωση έλαβε χώρα στις 26 με 27 Μαϊου.

Μεταφόρτωση σε ανοιχτή θάλασσα

Η μεταφόρτωση αργού σε μεγαλύτερα πλοία δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, αλλά αυτό που δεν είναι καθόλου σύνηθες είναι η τοποθεσία στην οποία συνέβη. Οι περισσότερες μεταφορτώσεις λαμβάνουν χώρα σε προφυλαγμένα ύδατα, όπου η πιθανότητα εκροής πετρελαίου είναι εξαιρετικά μειωμένη. Ρωσικό αργό έχει μεταφορτωθεί σε μεγαλύτερα πλοία στο Σκο στη Δανία, στη Δυτική Μεσόγειο έξω από την ισπανική Θέουτα και ακόμα και στο Ρότερνταμ. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, αυτή είναι η πρώτη μεταφόρτωση στην ανοιχτή θάλασσα.

To Zhen I έχει πλέον επιστρέψει στη Βαλτική Θάλασσα, όπου θα φορτώσει ρωσικό αργό από το ρωσικό Πρίμορσκ στα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με έγγραφα που έχει δει το Bloomberg. Το Lauren II πλέει στα μέσα του Ατλαντικού, πιθανότατα περιμένοντας τη μεταφορά κάποιου άλλου φορτίου. Ένα πλοίο τόσο μεγάλο όσο το Lauren II μπορεί να μεταφέρει τριπλάσιο φορτίο από αυτό του Zhen I. Τούτο το καθιστά μια πολύ πιο οικονομική επιλογή για τη μεταφορά αργού πετρελαίου σε πολύ μεγάλες αποστάσεις.

Με κλειστό GPS 

Τα στοιχεία ως τώρα δείχνουν ότι οι εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου παρουσίασαν αυξητική τάση τον περασμένο Απρίλιο, ενώ αξίζει να σημεωθεί ότι μια άλλη μέθοδος που τα πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο από τη Ρωσία ακολουθούν για να μην γίνονται αντιληπτά είναι να «σκοτεινιάζουν», δηλαδή, κλείνουν τους πομποδέκτες GPS μέχρις ότου μεταφορτώσουν το πετρέλαιο σε κάποιο σουπερτάνκερ και εν συνεχεία τα ανοιγούν κατά την επιστροφή τους σε ρωσικά λιμάνια, αποφεύγοντας, κατ’ αυτό τον τρόπο και τα μεγάλα ασφαλιστικά έξοδα.

Επίσης, μέσω ινδικών διυλιστήριων ρωσικό πετρέλαιο που έχει πουληθεί σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή (ακόμα και 35 δολάρια το βαρέλι φθηνότερα από το μπρεντ για το περιζήτητο Urals) μετατρέπεται σε υποπροϊόντα του και πωλείται στη βραχυπρόθεσμη αγορά έχοντας τη «σφραγίδα» της εταιρείας επεξεργασίας και όχι της προέλευσής του. Μένει, εν τέλει, να φανεί αν οι κυρώσεις της ΕΕ, σε συνδυασμό με το εμπάργκο των ΗΠΑ θα πιέσουν επαρκώς τη Μόσχα ή αν τελικά θα μείνουν «αδειανό πουκάμισο»…

Καμία δημοσίευση για προβολή