Κικίλιας: Αδιαμφισβήτητος προορισμός η Ελλάδα και το φετινό καλοκαίρι

Στη σημασία του ελληνικού τουρισμού στην ανάπτυξη του εμπορίου στάθηκε ο υπουργός Τουρισμού από το βήμα εκδήλωσης της ΕΣΕΕ, επισημαίνοντας πως είναι κοινός τόπος ότι τα οφέλη από τη σύνδεση του εμπορίου με τον τομέα του τουρισμού είναι πολλαπλά για αυτό είναι πολύ σημαντικά τα ευρήματα της έρευνας της ΕΣΕΕ.

“Ειδικά στην Αθήνα θεωρώ πως η συνεισφορά των high spenders επισκεπτών, όπως οι Αμερικάνοι, τόνωσαν τον τζίρο των εμπόρων. Περπάτησα πολλές φορές τις γειτονιές της πρωτεύουσας, το ιστορικό κέντρο προφανώς αλλά και περιοχές που δεν είναι παραδοσιακά τουριστικές. Και ναι, και εκεί μου είπαν για τουρίστες που κατανάλωσαν.

Τουρισμός και Εμπόριο είναι δύο έννοιες αλληλένδετες

Οι Έλληνες έχουν το εμπόριο στο DNA τους από τα αρχαία χρόνια ως ένας λαός της Θάλασσας. Οι Έλληνες επίσης έχουν τη φιλοξενία στο αίμα τους για αυτό οι επισκέπτες έρχονται ξανά και ξανά στη χώρα μας”, ανέφερε ο υπουργός Τουρισμού.

Εστιάζοντας στη διασύνδεση του εμπορίου με τον τουρισμό ο υπουργός Τουρισμού επεσήμανε ότι ο ΕΟΤ θα προχωρήσει σε ένα Μνημόνιο Συνεργασίας για να προωθήθει στοχευμένα το Shopping in Greece.

Αναφερόμενος, τέλος, στον ρόλο της ΕΣΕΕ σημείωσε ότι εκπροσωπεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα. Αυτή που στηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Αυτή που έχει ανάγκη το τουριστικό προϊόν ώστε να συνεχίσει να έχει αυτή τη μοναδική ταυτότητά του και να προσφέρει την ανεπανάληπτη εμπειρία του.

Τα ευρήματα της έρευνας «Shopping in Greece»

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι σημαντικότερες εθνικότητες τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα είναι οι ‘Αγγλοι, οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί και οι Αμερικάνοι οι οποίοι επιλέγουν για τη διαμονή τους κυρίως ξενοδοχείο all inclusive ή μη (62,5%) και κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb) (19,9%). Οι περισσότεροι (52,8%) έχουν εισόδημα μεταξύ 15.000 – 50.000 ευρώ και δαπανούν λίγο περισσότερα από 200 ευρώ την ημέρα/άτομο. Από αυτά τα ποσά το 9% πηγαίνει στην αγορά προϊόντων από εμπορικές επιχειρήσεις και το 6% στην αγορά τροφίμων. Η υψηλότερη δαπάνη σε αγορές καταγράφεται στην Κρήτη (26 ευρώ) με τους Αμερικανούς να σημειώνουν την ισχυρότερη ροπή κατανάλωσης από εμπορικές επιχειρήσεις (21 ευρώ).

Τα πιο δυναμικά τουριστικά εμπορικά προϊόντα είναι τα ενθύμια (souvenirs, 24,3%) και τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) με τον κυριότερο λόγο των αγορών να είναι η τάση των ξένων επισκεπτών να προμηθευτούν αναμνηστικά από τον τόπο που επισκέπτονται (29,6%). Οι περισσότεροι ξένοι τουρίστες επιλέγουν για τις αγορές τους κυρίως τοπικά καταστήματα/τοπικές αγορές (62%) ενώ οι περισσότεροι από αυτούς (47,6%) δηλώνουν πως είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσουν εξ’ αποστάσεως κάποιο ελληνικό προϊόν όταν επιστρέψουν στη χώρα τους.

Καμία δημοσίευση για προβολή