Κίνα, ο μεγαλύτερος παραγωγός γραφίτη στον κόσμο μειώνει τις εξαγωγές – Κίνδυνος για την παραγωγή μπαταριών

Νέες αναταράξεις αναμένονται στο παγκόσμιο εμπόριο καθώς η Κίνα επέβαλε περιορισμούς στις εξαγωγές γραφίτη, ο οποίος χρησιμοποιείται στις μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων. Στο εξής, το υπουργείο Εμπορίου θα ζητά ειδικές άδειες εξαγωγών για τρεις ποιότητες γραφίτη, επικαλούμενο λόγους «εθνικής ασφάλειας».

H κίνηση έρχεται λίγες ημέρες αφότου η κυβέρνηση του Αμερικανού προέδρου Τζο Μπάιντεν αυστηροποίησε τους περιορισμούς στις εξαγωγές προηγμένων αγωγών στην Κίνα.

Η Κίνα είναι ο κορυφαίος παραγωγός και εξαγωγέας γραφίτη στον κόσμο. Επίσης, επεξεργάζεται περισσότερο από το 90% του παγκόσμιου γραφίτη, ένα υλικό που χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλες τις ανόδους μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο είναι το αρνητικά φορτισμένο τμήμα μιας μπαταρίας.

Οι κορυφαίοι αγοραστές γραφίτη από την Κίνα περιλαμβάνουν την Ιαπωνία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ινδία και τη Νότια Κορέα, σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων.

«Αυτή η τολμηρή και απροσδόκητη κίνηση της Κίνας στον γραφίτη μας ξάφνιασε, είναι κάτι το οποίο δεν είχαμε προβλέψει ότι θα μπορούσε να συμβεί τόσο σύντομα», δήλωσε ο Kien Huynh, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Alkemy Capital Investments, η οποία επικεντρώνεται στην ανάπτυξη έργων στον τομέα των ενεργειακών μετάλλων μετάβασης.

Τι κάνουν Κίνα, ΗΠΑ και Ε.Ε.

Το Πεκίνο θέτει ως προϋπόθεση τις άδειες εξαγωγών σε μια περίοδο που πολλές ξένες κυβερνήσεις αυξάνουν την πίεσή τους στις κινεζικές εταιρείες για τις βιομηχανικές τους πρακτικές.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σταθμίζει την επιβολή δασμών στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, υποστηρίζοντας ότι επωφελούνται άδικα από τις επιδοτήσεις. Επίσης, η κυβέρνηση των ΗΠΑ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα διεύρυνε τους περιορισμούς στην πρόσβαση των κινεζικών εταιρειών σε ημιαγωγούς, συμπεριλαμβανομένης της διακοπής των πωλήσεων πιο προηγμένων τσιπ τεχνητής νοημοσύνης που κατασκευάζονται από την Nvidia.

Τι ορίζουν οι νέοι περιορισμοί

Σύμφωνα με τους νέους περιορισμούς, η Κίνα θα απαιτήσει από την 1η Δεκεμβρίου οι εξαγωγείς να υποβάλουν αίτηση για άδειες αποστολής δύο τύπων γραφίτη, συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών υλικών γραφίτη υψηλής καθαρότητας, υψηλής σκληρότητας και υψηλής έντασης και του φυσικού γραφίτη και των προϊόντων του.

Τρεις τύποι «ιδιαίτερα ευαίσθητων» ειδών γραφίτη είχαν ήδη τεθεί υπό προσωρινούς ελέγχους, σύμφωνα με το υπουργείο Εμπορίου, και περιλαμβάνονται στη νέα λίστα.

Εν τω μεταξύ, η Κίνα απέσυρε τους προσωρινούς ελέγχους σε πέντε λιγότερο ευαίσθητα είδη γραφίτη που χρησιμοποιούνται σε βασικές βιομηχανίες όπως η χαλυβουργία, η μεταλλουργία και η χημική βιομηχανία.

Με τις αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται να κλειδώσουν τις προμήθειες εκτός Κίνας, αλλά οι ελλείψεις διαφαίνονται ήδη στον ορίζοντα.

«Με αυτό το νέο περιορισμό στις εξαγωγές γραφίτη, οι εταιρείες της Νότιας Κορέας που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα για εισαγωγές γραφίτη θα πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις, όπως σε ορυχεία των Ηνωμένων Πολιτειών ή της Αυστραλίας, αλλά πιθανότατα αυτή η εξέλιξη θα οδηγήσει σε αύξηση του κόστους για πολλούς», δήλωσε ο Kang Dong. -jin, αναλυτής της Hyundai Motor Securities.

Το υπουργείο Εμπορίου της Νότιας Κορέας ανέφερε ότι είχε συνάντηση την Παρασκευή με κατασκευαστές μπαταριών και υλικών για το πώς να ανταποκριθούν στους περιορισμούς των εξαγωγών.

«Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επικοινωνήσει στενά… για να αποφευχθούν διακοπές στην παραγωγή στον τομέα των μπαταριών ιόντων λιθίου», δήλωσε ο υπουργός βιομηχανίας της Νότιας Κορέας Ahn Duk-geun.

Ο ανώτατος κυβερνητικός εκπρόσωπος της Ιαπωνίας Χιροκάζου Ματσούνο δήλωσε την Παρασκευή ότι η χώρα σκοπεύει να ρωτήσει την Κίνα για τις «επιχειρησιακές πολιτικές» των νέων μέτρων και θα «λάβει τα κατάλληλα μέτρα» εάν παραβιάσουν τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.

Οι μετοχές των νέων ενεργειακών οχημάτων και μπαταριών της Κίνας αυξήθηκαν μετά την ανακοίνωση.

Οι επιπτώσεις; «Γρίφος»

Αναφορικά με τον αντίκτυπο των νέων μέτρων που αποφάσισαν οι κινεζικές Αρχές για τις εξαγωγές του γραφίτη, για τους αναλυτές δεν είναι καθόλου σαφείς.

«Αυτός ο έλεγχος δεν αποτελεί μια πλήρη απαγόρευση και δεν υπήρξε καμία σημαντική επίδραση σε καμία βιομηχανία κατά τον προηγούμενο προσωρινό έλεγχο», δήλωσε στο Reuters, ο Ivan Lam, ανώτερος αναλυτής στην Counterpoint Research.

Οι τιμές του φυσικού γραφίτη σε νιφάδες ήταν 3.950 γιουάν (539,62 $) ο μετρικός τόνος αυτή την εβδομάδα, μειωμένες κατά 25,5% από τις αρχές του τρέχοντος έτους λόγω της μείωσης της ζήτησης από τον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με τη Mysteel.

«Αυτή η ενέργεια θα μπορούσε να θέσει τις τιμές του γραφίτη σε μια ανοδική τροχιά διεθνώς, διατηρώντας παράλληλα τις εγχώριες τιμές χαμηλές για τους κινέζους παραγωγούς μπαταριών», δήλωσε ο Tom Kavanagh, επικεφαλής μετάλλων μπαταριών στην Argus.

Ωστόσο, οι εξαγωγές είναι πιθανό να αυξηθούν πριν από την 1η Δεκεμβρίου, δήλωσε ο Echo Ma, αναλυτής της Rystad Energy, ειδικά σε χώρες με εδραιωμένες βιομηχανίες μπαταριών όπως η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Κίνα μείωσε την εξόρυξη φυσικού γραφίτη τα τελευταία χρόνια για να προστατεύσει το περιβάλλον, αντί να αυξήσει την παραγωγή συνθετικού γραφίτη από το 2021. Η συνθετική μορφή αντιπροσωπεύει πλέον το 70% της παραγωγής της Κίνας, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Mysteel.

  • Mε πληροφορίες από Reuters

 

Καμία δημοσίευση για προβολή