Μega-deal διάσωσης για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας: Εγγραφη πρόταση από τον ιταλικό κολοσσό Fincantieri για συμμετοχή στο σχήμα εξυγίανσης ως στρατηγικός επενδυτής

Ναυπηγεία Ελευσίνας

Σημαντικό βήμα για τη συμμετοχή του ιταλικού Ομίλου Fincantieri στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, σε συνεργασία με την ιδιοκτήτρια εταιρεία Onex Shipyards και το ελληνικό δημόσιο, έγινε σήμερα με τον ιταλικό όμιλο να καταθέτει γραπτή πρόταση.

Το επίσημο ενδιαφέρον εκφράστηκε στη σημερινή συνάντηση με τη συμμετοχή του υπουργού Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη, του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Νίκο Παπαθανάση και του αντιπρόεδρου του ομίλου Fincantieri, Τζουζέπε Τζιόρντο.

Στρατηγικός επενδυτής ο όμιλος Fincantieri

Ο ιταλικός ναυπηγικός όμίλος, ο οποίος διαθέτει και αμερικανική θυγατρική μονάδα, θα συμμετάσχει στο σχήμα, το οποίο θα λειτουργήσει ως στρατηγικός επενδυτής για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.

Η συμφωνία, σύμφωνα με πληροφορίες , περιλαμβάνει χρηματοδότηση από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC, καθώς και συμφωνία με τους πιστωτές για την απομείωση των υποχρεώσεων, συνολικού ύψους 450 εκατ. ευρώ.

«Σήμερα έγινε ένα μεγάλο βήμα στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους Ναυπηγείων στον κόσμο, ο όμιλος Fincantieri, εξέφρασε γραπτώς το ενδιαφέρον του να ξεκινήσει τη διαδικασία για να συμμετάσχει στην προσπάθεια εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με την ΟNEX» δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Από την πλευρά του, ο ο αντιπρόεδρος του Fincantieri επεσήμανε ότι «στόχος μας είναι να συμβάλλουμε ώστε να δημιουργηθεί στην Ελλάδα μία από τις καλύτερες ναυπηγικές βιομηχανίες παγκοσμίως», ενώ ο πρόεδρος της ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας, σημείωσε ότι «έχουν τεθεί πλέον όλα τα θεμέλια ώστε να μπορέσει η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας να οδηγήσει σε ναυπηγικό κόμβο ηγέτη για την περιοχή».

Το σχέδιο για τα χρέη των 450 εκ. ευρώ

Το βασικό πρόβλημα με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας είναι το πολύ μεγάλο βάρος χρεών και άλλων υποχρεώσεων το οποίο εκτιμάται πως με τις προσαυξήσεις έχει φτάσει τα 450 εκατομμύρια. Το μοντέλο εξυγίανσης το οποίο έχει καταρχήν επιλεγεί από την κυβέρνηση αλλά και από την ONEX προβλέπει διαπραγματεύσεις με το δημόσιο και τα ταμεία που είναι οι βασικοί πιστωτές. Οι διαπραγματεύσεις πρέπει να καταλήξουν σε μία συμφωνία που ιδανικά θα προβλέπει γενναία απομείωση των υποχρεώσεων και μεγάλη επιμήκυνση του χρόνου για την αποπληρωμή τους.

Εφόσον μία βιώσιμη συμφωνία καταστεί δυνατόν να επιτευχθεί (μεταξύ της ONEX, του Δημοσίου, των ασφαλιστικών ταμείων και των άλλων πιστωτών όπως οι τράπεζες, που να ελέγχουν αθροιστικά τουλάχιστον το 60% των υποχρεώσεων και το 40% των ενέγγυων πιστωτών) τότε θα κατατεθεί για επικύρωση στο αρμόδιο δικαστήριο στα πλαίσια των προβλέψεων του πτωχευτικού δικαίου. Καθίσταται σαφές πως το εύρος του κουρέματος αλλά και της επιμήκυνσης του χρόνου αποπληρωμής θα κρίνουν την βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

Τα έργα που μπορούν να αναλάβουν τα ναυπηγεία

Όσον αφορά στο έργο που μπορεί να αναλάβει προοπτικά η Ελευσίνα, αυτό περιλαμβάνει επισκευές και συντηρήσεις εμπορικών πλοίων -με το πελατολόγιο που έχει δημιουργήσει η ONEX από την δραστηριότητα της ήδη εδώ και τρία χρόνια στα ναυπηγεία Σύρου να χαρακτηρίζεται ως εύρωστο- αλλά ενδεχομένως και κάποιο στρατιωτικό έργο. Οι δύο τελευταίες πυραυλάκατοι που ναυπηγούνται στην Ελευσίνα ολοκληρώνονται οσονούπω αλλά υπάρχει η προοπτική ανάληψης έργου κατασκευής άλλων τύπων πλοίων για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως , για παράδειγμα, τμημάτων των συζητούμενων κορβετών. Η Ελευσίνα επίσης διεκδικεί, αν και πρόκριμα έχει ο Σκαραμαγκάς, και για το έργο της αναβάθμισης των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, οι οποίες κατασκευάστηκαν στο συγκρότημα του Σκαραμαγκά.

 

 

 

Καμία δημοσίευση για προβολή