Μια ακόμα πίκρα με τη «Μίκρα» - Η κυβέρνηση δωρίζει στα Σκόπια οτιδήποτε «Μακεδονικό» ...

Όσο περνούν οι μέρες, τόσο μεγαλώνει η πίκρα από τα μεγάλα λάθη της κυβέρνησης στην άρον άρον διευθέτηση των ζητημάτων με τα Σκόπια, υπό την πίεση του «ξένου παράγοντα».

Μετά την «ταυτότητα» και τη «γλώσσα», ο  κ. Τσίπρας φαίνεται ότι έχει αναλάβει τη δέσμευση να αποκαθηλώσει από τη διεθνή σκηνή οτιδήποτε παραπέμπει στη Μακεδονία, εκχωρώντας το στα Σκόπια.

Τελευταίο κρούσμα το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», που ο πρωθυπουργός το βάφτισε ξανά (στα Σκόπια) σε αεροδρόμιο Μίκρας.

Δεν είναι τυχαίο το .. «κόμπιασμα» του κ. Τσίπρα πριν αναφερθεί δημόσια ενώπιον του φίλου του Ζόραν Ζάεφ στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, ως αεροδρόμιο της Μίκρας. Είναι μια ακόμη δημόσια «δήλωση παραχώρησης» και μάλιστα στην πρωτεύουσα της γειτονικής χώρας: Τα «Μακεδονικά» δικά σας. Εμάς αρκούν τα «Ελληνικά». (Άλλωστε δεν έχουμε δει ακόμη το τελικό αναθεωρημένο κείμενο της Συμφωνίας των Πρεσπών για να μετρήσουμε τι «Μακεδονικό»  εκχωρήσαμε…)

Η κυβέρνηση επιχείρησε, μετά το σάλο, να μας πείσει ότι η φράση του κ. Τσίπρα «αεροδρόμιο  Μίκρας» δεν αφορούσε το αεροδρόμιο «Μακεδονία», αλλά το γειτονικό στρατιωτικό αεροδρόμιο. Δυστυχώς δεν είναι έτσι.

Μας είπαν ότι ο πρωθυπουργός δεν αναφέρθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά … στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, δηλαδή την 113 Πτέρυγα Μάχης που είναι στην αεροπορική βάση Μίκρας. Το ραντάρ όμως – στο οποίο αναφέρθηκε ο κ. Τσίπρας – δεν βρίσκεται στο στρατιωτικό αεροδρόμιο, ώστε να δικαιολογείται αυτή η αναφορά του Πρωθυπουργού. Αναφέρθηκε σαφέστατα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης του οποίου άλλαξε ψυχρά την ονομασία που έχει καθιερωθεί  – όχι τυχαία – από το 1992.

Ο πρωθυπουργός  προσπάθησε επίσης να μας πείσει ότι με τη Συμφωνία των Πρεσπών ανοίγει η πόρτα για καλύτερες οικονομικές σχέσεις με τα Σκόπια. Ωστόσο, οι δουλειές με τα Σκόπια, γίνονταν και γίνονται, εφόσον οι Έλληνες επιχειρηματίες επενδύουν εκεί, λόγω καλύτερων συνθηκών, ό,τι αποφεύγουν να επενδύσουν στην Ελλάδα.

Η Ελλάδα είναι ήδη ο δεύτερος μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος και ο τρίτος μεγαλύτερος επενδυτής στη γειτονική χώρα. Από το  1997 μέχρι το 2016 στα Σκόπια έχουν επενδυθεί άνω του 1,5 δις € Ελληνικά κεφάλαια. Εκεί δραστηριοποιούνται τουλάχιστον 400 επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων με 25.000 θέσεις εργασίας, που λείπουν από τη χώρα μας. Έξι  ελληνικές επιχειρήσεις περιλαμβάνονται στις 50 πιο κερδοφόρες. Εδώ και πολλά χρόνια επίσης – και συγκεκριμένα από το 1995 και την υπογραφή της Ενδιάμεσης Συμφωνίας – το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το κύριο (στα όρια της αποκλειστικότητας) λιμάνι που χρησιμοποιούν τα Σκόπια.

Σε ό,τι αφορά τη διασυνοριακή συνεργασία, ο ίδιος ο κ.  Τσίπρας ανέφερε ότι εδώ και χρόνια είναι σε εξέλιξη το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ελλάδα – ΠΓΔΜ 2014-2020» ύψους 45,47 εκατ. ευρώ, που αφορά στις περιφέρειες των δύο χωρών.

Δεν χρειαζόταν να πάμε λοιπόν σε εσπευσμένες συμφωνίες και ανόητες παραχωρήσεις για να κάνουμε δουλειές με τους Σκοπιανούς. Ούτε να γελοιοποιείται ο πρωθυπουργός της χώρας, αλλάζοντας τα ονόματα  στα αεροδρόμιά μας, συμμορφούμενος με τους όρους … «καλής γειτονίας» που υπέγραψε.

Περισσότερες ειδήσεις, ρεπορτάζ και αναλύσεις: ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ