Xαρμόσυνη είδηση για τον ναυπηγο-επισκευαστικό κλάδο: Επαναλειτουργεί η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας

"Ήταν 15 Ιουλίου του 2011 όταν η (δεξαμενή) 'Σταύρος Νιάρχος' βυθίστηκε, αφήνοντας πίσω της ανεργία, στρατηγική και εμπορική απομείωση της εθνικής ναυπηγικής ισχύος. 13 χρόνια αργότερα, μετά από επτάμηνη επισκευή, αξίας σχεδόν 20 εκατομμυρίων Ευρώ, στις 27 Μαρτίου του 2024, η 'Σταύρος Νιάρχος' 'έβγαλε΄ το πρώτο της πλοίο, το γιγάντιο Αλγερινό ferry μήκους 200 μ. και πλάτους 30m μ.."

Μια εξαιρετικά χαρμόσυνη είδηση για τον ναυπηγο-επισκευαστικό κλάδο της Ελλάδος και την προοπτική ανάπτυξής του, αποτελεί η ανακοίνωση πως η μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή της χώρας, τέθηκε ξανά σήμερα σε πλήρη λειτουργία στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από 13 ολόκληρα χρόνια.

Πρόκειται για την πλωτή δεξαμενή Νο 3 – μπορεί να υποδεχτεί μέχρι δεξαμενόπλοια κλάσης AFRAMAX – η οποία μετονομάστηκε σε “Σταύρος Νιάρχος”, ενώ είχε προηγηθεί η μετονομασία της δεξαμενής Νο 2 σε “Στρατής Ανδρεάδης” και της δεξαμενής Νο 1 σε “Γιάννης Γουλανδρής”.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, εξ αιτίας της επαναλειτουργίας της δεξαμενής Νο 3 “Σταύρος Νιάρχος”, δημιουργούνται περισσότερες από 500 θέσεις εργασίας, ενώ συνδυαστικά με τη δεξαμενή Νο 2 “Στρατής Ανδρεάδης”, θα υπάρχει πια η δυνατότητα εξυπηρέτησης άνω των 110- 120 πλοίων σε ετήσια βάση, μια εξέλιξη εξαιρετικά ευοίωνη, με δεδομένο το κολοσσιαίο μέγεθος του Ελληνόκτητου στόλου και όχι μόνον αυτού.

Μετά την προσθήκη και των νέων δεξαμενών AFRAMAX και SUEZMAX που είναι υπό συμβασιοποίηση/νέα κατασκευή, τα Ναυπηγεία του Ομίλου ΟΝΕΧ (Νεώριο – Ελευσίνα) πρόκειται να προσεγγίσουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης περί των 300 πλοίων ετησίως. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση του ομίλου, σε λιγότερο από ένα χρόνο, ο όμιλος ανακαίνισε πλήρως δύο πλωτές δεξαμενές (“Στρατής Ανδρεάδης” για PANAMAX και “Σταύρος Νιάρχος” για AFRAMAX) στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ρεκόρ στην ιστορία του εγχώριου κλάδου. Παράλληλα, ξεκίνησε και νέο πρόγραμμα ανακαίνισης/επισκευών και στη δεξαμενή (“Βιολάντω” για PANAMAX), των Ναυπηγείων του στη Σύρο, αποδεικνύοντας την απόλυτη προσήλωση της ΟΝΕΧ στη μεταμόρφωση των Ελληνικών Ναυπηγείων σε πρωταγωνιστή των εξελίξεων.

Όπως υπενθυμίζεται, πρόκειται για μια συμβολική απόφαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνου Ξενοκώστα, τιμώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τους ιδρυτές των τριών μεγάλων ναυπηγείων της χώρας (Σκαραμαγκάς, Ελευσίνα, Σύρος) και αναδεικνύοντας την ενότητα των Ελληνικών Ναυπηγείων σ’ αυτήν τη νέα εποχή για τον κλάδο.

Τέλος στην ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: “Ήταν 15 Ιουλίου του 2011 όταν η (δεξαμενή) ‘Σταύρος Νιάρχος’ βυθίστηκε, αφήνοντας πίσω της ανεργία, στρατηγική και εμπορική απομείωση της εθνικής ναυπηγικής ισχύος. 13 χρόνια αργότερα, μετά από επτάμηνη επισκευή, αξίας σχεδόν 20 εκατομμυρίων Ευρώ, στις 27 Μαρτίου του 2024, η ‘Σταύρος Νιάρχος’ ‘έβγαλε΄ το πρώτο της πλοίο, το γιγάντιο Αλγερινό ferry μήκους 200 μ. και πλάτους 30m μ.(μεικτό τονάζ 49.939 τόνων, χωρητικότητα επιβατών 1.800 άτομα, χωρητικότητα πληρώματος 180 άτομα, χωρητικότητα 640 αυτοκινήτων), στα πλαίσια της σύμβασης μεταξύ του Ομίλου ΟΝΕΧ και της κρατικής εταιρίας της Αλγερίας ENTMV (Entreprise Nationale de Transport Maritime de Voyageurs). Σημειώνεται πως και αυτή η δεξαμενή, μετά τη ‘Βιολάντω’ και την “Στρατής Ανδρεάδης’, χαρακτηρίζεται ‘έξυπνη δεξαμενή’, με ειδικούς αισθητήρες και υπολογιστικά συστήματα, που συμβάλλουν στη μεγιστοποίηση της ασφάλειας και στη βέλτιστη επιχειρησιακή της λειτουργία.”.

Καμία δημοσίευση για προβολή