MiG-31: Η Ρωσία προχωρά σε αντικατάσταση του τρομερού μαχητικού – Ποιο αεροσκάφος θα έλθει στη θέση του (Photos)

Από το 1979, οπότε και μπήκε σε σειριακή παραγωγή ως και σήμερα -αν και η κατασκευή του σταμάτησε το 1994- το αναχαιτιστικό μαχητικό MiG-31 αποτελούσε ένα από τα καμάρια της -αρχική σοβιετικές και μετέπειτα ρωσικής- Πολεμικής Αεροπορίας.

Και όχι άδικα, καθώς το αεροσκάφος ήταν πραγματικός «εφιάλτης» για τους αντιπάλους του, αφού παραμένει ένα από τα ταχύτερα μαχητικά που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, αλλά και από τα πιο ανθεκτικά σε επιχειρησιακές συνθήκες.

Μάλιστα, η Ρωσία φρόντισε μέσω αναβαθμίσεων να κάνει το MiG-31 πιο αποτελεσματικό (εκτιμάται ότι τέσσερα μαχητικά μπορούν να ελέγχουν έκταση άνω των 1.000 χιλιομέτρων) και πιο φονικό, καθώς εξοπλίστηκε με υπερηχητικά βλήματα Kinzhal.

Η ώρα της αντικατάστασης

Αν και η Ρωσία σκοπεύει να κρατήσει τα MiG-31 σε υπηρεσία ως το 2030, είναι εμφανές ότι τα συγκεκριμένα μαχητικά πλέον έχουν φθάσει στο ηλικιακό «όριό» τους και ότι πρέπει σταδιακά να αντικατασταθούν με ένα νέο αντίστοιχο αεροσκάφος.

Το MiG-41, ο πιθανός αντικαταστάτης του MiG-31, συζητείται στη Ρωσία από το 2014, ωστόσο, μέχρι στιγμής φαίνεται ότι το όλο σχέδιο προχωρούσε πολύ αργά, ελλείψει πόρων, αλλά και πολιτικής βούλησης για το μεγάλο βήμα.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το Defence Blog, o κύβος ερρίφθη και όπως ανακοίνωσε η αρμόδια ρωσική εταιρεία, Rostec, η διαδικασία αντικατάστασης του MiG-31 παίρνει μπροστά και ότι το MiG-41 μπαίνει σε στάδιο ανάπτυξης.

Τερατώδη χαρακτηριστικά

Αν και η εταιρεία δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία για το νέο αναχαιτιστικό, οι πληροφορίες που υπάρχουν δίνουν την εικόνα ενός πραγματικά τερατώδους μαχητικού, το οποίο ενδέχεται, όταν μπει σε υπηρεσία, να αλλάξει τις ισορροπίες στον αέρα.

Οι πληροφορίες, λοιπόν, αναφέρουν ότι το MiG-41 θα είναι stealth, θα μπορεί να αναπτύσσει ταχύτητα ως 4-4,3 Mach, να πετά μεταξύ τροπόσφαιρας και στρατόπαυσης (μεταξύ 12 και 45 χιλιομέτρων) και θα είναι γενιάς 5++ ή ακόμα και 6.

Ο στόχος της Ρωσίας είναι το MiG-41 να είναι έτοιμο ως τα μέσα ως τέλη της δεκαετίας του 2020, ώστε σταδιακά το MiG-31 να πάρει το δρόμο της… συνταξιοδότησης, μετά από σχεδόν 50 χρόνια πτήσεων.

Καμία δημοσίευση για προβολή