Μητσοτάκης: Ριζική τομή εκπαίδευσης, γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης και κοινωνικής Δικαιοσύνης το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ

"Ας ξεφύγουμε πια από τον πρωτοφανή αναχρονισμό να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη, η οποία εξακολουθεί να κρατά αυτό το μονοπώλιο στην εκπαίδευση."

Μητσοτάκης: Μεταρρύθμιση ανάπτυξης το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά ΑΕΙ

“Η Εθνική Αντιπροσωπεία καλείται σήμερα όχι απλά να ψηφίσει ένα κομβικό νομοσχέδιο αλλά να εγκρίνει μία ριζική τομή στην Ελληνική εκπαίδευση και μία γενναία μεταρρύθμιση ανάπτυξης αλλά και κοινωνικής Δικαιοσύνης“, ανέφερε σήμερα από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής των Ελλήνων ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της τριήμερης συζήτησης του κυβερνητικού νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά ΑΕΙ.

Ο ίδιος, ξεκίνησε την παρέμβασή του επί του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού “Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων” λέγοντας για τον γενικό γραμματέα του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, ο οποίος είχε προηγηθεί με ολιγόλεπτη παρέμβαση: “Επιτρέψτε μου εισαγωγικά μία αναφορά στην παρέμβαση του κ.Κουτσούμπα. Υπέθεσα πως ζήτησε το λόγο για να ζητήσει συγγνώμη για την απαράδεκτη σεξιστική του τοποθέτηση χθες, η οποία αποδεικνύει ότι τελικά το Κομμουνιστικό Κόμμα παραμένει η πιο αναχρονιστική δύναμη εντός αυτής της αίθουσας.”. “Ίσως φαντασιώνεστε την Ελλάδα ως Κομμουνιστική χώρα γιατί αλλού συνέβαιναν αυτά”, είπε σε ευθεία λεκτική επίθεσή του προς τον γ.γ. του ΚΚΕ, συμπληρώνοντας, ωστόσο, πως τα ζητήματα αυτά τα έχει λύσει η Ιστορία. Τον εγκάλεσε γιατί, όπως είπε, “μετά τα απαράδεκτα αυτά σχόλια δεν είχε το θάρρος από το βήμα της Ολομέλειας να ζητήσει συγγνώμη παραδεχόμενος το λάθος του”.

Ο πρωθυπουργός τόνισε πως η προωθούμενη τομή στην πανεπιστημιακή Παιδεία “για μένα προσωπικά έχει μία ξεχωριστή σημασία” και πως είναι “Μία πρωτοβουλία η οποία πρωτίστως ενισχύει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ταυτόχρονα όμως διαμορφώνει και το πλαίσιο ώστε επιτέλους στη χώρα μας να λειτουργήσουν μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα. Οι νέες διατάξεις αποκτούν έτσι και μία διάσταση καταλυτικά εκσυγχρονιστική αλλά και Ευρωπαϊκή”.

Ο κ.Μητσοτάκης έκανε λόγο για μία επιλογή με διπλή κατεύθυνση και παράλληλους στόχους, αφού από τη μια προσφέρει περισσότερες ελευθερίες επιλογής στους νέους να σπουδάσουν στον τόπο τους και μάλιστα σε ανταγωνιστικές σε ποιότητα σχολές και από την άλλη φιλοδοξεί να εντάξει την Ελλάδα στο διεθνή εκπαιδευτικό χάρτη ως ένα δυναμικό εκπαιδευτικό κέντρο στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιο-Ανατολικής Μεσογείου. Ανέτρεξε μάλιστα στο σημείο αυτό σε παρέμβασή του το Φεβρουάριο του 2007 ως νέος βουλευτής στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος: “Ας ξεφύγουμε πια από τον πρωτοφανή αναχρονισμό να είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη, η οποία εξακολουθεί να κρατά αυτό το μονοπώλιο στην εκπαίδευση”, έλεγε τότε και, όπως είπε, τα ίδια λόγια επαναλαμβάνει και τώρα ώστε να γίνουν επιτέλους χειροπιαστή πραγματικότητα.

“Το θεμέλιο αυτής της μεταρρύθμισης είναι η ανάταξη και ενίσχυση του δημόσιου πανεπιστημίου, με σκοπό να απελευθερωθεί από την αγκύλωση της γραφειοκρατίας και της ιδεοληψίας. Γι αυτό και στο δημόσιο πανεπιστήμιο, να το πούμε να το ξανακούσετε εσείς που εκφράζετε με πύρινους λόγους την αντίδρασή σας στο νομοσχέδιο, αναφέρονται το 85% των άρθρων του σχετικού νομοσχεδίου προβλέποντας χρηματοδότηση η οποία αθροιστικά θα φθάσει κοντά στο 1,5 δισ. Ευρώ ως το 2027 από Ευρωπαϊκούς πόρους και από τις χρηματοδοτήσεις μέσω τους σχήματος των συμπράξεων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και αυτό πέρα από τα χρήματα τα οποία καταβάλλονται ετησίως για μισθούς, λειτουργικά και υποδομές, τα οποία ξεπερνούν το 1 δισεκατομμύριο… σε έναν προγραμματισμό ο οποίος ενισχύει το διδακτικό προσωπικό όχι μόνο αριθμητικά αλλά και εισοδηματικά με αυξήσεις οι οποίες φθάνουν το 15% των αποδοχών”, όπως είπε ο πρωθυπουργός. Πρόσθεσε, ότι αυξάνεται και η ανώτατη αμοιβή διδασκόντων και ερευνητών από τον εθνικό λογαριασμό κονδυλίων έρευνας, καθώς και ότι διευρύνεται ο όρος συνεργαζόμενος καθηγητής με στόχο την προσέλκυση Ελλήνων καθηγητών, κατόχων διδακτορικού τίτλου, επιστημόνων από το εξωτερικό.

“Προχωράμε και ένα βήμα πιο πέρα με την οργάνωση και κοινών μεταπτυχιακών μεταξύ Ελληνικών πανεπιστημίων και ξένων”, είπε ακόμη ο κ.Μητσοτάκης, για να προσθέσει πως αναδεικνύεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σε Μητροπολιτικό και “παίρνει τη θέση που του αξίζει μεταξύ των κορυφαίων της χώρας” και λόγω της γεωστρατηγικής του σημασίας.

“Σε ένα άλλο πεδίο, το νομοσχέδιο βελτιώνει τους τρόπους εκλογής, εξέλιξης αλλά και προκήρυξης θέσεων του διδακτικού προσωπικού. Επιταχύνει επίσης τον πολύ σημαντικό ψηφιακό μετασχηματισμό των Πανεπιστημίων μας. Και κάτι πολύ σημαντικό, για πρώτη φορά δρομολογείται η απογραφή της κινητής αλλά πρωτίστως της ακίνητης περιουσίας των πανεπιστημίων μας με ένα πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα 18 μηνών”, ανέφερε στη συνέχεια ο πρωθυπουργός.

Ο ίδιος ενέταξε στις “εμβληματικές αποφάσεις” το δυναμικό εκσυγχρονισμό του Ανοιχτού Πανεπιστημίου, 30 χρόνια μετά την ίδρυσή του, ούτως ώστε η χώρα να αποκτήσει έναν δυναμικό πυλώνα για τη διά βίου μάθηση, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την επιμόρφωση των πολιτών που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους.

“Όλες αυτές οι αλλαγές θεωρούμε, ότι είναι απαραίτητα εργαλεία προκειμένου τα πανεπιστήμιά μας να υλοποιήσουν το σχεδιασμό τους” με βάση τις συνθήκες της εποχής, να αποκτήσουν ακόμη περισσότερη αυτονομία και να συνδέονται πιο αποτελεσματικά με την αγορά εργασίας, να αναπτύξουν περισσότερο την έρευνα και τόνισε ότι αυτές είναι αλλαγές που δρομολογούνται και έχουν την αποδοχή της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας, όπως είπε.

“Οι εποχές που κάποιοι έκαναν καριέρα φωνάζοντας ‘έξω οι εταιρείες από τα Πανεπιστήμια’ έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Τα πανεπιστήμια είναι εδώ για να παρέχουν εξειδικευμένη γνώση και να συνδέουν αυτή τη γνώση με την αγορά εργασίας”, τόνισε.

Καμία δημοσίευση για προβολή