Μορφή χιονοστιβάδας έχει πάρει πλέον το θέμα της μη διεξαγωγής εξετάσεων για διπλώματα οδήγησης

70.000 χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί περιμένουν εδώ και τρεις μήνες την διεξαγωγή εξετάσεων για διπλώματα οδήγησης.

Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση υποτίθεται ότι από τα τέλη του Απρίλη του περασμένου έτους είχε έτοιμη την άμεση κατάθεση στη Βουλή ενός νομοσχεδίου που θα άλλαζε οριστικά τον τρόπο διεξαγωγής των πρακτικών εξετάσεων για τους υποψήφιους οδηγούς, οκτώ μήνες αργότερα δεν έχει γίνει το παραμικρό.

Το εντυπωσιακό είναι, πως με αφορμή την υποτιθέμενη άμεση κατάθεση του εν λόγω νομοσχεδίου το υπουργείο Μεταφορών είχε σταματήσει να πληρώνει τους εξεταστές, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι, από τον Οκτώβριο, να πραγματοποιούν επαναλαμβανόμενες πενθήμερες απεργίες κατηγορώντας τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σπίρτζη για εμπαιγμό.

Όπως αναφέρει ο κ. Γιώργος Κυριακόπουλος, μέλος του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδος, το αίτημα αφορά στην καταβολή των δεδουλευμένων, καθώς εδώ και 3 χρόνια το έργο των εξετάσεων οδήγησης γίνεται με παρατάσεις και με τροπολογίες εξάμηνης, οχτάμηνης παράτασης κ.ο.κ. Η τελευταία τροπολογία ψηφίστηκε τον Ιανουάριο του 2018 και έδινε παράταση στη σχετική διαδικασία μέχρι τον Απρίλιο.

Έκτοτε υπάρχει ένα κενό. Από τον Μάιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο οι εργαζόμενοι εξεταστές είναι απλήρωτοι, με αποτέλεσμα να αναγκαστούμε να προχωρήσουμε σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Εξετάσεις πλέον δεν γίνονται και οι υποψήφιοι οδηγοί δίνουν μόνο τα σήματα», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Κυριακόπουλος.

Το πρόβλημα έχει πάρει πλέον διαστάσεις χιονοστιβάδας

Περισσότερα σε λέξεις

Το θέμα έχει πάρει πλέον διαστάσεις χιονοστιβάδας, δεδομένου ότι το πάγωμα των εξετάσεων για την παροχή διπλωμάτων οδήγησης έχει αρχίσει να δημιουργεί σημαντικά προβλήματα όχι μόνο στους υποψήφιους οδηγούς, αλλά και σε ολόκληρους κλάδους της οικονομίας, όπως στις πωλήσεις αυτοκινήτων και τις σχολές οδηγών.

Ιδιαίτερα οι τελευταίες αντιμετωπίζουν στην πλειονότητά τους πρόβλημα επιβίωσης, αφού εδώ και περίπου τρεις μήνες δεν έχουν καθόλου έσοδα, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιπτώσεις να έχουν απλήρωτους υπαλλήλους και ταυτόχρονα να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.

Η εν λόγω εξέλιξη έχει επίσης άμεσες επιπτώσεις και σε σημαντικό αριθμό υποψήφιων οδηγών, οι οποίοι βρίσκονται στην αναμονή για την απόκτηση επαγγελματικού διπλώματος προκειμένου είτε να μπορέσουν να αγοράσουν το δικό τους όχημα είτε να εργαστούν. Δίπλα σε αυτούς υπάρχουν και δεκάδες άτομα με ειδικές ανάγκες, τα οποία επίσης δεν μπορούν να εξεταστούν, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα με τις μετακινήσεις τους. Δεν είναι δε λίγες οι περιπτώσεις πολιτών που θέλουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους και δεν μπορούν να το κάνουν, καθώς χρειάζονται το δίπλωμά τους είτε για να βρουν εργασία, είτε για να μπορέσουν να διευκολυνθούν στις μετακινήσεις τους.

Σύμφωνα με τον κ. Κίμωνα Λογοθέτη, γραμματέα της Ενωσης Εκπαιδευτών Οδηγών, επί της ουσίας υπάρχουν δύο κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, αυτοί που περιμένουν να δώσουν εξετάσεις για να πάρουν δίπλωμα οδήγησης και εκείνοι που απλώς θέλουν να ανανεώσουν το δίπλωμά τους είτε γιατί έχει λήξει, είτε γιατί θέλουν να το αναβαθμίσουν για επαγγελματικούς λόγους και οι οποίοι με βάση τη νέα νομοθεσία είναι υποχρεωμένοι να δώσουν εξετάσεις.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ