Ο ελληνόκτητος στόλος “οργώνει” τις θάλασσες με την αξία του να φτάνει τα 105 δισ. δολάρια

Η ελληνόκτητη ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, με την αξία του ελληνόκτητου στόλου να φτάνει τα 105 δισεκατομμύρια.

Αιτία της ανόδου είναι η αύξηση του αριθμού παραγγελιών για ναυπήγηση LNG-Πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η Ελλάδα καταλαμβάνει πλέον την πρώτη και ως ιδιοκτήτρια του ακριβότερου στόλου από LNG παγκοσμίως, που από 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις αρχές του 2018 ανέβηκε στα 18,4 δισ. Οι Έλληνες ξεπέρασαν τους Ιάπωνες που έχουν στόλο LNG αξίας 15,2 δισ.

Μεγάλοι πρωταγωνιστές με βάση τον αριθμό πλοίων LNG είναι οι:

– Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas. Ο  στόλος της αποτελείται  από 35 πλοία στο νερό  συνολικής μεταφορικής ικανότητας 5,5 εκατ. κυβικών μέτρων. Υπό ναυπήγηση έχει οκτώ LNG.  Η Maran Gas έχει συστήσει κοινοπραξία με τη Nakilat του Κατάρ όπου δραστηριοποιούνται τα σχεδόν μισά  από τα  πλοία  LNG του Ομίλου Αγγελικούση. Μέσα στο 2018 υπέγραψε συμβόλαια για τη ναυπήγηση τριών ακόμη πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου παραδοτέα μέσα στη διετία 2020-2021.
 
– Πήτερ Λιβανός με την εισηγμένη στη χρηματιστηριακή αγορά Gaslog. Έχει  25 πλοία στο νερό. Από αυτά, τα  15 μεταφορικής ικανότητας 2,9 εκατ. κυβικών μέτρων ανήκουν στην GasLog  άλλα  10 πλοία  ανήκουν στη θυγατρική,  GasLog Partners.

Η εταιρεία έχει σε εξέλιξη στα ναυπηγεία Samsung Heavy Industries της Νοτίου Κορέας  παραγγελία για την κατασκευή εννέα συνολικά LNGC. Ήδη δύο από αυτά έχουν κάνει δοκιμαστικούς πλόες και αναμένεται η ανακοίνωση της ημερομηνίας παραλαβής τους. Πρόκειται για τα «2131» και «2212» που είναι ο αριθμός τους στα ναυπηγεία αφού ακόμη δεν έχει γίνει η τελετή ονοματοδοσία τους. Σύμφωνα με πληροφορίες το «2131» είναι χρονοναυλωμένο στη Shell.

– Γιώργος Προκοπίου με την Dynagas η οποία έχει στόλο από 12 LNG Carriers. Επίσης έχει τρία πλοία υπό ναυπήγηση.  Ο Γιώργος Προκοπίου είναι από τους  πρωτοπόρους πλοιοκτήτες στο βόρειο πέρασμα, το «Northen Sea Rout», μέσω της  Dynagas LNG Partners που ιδρύθηκε το Μάιο 2013 από την Dynagas Holding με σκοπό την ιδιοκτησία και διαχείριση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες ελέγχουν σήμερα έναν από τους ισχυρότερους στόλους με πλοία LNG Carriers, που αποτελείται από 84 πλοία στο νερό.

Επίσης, οι Έλληνες έχουν σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για επιπλέον 33LNG με την παραλαβή των οποίων η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου θα φτάσει στα 117.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή