Οι παράγοντες που συμβάλουν στη βελτίωση των συνθήκων για τους επιβάτες μέσα στο αυτοκίνητο

Handsome man sitting in car and testing it

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν συνεχώς νέα συστήματα και τρόπους για να βελτιώσουν τα στάνταρ που έχουν σχέση με τις συνθήκες διαβίωσης των επιβατών μέσα στο αυτοκίνητο. Η κλειστή καμπίνα που ουσιαστικά είναι μια εξελιγμένη κάψουλα, συνεχώς αναβαθμίζεται σε όλους του τομείς. Ειδικότερα ανακοινώθηκαν από την Lexus οι προσπάθειες που κάνει η πολυτελής ιαπωνική μάρκα για να προσφέρει πιο άνετη, ασφαλή και ευχάριστη διαμονή των επιβατών στο καινούργιο μοντέλο της, RX. Η πέμπτη γενιά Lexus RX, ανήκει στη κατηγορία των πολυτελών SUV, που τα τελευταία χρόνια σημειώνει μεγάλη αύξηση των πωλήσεων.

Το RX χρησιμοποιεί μία νέα μονάδα κλιματισμού που είναι πιο αποδοτική ενεργειακά και πιο συμπαγής και ελαφριά, με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η επιλογή ενός πιο λεπτού πίνακα οργάνων. Το RX 450h+ χρησιμοποιεί μία αντλία θερμότητας εξοικονόμησης ενέργειας που αντλεί θερμική ενέργεια από τον εξωτερικό αέρα για τη θέρμανση της καμπίνας, ώστε η χρήση του συστήματος κλιματισμού να έχει μικρότερη επίπτωση στην ηλεκτρική αυτονομία του αυτοκινήτου. Επίσης, έχει έναν αισθητήρα υγρασίας που εμποδίζει το θάμπωμα του παρμπρίζ.

Το Climate Concierge, καθορίζει τη λειτουργία των θερμαινόμενων εμπρός καθισμάτων, του θερμαινόμενου τιμονιού και του ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών. Η λειτουργία S-FLOW, ανιχνεύει ποια καθίσματα είναι κατειλημμένα και προσαρμόζει την απόδοση του κλιματισμού ανάλογα, εξοικονομώντας καύσιμο και την ίδια στιγμή εξασφαλίζοντας την άνεση των επιβατών.

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Link για smartphone, οι ιδιοκτήτες του RX μπορούν να ελέγχουν το σύστημα ελέγχου κλιματισμού του οχήματος από απόσταση, προθερμαίνοντας ή ψύχοντας το όχημα πριν το ξεκίνημα ενός ταξιδιού. Η υψηλή ακαμψία της πλατφόρμας GA-K συμβάλει στη καλύτερη ποιότητα κύλισης, ταχύτερη απόκριση, ευέλικτο χειρισμό και άνεση.

Αν και αυτή η πλατφόρμα χρησιμοποιείται και στο νέο Lexus NX, έχει επανασχεδιαστεί εκτενώς για να χρησιμοποιηθεί στο RX. Οι αλλαγές επέτρεψαν την αύξηση του μεταξονίου και την εγκατάσταση ενός πρόσθετου εγκάρσιου στοιχείου καθώς και πρόσθετων ενισχύσεων στην ανάρτηση. Αυτό αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος και επιτρέπει πιο ακριβή ρύθμιση της ανάρτησης.

Μεταξύ των μέτρων που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία περιλαμβάνουν επίσης ένα ενιαίο πλαίσιο σε σχήμα δακτυλίου στο πίσω τμήμα. Οι δομικοί σύνδεσμοι έχουν ενισχυθεί με εκτεταμένη χρήση κολλών (επιπλέον 2,6 μ. συγκριτικά με το τρέχον RX), συγκόλληση βιδών με λέιζερ και νέα συγκόλληση με μικρή απόσταση των κέντρων των τμημάτων στη μια πλευρά της άρθρωσης. Συνολικά, το μήκος συγκόλλησης έχει αυξηθεί κατά 7,4 μ. Η χρήση αφρού υψηλής ακαμψίας γύρω από το άνοιγμα των πίσω θυρών παρέχει ελαφριά αλλά αποτελεσματική ενίσχυση.

Ακολουθώντας την καινοτομία που λανσαρίστηκε με το νέο NX, το RX υιοθετεί έναν μηχανισμό διπλής ασφάλισης για το καπό. Έτσι και το καπό συνεισφέρει στη συνολική ακαμψία του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα προσφέρει μία πιο αθόρυβη και χωρίς κραδασμούς οδηγική εμπειρία ταξιδεύοντας με υψηλή ταχύτητα.

Η Lexus έχει εισάγει νέα υλικά στη δομή του αυτοκινήτου για μείωση του βάρους. Συγκεκριμένα, το πάχος των πλευρικών δομικών στοιχείων και των μονάδων θυρών έχει μειωθεί και έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας υψηλής αντοχής σε εφελκυσμό και ατσάλια διαμορφωμένα εν θερμώ (hot-stamping) για μερικά εξαρτήματα συμπεριλαμβανομένης της κεντρικής κολόνας.

Περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους επετεύχθη με αλλαγή των ατσάλινων εμπρός φτερών σε αλουμινένια – ένα μέτρο που έχει βοηθήσει στη βελτίωση της κατανομής βάρους του αυτοκινήτου εμπρός/πίσω. Η κάθε λεπτομέρεια έχει σημασία: τα καλύμματα για την τάπα του ρεζερβουάρ και τη θύρα φόρτισης του RX 450h+ δεν αποτελούνται πλέον από ατσάλι αλλά από ρητίνη.

Η δημιουργία μιας καμπίνας που είναι άνετη και αθόρυβη ήταν προτεραιότητα. Άλλοι σημαντικοί στόχοι ήταν η επίτευξη ενός ευχάριστου ήχου κλεισίματος θύρας, χωρίς ανεπιθύμητο θόρυβο, μία μείωση του βουητού κατά τη λειτουργία στο ρελαντί και λιγότερη μετάδοση θορύβου από το δρόμο, κυρίως στις αλλαγές της επιφάνειας του οδοστρώματος.

Για τη δημιουργία του ιδανικού ήχου κλεισίματος των θυρών, οι ανεπιθύμητοι υψίσυχνοι θόρυβοι εξαλείφθηκαν με λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές και τη χρήση ηχοαπορροφητικού υλικού. Το βουητό ελέγχθηκε με μέτρα καταστολής κραδασμών στο παρμπρίζ και την πίσω πόρτα, ενώ η χρήση μονωτικής μαστίχας στην οροφή και τα πάνελ των πλαϊνών θυρών έχει μειώσει το επίπεδο θορύβου από το δρόμο που βιώνουν οι επιβάτες του αυτοκινήτου.

Η περαιτέρω χρήση ηχομονωτικών και ηχοαπορροφητικών υλικών έχει συμβάλλει σε ένα πιο αθόρυβο περιβάλλον εσωτερικού, διευκολύνοντας την επικοινωνία των επιβατών κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Επίσης, έχουν ληφθεί μέτρα για τη μείωση του θορύβου του αέρα που δημιουργείται γύρω από τις εμπρός κολόνες και τους εξωτερικούς καθρέπτες.

 

 

 

Πηγή: ΑΠΕΜΠΕ

 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο

Καμία δημοσίευση για προβολή