Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ μπορεί να απαιτήσουν από την Google να πουλήσει μέρος της επιχείρησης ad-tech

(Reuters) –Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ενδέχεται να διατάξουν την Google της Alphabet Inc. να πωλήσει μέρος της διαφημιστικής της τεχνολογίας, δήλωσε τη Δευτέρα στο Reuters πηγή με άμεση γνώση του θέματος.

Η κορυφαία αντιμονοπωλιακή αρχή της ΕΕ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα μπορούσε να εκδώσει επίσημη καταγγελία κατά της Google ήδη από την Τετάρτη, δήλωσε η πηγή, εντείνοντας περαιτέρω τις υπερατλαντικές προσπάθειες για τη μείωση της κυριαρχίας του τεχνολογικού γίγαντα στις ψηφιακές διαφημίσεις.

Το 2022, η Επιτροπή ξεκίνησε έρευνα σχετικά με τη σαρωτική παρουσία της Google σε όλα σχεδόν τα επίπεδα της αλυσίδας εφοδιασμού για τη διαδικτυακή διαφήμιση προβολής, εκφράζοντας ανησυχία για τη δεσπόζουσα θέση της.

Οι εντολές διάσπασης από την αρχή επιβολής του ανταγωνισμού της ΕΕ είναι σπάνιες. Ωστόσο, η απογοήτευση έχει αυξηθεί μετά την αποτυχία της Google να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες για τον ανταγωνισμό, δήλωσε η πηγή.

Η Επιτροπή και η Google δεν απάντησαν αμέσως στα αιτήματα του Reuters για σχολιασμό.

Η Google είναι η πιο κυρίαρχη πλατφόρμα ψηφιακής διαφήμισης στον κόσμο με μερίδιο αγοράς 28% των παγκόσμιων διαφημιστικών εσόδων, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Insider Intelligence.

Οι πωλήσεις διαφημίσεων της Alphabet το πρώτο τρίμηνο υποχώρησαν σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα στα 54,55 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών. Τα συνολικά έσοδα της μητρικής Google κατά τη διάρκεια της περιόδου ανήλθαν σε 69,79 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η κυριαρχία της Google στη διαδικτυακή διαφήμιση αμφισβητείται όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια. Οι καταγγελίες των αντιπάλων για τις υποτιθέμενες αντιανταγωνιστικές πρακτικές της οδήγησαν σε αντιμονοπωλιακές έρευνες σε πολλές ηπείρους σχετικά με τις πρακτικές της.

Νωρίτερα φέτος, οι Ηνωμένες Πολιτείες ξεκίνησαν μια αγωγή ad tech κατά της Google, απαιτώντας την πώληση της σουίτας διαχείρισης διαφημίσεων, και είχαν υποστηρίξει ότι ο γίγαντας της αναζήτησης καταχράστηκε παράνομα την κυριαρχία του στη διαδικτυακή διαφήμιση. Η Google έχει αρνηθεί οποιαδήποτε παράβαση.

Η πιθανή κίνηση της ΕΕ αναφέρθηκε για πρώτη φορά από τη Wall Street Journal τη Δευτέρα.

Καμία δημοσίευση για προβολή