H Volkswagen τορπιλίζει τις σχέσεις Ερντογάν – Μέρκελ: Η Άγκυρα καταγγέλλει «πολιτικά κίνητρα» στην απόφαση της εταιρίας να ακυρώσει επένδυση 1 δις στην Τουρκία

H Volkswagen τορπιλίζει τις σχέσεις Άγκυρας - Βερολίνου

«Φωτιά» στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις Τουρκίας-Γερμανίας βάζει η Αγκυρα καταγγέλλοντας «πολιτικά κίνητρα» και συμφέροντα πίσω από την απόφαση της Volkswagen να ακυρώσει επένδυσή της, ύψους 1 δις λιρών, στην Τουρκία.

Πρόκειται για το επενδυτικό project κατασκευής εργοστασίου παραγωγής αυτοκινήτων της Volkswagen στην πόλη Μάνισα κοντά στην Σμύρνη – ένα project που είχε παγώσει από το καλοκαίρι, αλλά η οριστική ακύρωσή του ανακοινώθηκε περίπου πριν από 10 ημέρες.

Τώρα, ο υπουργός Βιομηχανίας της Τουρκίας Μουσταφά Βαράνκ καταγγέλλει ότι η απόφαση αυτή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε ως αποτέλεσμα πολιτικών πιέσεων από «κάποιους» που δεν ήθελαν η εταιρεία να δείξει τη στήριξή της στη χώρα.

Βαράνκ: “Κάποιοι δεν ήθελαν, για πολιτικούς λόγους, την VW στην Τουρκία”

«Γνωρίζαμε ότι υπήρξαν κάποιοι που δεν ήθελαν για πολιτικούς λόγους η VW να επενδύσει στην Τουρκία», δήλωσε ο τούρκος υπουργός., προσθέτοντας:  «Το σίγουρο είναι ότι σε αυτή την περίπτωση η VW θα χάσει, όχι η Τουρκία, γιατί εξαπατά τους επενδυτές της βασιζόμενη σε αποφάσεις που παίρνονται με βάση πολιτικές πιέσεις και όχι με βάση την κερδοφορία της».

Ο Βαράνκ είπε ότι οι ξένοι εταίροι, τα συνδικάτα και οι τοπικές κυβερνήσεις επηρεάζουν το διοικητικό συμβούλιο των παγκόσμιων εταιρειών, με αποτέλεσμα εταιρείες σαν τη VW να λαμβάνουν επενδυτικές αποφάσεις κρατώντας τις πολιτικές ισορροπίες.

«Η Τουρκία κατηγορεί τη VW για ‘πολιτική’ απόφαση», γράφει η γερμανική FAZ επισημαίνοντας τις δηλώσεις Βαράνκ.

Η εφημερίδα σημειώνει ότι η VW δεν σχολίασε τους ισχυρισμούς του τούρκου υπουργού, αλλά υπενθυμίζει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε ανακοινώσει το κλείσιμο της τουρκικής θυγατρικής της διότι έκρινε πως δεν της ήταν πλέον απαραίτητη.

Η μεταφορά της επένδυσης στην Σλοβακία και οι αντιδράσεις στην Γερμανία

Η θυγατρική της Volkswagen στην Τουρκία είχε δημιουργηθεί μόλις στα τέλη του 2019 με την επωνυμία «Volkswgen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS» και ρευστοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες.

Το αρχικό της κεφάλαιο ήταν 943,5 εκατομμύρια λίρες λιρών, με προοπτική μεγάλης αύξησης καθώς στόχος ήταν η κατασκευή εργοαστασίου παραγωγής αυτοκινήτων στην περιοχή της Σμύρνης.

Η Volkswagen ακύρωσε το project επικαλούμενη την πτώση της παγκόσμιας ζήτησης λόγω του κορονοϊού: «Από τη σημερινή οπτική, δεν είναι επομένως απαραίτητο να δημιουργηθούν πρόσθετες δυνατότητες», είχε ανακοινώσει η εταιρία.

Ωστόσο, στην Αγκυρα ξεσηκώθηκε οργή όταν έγινε γνωστό πως η Volkswagen θα μεταφέρει το project στην Σλοβακία κάνοντας πρόσθετη επένδυση 500 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο που ήδη διατηρεί εκεί.

Είχαν προηγηθεί, δε,  έντονες πολιτικές διαμαρτυρίες στην Γερμανία για την σχεδιαζόμενη επένδυση στην Τουρκία την ώρα που ο Ερντογάν παραβιάζει τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, ενώ το project είχε πάρει αναβολή και πριν από την πανδημία, μετά τις αντιδράσεις της γερμανικής κοινής γνώμης για την τουρκική στρατιωτική επιχείρηση στη βόρεια Συρία τον Οκτώβριο του 2019.

Σύμφωνα με την Deutsche Welle, η επένδυση της VW είχε στόχο την κατασκευή 300.000 οχημάτων τον χρόνο, καθώς επίσης και τη δημιουργία περίπου 4.000 θέσεων εργασίας.

Θα ήταν το πρώτο εργοστάσιο της γερμανικής εταιρείας στην Τουρκία, όπου ήδη δραστηριοποιούνται αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως Fiat, η Renault, η Honda και η Hyundai.

Καμία δημοσίευση για προβολή