Όλες οι αλλαγές στα ενοικιαζόμενα δωμάτια, ενόψει τουριστικής σεζόν…

Με την ελληνική παραγωγή να έχει δεχθεί τεράστιο πλήγμα μέσα στην οκταετία των μνημονίων, η κυβέρνηση εστιάζει στο “αποκούμπι” του Τουρισμού.

Παρά την αύξηση της φορολογίας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν στο εσωτερικό, τα έσοδα από τον Τουρισμό, συνέχισαν να αιμοδοτούν την υπόλοιπη Οικονομία, δημιουργώντας και νέες θέσεις εργασίας, πηγαίνοντας κόντρα στο ρεύμα της υπόλοιπης αγοράς. Σύμφωνα με την υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, η ανάπτυξη του τουρισμού συνέβαλε στη μείωση της ανεργίας κατά 10%.

Με όπλα την αναβάθμιση των υπηρεσιών, την αύξηση του αριθμού φιλοξενούμενων και την ένταξη σε αναπτυξιακά προγράμματα, η ελληνική αγορά προσπαθεί να κερδίσει έδαφος, κόντρα στην αρνητική διεθνή συγκυρία. Στο σύνολο των θεσμικών παρεμβάσεων για τον κλάδου των ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων, παρουσίασε η υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, στην έναρξη του ετήσιου συνεδρίου της ΣΕΤΚΕ.

Οι αλλαγές από το Υπουργείο Τουρισμού:

Την αναβάθμιση της κατάταξης των επιχειρήσεων ενοικιαζομένων δωματίων και διαμερισμάτων προαιρετικά, σε πέντε κατηγορίες κλειδιών και η παράταση για την κατάταξή τους έως το τέλος του 2019

Τις νέες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές με γνώμονα την υψηλή ποιότητα και τα διεθνή πρότυπα, και τη θέσπιση νέων κριτηρίων πιστοποίησης.

Η αύξηση της δυναμικότητας έως και 30 δωμάτια αντί για 20 και κατ’ επέκταση η δυνατότητα ένταξής των επιχειρήσεων στα προγράμματα του ΕΣΠΑ.

Την διευκόλυνση της διαδικασίας έκδοσης των πιστοποιητικών κατάταξης, πλέον από τις  Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού, και έκδοση των διακριτικών τίτλων από τα κατά τόπους  Επιμελητήρια (ΓΕΜΗ), και από υπηρεσίες μίας στάσης.

Την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, που έδωσε τη δυνατότητα η κατάταξή να μπορεί να διενεργείται από καταρτισμένους μηχανικούς, και η οποία έτυχε καθολικής αποδοχής από τον κλάδο, λόγω της διευκόλυνσης της διαδικασίας και της ελάφρυνσης του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα.

Την υποστήριξη της πρωτοβουλίας της ΣΕΤΚΕ, το «Καλάθι Πρωινού», στο πλαίσιο της πολιτικής για τη διασύνδεση του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα, τη στήριξη της τοπικής παραγωγής, και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας στο τουριστικό προϊόν.

Το αμέσως επόμενο διάστημα έρχονται νέες παρεμβάσεις τις οποίες προανήγγειλε η κυρία Κουντουρά.Ανάμεσα σε άλλες, ξεχωρίζουν η παράταση στην προθεσμία έγκρισης διακριτικού τίτλου, όπως επίσης η  διασύνδεση των μητρώων των ΠΥΤ και των Επιμελητηρίων.

[more]

Το βασικό αίτημα των επιχειρηματιών του κλάδου, είναι η ελευθερία κινήσεων μακριά από τα δεσμά της γραφειοκρατίας και η ενίσχυσή τους μέσα από την ένταξη στα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Από την πλευρά του υπουργείου, η κυρία Κουντουρά, αναφέρθηκε στο θέμα τονίζοντας ότι η  στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας αποτελεί προτεραιότητα του υπουργείου Τουρισμού. Ο τελικός συνολικός προϋπολογισμός των ενισχύσεων μέσω των δύο προγραμμάτων του ΕΠΑΝΕΚ για τον εκσυγχρονισμό υφιστάμενων τουριστικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων και για τη δημιουργία νέων, έχει ξεπεράσει  τα 710 εκατ. ευρώ. Είναι τετραπλάσιος του αρχικού σχεδιασμού, με στόχο, όπως τόνισε,  να ωφεληθούν όσο το δυνατόν περισσότερες υφιστάμενες και νέες μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Μέσα από τις τοποθετήσεις τους στην εκδήλωση, τόσο η αγορά όσο και το υπουργείο, υποδέχονται θετικά τις νέες ευκαιρίες που δημιουργούνται μέσα από το νέο αναπτυξιακό σχέδιο για τον τουρισμό, τη ριζική αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, την υλοποίηση προγραμμάτων μετεκπαίδευσης των εργαζομένων,  και  τη  στρατηγική για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τουριστικής αγοράς.

Διεθνής συγκυρία και έλλειψη υποδομών φέρνουν κινδύνους για το 2019

Παρά την ισχυρή δυναμική του τουριστικού κλάδου, παραμένει ευμετάβλητος. Για το 2019, υπάρχουν αρκετοί ισχυροί όμιλοι της αγοράς που ανησυχούν για κάμψη της ανοδικής πορείας, κυρίως λόγω του ισχυρού ανταγωνισμού της περιοχής. Η κρίση στην τουρκική Οικονομία έχει κάνει το τουριστικό προϊόν της γειτονικής χώρας πολύ φθηνότερο από το ελληνικό. Παράλληλα αναλόγως των εξελίξεων στο Brexit, υπάρχουν φόβοι για μείωση στους επισκέπτες από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Σύμφωνα με τη νέα μελέτη “Αξιολόγηση του brand “Ελλάδα” και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών”, που εκπόνησε το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων η χώρα μας επιτυγχάνει υψηλά και ανταγωνιστικά επίπεδα συνολικής ικανοποίησης και σχέσης ποιότητας/τιμής κατά τη διάρκεια της διαμονής. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει χαμηλή πρόθεση επανάληψης της επίσκεψης. Με λίγα λόγια, οι επισκέπτες έρχονται περνούν καλά, αλλά δεν σχεδιάζουν να ξανάρθουν, όπως κάνουν σε άλλες πιο φθηνές χώρες.

Οι λόγοι, εντοπίζονται στις παθογένειες που αν και χρόνιες, ακόμη δεν έχουν αντιμετωπιστεί. Πρώτη και κύρια στη λίστα, είναι η έλλειψη υποδομών, που κάνουν την χώρα μας να μοιάζει σαν τον φτωχό συγγενή σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό στην περιοχή της Νότιας Μεσογείου. Από την άλλη πλευρά, χώρες όπως η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Μάλτα, η Τουρκία και η Κροατία, προσφέρουν ανταγωνιστικά προϊόντα, οι περισσότερες σε καλύτερες τιμές.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Καμία δημοσίευση για προβολή