Πενταετή κύκλο επενδύσεων που αγγίζει τα 25 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ)

Ένα νέο πενταετή κύκλο επενδύσεων με στόχο τον διπλασιασμό των πωλήσεων, των μεριδίων και την ενίσχυση της κερδοφορίας της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης ανακοίνωσε η διοίκηση της εταιρείας υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Θανάση Συριανό.

Μάλιστα για φέτος οι επενδύσεις θα φθάσουν τα 10 εκατ. ευρώ και μεταξύ άλλων θα αφορούν μία νέα γραμμή εμφιάλωσης, εκσυγχρονισμό και αυτοματοποίηση στις επενδύσεις δικτύου και ανάπτυξης των πωλήσεων της εταιρείας, καθώς και νέα προϊόντα και τεχνολογίες.

Συνολικά οι επενδύσεις την πενταετία 2019 – 2025 αναμένεται να κυμανθούν στα 20 – 25 εκατ. ευρώ ενώ στο προηγούμενο πενταετές πλάνο που συνδέθηκε με την είσοδο του fund DAΜΑ της οικογένειας Δασκαλόπουλου ως στρατηγικού μετόχου οι συνολικές επενδύσεις είχαν φθάσει τα 18,5 εκατ. ευρώ.

Προκειμένου να προχωρήσουν οι επενδύσεις αυτές, η εταιρεία δρομολογεί Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου, με τον αντιπρόεδρο της κ. Νίκο Ζωγόπουλο να την προσδιορίζει εντός του α’ εξαμήνου της χρονιάς με τη συμμετοχή των υφιστάμενων μετόχων. Σημειώνεται ότι βασικός μέτοχος είναι ο κ. Συριανός, το fund DAMA έχει επίσης ένα σημαντικό μερίδιο και ένα μικρότερο ποσοστό έχει ο κ. Ζωγόπουλος.

Τζώρτζης Κανακάρης, Θανάσης Συριανός και Νίκος Ζωγόπουλος. Παρουσίασαν τα αποτελέσματα και τους σχεδιασμούς της ΕΖΑ.

Ο κ. Συριανός, κάνοντας έναν απολογισμό της δραστηριότητας της εταιρείας, τόνισε: «Το 2018 ήταν πολύ καλή χρονιά για την ΕΖΑ. Μέσα στη δύσκολη περίοδο των μνημονίων η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία έναν σημαντικό κύκλο προόδου που ξεκίνησε το 2013 με την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στο μετοχικό κεφάλαιο και στη διοίκηση.

Η εταιρεία τριπλασίασε τον κύκλο εργασιών αναπτύσσοντας τα μερίδια στην εγχώρια αγορά, έγινε πιο ανταγωνιστική και αναδείχθηκε εθνικός πρωταθλητής στον κλάδο της. Επίσης, διεύρυνε το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της και διπλασίασε το απασχολούμενο προσωπικό στα 180 άτομα. Το 2018 οι εξαγωγές ανήλθαν στο 9,8% του συνολικού όγκου πωλήσεων».

Εξαγωγές και τα οικονομικά αποτελέσματα της ΕΖΑ

[more]

Η περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών αποτελεί βασικό στόχο της διοίκησης, όπως αναφέρθηκε. Η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης εξάγει, ήδη, και στις πέντε Ηπείρους, σε 35 χώρες με έντονη ή μη παρουσία του ελληνικού στοιχείου, όπως σε Κύπρο, γειτονικές χώρες, Καναδά, Αυστραλία και Μέση Ανατολή.

Από την πλευρά της διοίκησης αναφέρθηκε ότι η εταιρεία επιδιώκει να αναπτυχθεί και σε άλλες αγορές με τις οποίες, ήδη, έχει ξεκινήσει μικρή συνεργασία η οποία θα ενδυναμωθεί στο μέλλον, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον των αγορών του εξωτερικού για ποιοτική ελληνική μπύρα.

Σε ο,τι αφορά την εγχώρια αγορά «το 2019 η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης στοχεύει σε περαιτέρω ενδυνάμωση της θέσης της στην αγορά», τόνισε ο κ. Συριανός, προσθέτοντας: «για την επίτευξη αυτού του στόχου, η εταιρεία εκτιμά ότι βασικά της όπλα θα είναι η ενίσχυση της θέσης της στην επιτόπια κατανάλωση και την τουριστική αγορά, με ταυτόχρονο ανάπτυξη της διανομής των προϊόντων της στα τελικά σημεία, όπου υπάρχει περιθώριο σημαντικής βελτίωσης».

Πέρυσι η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης βελτίωσε τη θέση της στην αγορά, με τον τζίρο της να ανέρχεται στα 36 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι. Τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 3,8 εκατ. ευρώ έναντι 1,1 εκατ. ευρώ το 2017. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 730.000 ευρώ. Σημειώνεται πως το μερίδιο της κατά την καλοκαιρινή περίοδο άγγιξε το 10%, ενώ η συμμετοχή των εξαγωγών στις πωλήσεις της εταιρείας αντιστοιχούν στο 10% των πωλήσεων.

Μέσα στο 2018 η ΕΖΑ λάνσαρε δύο νέα προϊόντα, την «εζα alcohol free» και την «Odyssey Dark». Για το 2019, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη της διανομής αυτών των δύο νέων σημάτων με την «εζα alcohol free» να έχει πολύ μεγάλη αποδοχή. Παράλληλα, σχεδιάζονται για το 2020 νέα λανσαρίσματα προϊόντων στην ελληνική αγορά.

Αναφορικά με την πορεία της αγοράς μπύρας στην ελληνική αγορά, επισημάνθηκε ότι το 2018 στο οργανωμένο λιανεμπόριο σημειώθηκε μείωση 2,5% σε όγκο. Παράλληλα, στη συνολική αγορά παρατηρήθηκε μικρή αύξηση της κατανάλωσης της μπύρας, η οποία προήλθε από την αύξηση της επιτόπιας κατανάλωσης και κυρίως από την αύξηση της τουριστικής κίνησης.

«Η μπύρα προσελκύει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης. Είναι μια αγορά που ανοίγει μετά από χρόνια και που θα επανέλθει στα 4 εκατ. εκατόλιτρα από τα 3,65 εκατ. που είναι σήμερα», ανέφερε ο κ. Συριανός σχολιάζοντας ακόμη πως το θεσμικό πλαίσιο και οι δυνατότητες υπάρχουν προκειμένου να συνεχιστεί η ανάπτυξη αυτή.

Τέλος, ο μεγαλομέτοχος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη λειτουργία, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, προγράμματος διττής εκπαίδευσης για το επάγγελμα ζυθοποιού/βυνοποιού στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης με την υποστήριξη του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Η φοίτηση είναι τριετής και τα μαθήματα θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο του 2019. «Να βγάλουμε παιδιά από την ανεργία και να τα βάλουμε σε δουλειά, είναι ίσως η μεγαλύτερη υποχρέωση μιας εταιρείας που θέλει να έχει θετικό κοινωνικό αποτύπωμα» υποστήριξε ο κ. Συριανός και κάλεσε να συμμετέχουν σε αυτό και οι υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου.

[/more]

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:[home]

Καμία δημοσίευση για προβολή