Ποιες παγίδες πρέπει να αποφεύγουν οι αγοραστές προϊόντων μέσω Διαδικτύου

Τις ηλεκτρονικές αγορές φαίνεται να προτιμούν όλο και περισσότερο οι Έλληνες καταναλωτές, χρήστες του Διαδικτύου.

Συγκεκριμένα όπως αποκαλύπτει η πανευρωπαϊκή έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Ένωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe), το 49% των χρηστών Internet στην Ελλάδα έκανε και ηλεκτρονικές αγορές το 2018. Το αντίστοιχο ποσοστό δύο χρόνια πριν ήταν 45%.

Η Ελλάδα κατατάσσεται στην 20ή θέση μεταξύ των 28 χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην ουσία μοιράζεται την ίδια θέση με την Πορτογαλία. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 87% των χρηστών Internet πραγματοποίησε το 2018 αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Αμέσως μετά, ακολουθεί η Δανία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 86% και η Ολλανδία με 84%.

Η πλειονότητα των αγοραστών και συγκεκριμένα το 54% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας. Το 35% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα που βρίσκονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ το 19% κάνει αγορές από καταστήματα σε τρίτες χώρες.

Ποιες παγίδες πρέπει να αποφεύγουν οι καταναλωτές

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας παρέχει τις κατάλληλες συμβουλές ώστε οι καταναλωτές να αποφεύγουν κάποιες παγίδες:

  • Ειδικότερα για τις ηλεκτρονικές αγορές αναφέρει ότι ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς ενός προϊόντος ή υπηρεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σε κατάστημα ή στο διαδίκτυο, ο έμπορος πρέπει να παρέχει πριν από την αγορά ορισμένες σαφείς, ακριβείς και κατανοητές βασικές πληροφορίες σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία.
  • Πριν από την υπογραφή συμβολαίου με πωλητή ή πάροχο υπηρεσιών στο διαδίκτυο, πρέπει να παρέχονται οι συγκεκριμένες λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος ή της υπηρεσίας, την επωνυμία και η φυσική διεύθυνση του εμπόρου, το δικαίωμα υπαναχώρησης κλπ.
  • Κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, πρέπει επίσης να ενημερώνεστε σαφώς για την συνολική τιμή, περιλαμβανομένων των εξόδων αποστολής και άλλων συναφών δαπανών, και να δηλώνετε σαφώς, π.χ. πατώντας ένα πλήκτρο, ότι γνωρίζετε όλα αυτά τα στοιχεία καθώς και ότι η παραγγελία συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής.
  • Όταν αγοράζετε ένα αγαθό από έμπορο θα πρέπει να έχετε πάντα τη δυνατότητα να συμφωνήσετε ρητά για κάθε πρόσθετο «κρυφό κόστος», π.χ. ταξιδιωτική ασφάλιση όταν κάνετε κράτηση για πτήση. Είναι παράνομο να προεξοφλούν οι έμποροι τη συμφωνία σας, χρησιμοποιώντας «προεπιλεγμένα» τετραγωνίδια κατά τη διαδικασία της αγοράς.
  • Όταν αγοράζετε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω ταχυδρομείου, τηλεφώνου, φαξ, ή μέσω διαδικτύου, από επαγγελματία έμπορο εγκατεστημένο στην ΕΕ, έχετε το δικαίωμα να επιστρέψετε τα ανεπιθύμητα προϊόντα εντός 14 ημερών από την παραλαβή της αγοράς σας.

Από το newsroom του economico.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

Καμία δημοσίευση για προβολή