Ποιος είναι ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου που αγοράζει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Το σχέδιο αναβίωσης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας και οι ελληνικές επενδύσεις

Προκοπίου Σκαραμαγκάς

Νέα εποχή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αλλά και στην απαξιωμένη τις τελευταίες δεκαετίες ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, φέρνει η είσοδος στον κλάδου του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

Η πλευρά Προκοπίου, πλειοδότησε στον χθεσινό διπλό διαγωνισμό και αποκτά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά έναντι 62,5 εκατομμυρίων ευρώ. Το τελικό ποσό θα ξεπεράσει τα 77 εκατομμύρια καθώς ο αγοραστής θα καταβάλει επιπλέον 9 εκατομμύρια για την τακτοποίηση αυθαιρέτων που βρίσκονται στο συγκρότημα των ναυπηγείων.

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες εφοπλιστές και από τους ισχυρότερους πλοιοκτήτες διεθνώς.

Γεννήθηκε στη Μυτιλήνη το 1946 και είναι πολιτικός μηχανικός.

Η είσοδός του στη ναυτιλία έγινε το 1971 όταν αγόρασε το δεξαμενόπλοιο «Πενσυλβάνια».

Είναι ιδρυτής των εταιρειών  Dynacom Tankers – που σήμερα έχει 54 πλοία –  Sea Traders, και Dynagas με πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου. Συνολικά σήμερα, και οι τρεις εταιρίες του έχουν στόλο που φθάνει τα 121 πλοία συνολικής χωρητικότητας 15,801 εκατ. τόνων. Από αυτά 38 είναι φορτηγά, 66 μεταφοράς υγρού φορτίου, δύο container ships και 15 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου).

Σύμφωνα με το Bloomberg τον Μάρτιο του 2015 η περιουσία του Γιώργου Προκοπίου έφτανε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι εταιρείες του κατείχαν 89 πλοία.

Το 2016 οι Lloyd’s τον κατέταξαν 13ο στην λίστα των 100 προσώπων με την μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλία.

Εκτιμάται επίσης ότι διαθέτει περίπου διαθέτει περίπου 2.000 ακίνητα σε όλη την λεκάνη της Μεσογείου.

Η αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας

Η είσοδός του στα Ναυπηγεία Σκαραμγκά αποτελεί, όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς, καταλυτικό βήμα στην προσπάθεια αναβίωσης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας. Οσοι τον γνωρίζουν λένε ότι ο Γιώργος Προκοπίου θεωρούσε πάντοτε υψηλή την ναυπηγική τεχνογνωσία στην Ελλάδα και δεν είναι τυχαίο πως επέλεξε να μετασκευάσει στην χώρα μας την πολυτελή θαλαμηγό του “Dream”.

Κατά τις ίδιες πηγές, πιστεύει ότι οι επενδύσεις στην χώρα πρέπει να αρχίσουν από τους έλληνες και όχι από τους ξένους και αποτελεί προσωπικό όραμα του εφοπλιστή η ανάνηψη και αναβάθμιση της εγχώριας ναυπηγικής αγοράς.

Σταϊκούρας: Στα 77,9 εκατομμύρια το συνολικό τίμημα

Την ικανοποίησή του για την επιτυχή ολοκλήρωση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εξέφρασε με δήλωσή του ο υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, υπογραμμίζοντας ότι το συνολικό τίμημα ανήλθε  77,9 εκατ. ευρώ.

«Τα Ναυπηγεία Σκαραμγκά επί δεκαετίες, τελούσαν υπό καθεστώς αβεβαιότητας, συσσωρεύοντας προβλήματα και χρέη», δήλωσε μεταξύ άλλων προσθέτοντας: « Η προηγούμενη κυβέρνηση απλώς έθεσε τα Ναυπηγεία σε ειδική διαχείριση, χωρίς περαιτέρω πρωτοβουλίες. Η σημερινή κυβέρνηση, έθεσε εξαρχής ως προτεραιότητά της, την αναστροφή της αβέβαιης πορείας των μεγαλύτερων Ναυπηγείων της χώρας. Σήμερα, ολοκληρώθηκε μια πολύμηνη προσπάθεια επίλυσης σειράς ζητημάτων, η οποία οδήγησε σε μια ανταγωνιστική, διαφανή και επιτυχή διαγωνιστική διαδικασία. …

…Το συνολικό τίμημα ανέρχεται σε 77,9 εκατ. ευρώ, καθώς σήμερα κατατέθηκαν προσφορές 37,3 εκατ. ευρώ για το περιουσιακό στοιχείο της ΕΤΑΔ Α.Ε., 26 εκατ. ευρώ για τα περιουσιακά στοιχεία της Ειδικής Διαχείρισης, και βεβαίως πρέπει να προσμετρηθούν και τα ποσά των νομιμοποιήσεων, που ανέρχονται σε 9 εκατ. ευρώ, όπως και τα λοιπά στοιχεία που έχουν πωληθεί μέχρι στιγμής, ποσού 5,6 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τους εργαζόμενους, καταβάλλεται συντεταγμένη προσπάθεια, σε συνεργασία με το καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίηση αιτημάτων τους.
Με αυτά τα δεδομένα, η σημερινή εξέλιξη κρίνεται ως ιδιαίτερα ικανοποιητική, καθώς τα οφέλη θα είναι πολλαπλά και σημαντικά».

Καμία δημοσίευση για προβολή