Πως οι τράπεζες χρησιμοποιούν τις πιστωτικές κάρτες των πελατών τους για να βγάζουν “παράλληλα” κέρδη

Στην ψηφιακή εποχή, οι τράπεζες γνωρίζουν για τους πελάτες τους περισσότερα πράγματα από όσα γνωρίζουν γι’ αυτούς ενδεχομένως ακόμη και οι σύζυγοί τους.

Μην παραξενευτείτε αν αρχίσετε να λαμβάνετε μηνύματα από την τράπεζά σας με προτάσεις για το πού να φάτε ή πού να ψωνίσετε. Οι μεγάλες τράπεζες αρχίζουν να εκμεταλλεύονται τον τεράστιο όγκο δεδομένων και στοιχείων που έχουν για τους πελάτες τους ώστε να κερδίσουν χρήματα απ’ αυτά, σύμφωνα με το Reuters.

Όλο και περισσότερες τράπεζες αρχίζουν να πουλάνε στοιχεία από την κίνηση πιστωτικών καρτών που έχουν εκδώσει σε πελάτες τους και να συνεργάζονται με αλυσίδες λιανικών πωλήσεων. «Αρχίζουμε να βλέπουμε ότι οι τράπεζες χρησιμοποιούν με θαυμαστό τρόπο τα δεδομένα που έχουν και ο λόγος είναι απλός: γνωρίζουν τους πελάτες τους καλύτερα απ’ τον καθένα, έχουν το όνομα και τη διεύθυνσή τους, πληροφορίες για το τι αγοράζουν και όταν έχεις αυτά τα στοιχεία, μπορείς να κάνεις πολλά», εξηγεί στο Reuters ο Κρεγκ Μακ Ντόναλντ, επικεφαλής εκμετάλλευσης δεδομένων στην Accenture, πολυεθνική εταιρεία παροχής ψηφιακών υπηρεσιών και συμβουλών σε επιχειρήσεις. Τράπεζες όπως οι JPMorgan, HSBC και Barclays αρχίζουν να κλείνουν συμφωνίες με εταιρείες λιανικών πωλήσεων, προσπαθώντας να κερδίσουν χρήματα από τα δεδομένα που κατέχουν για τους πελάτες τους και να κερδίσουν το έδαφος που έχουν χάσει από μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες όπως οι Amazon και Google.

Η Cardlytics είναι μια εταιρεία που αναλύει τα στοιχεία για την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών των τραπεζών και προτείνει τρόπους εκμετάλλευσής της από τις επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων. Όπως εξηγεί στο Reuters o Κάμπελ Σόου, επικεφαλής εταιρικών σχέσεων με τράπεζες στην Cardlytics τα πράγματα είναι πολύ απλά:  «Χρησιμοποιούμε τα ανώνυμα στοιχεία από τις συναλλαγές κάθε φορά που χρησιμοποιείται μια πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Το μόνο που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι πρόκειται για τον πελάτη 12345, δεν χρειάζεται με κανέναν τρόπο να γνωρίζουμε το όνομά του».

Η όλο και μεγαλύτερη χρήση δεδομένων για εμπορικούς σκοπούς συμπίπτει με αλλαγή προς το αυστηρότερο του κανονιστικού πλαισίου. Οι νέοι κανόνες της Ε.Ε. δίνουν από το 2018 το δικαίωμα στις τεχνολογικές εταιρείες να έχουν πρόσβαση στα στοιχεία των πελατών των τραπεζών ύστερα από συγκατάθεσή τους. Πιο αυστηροί έγιναν και οι ευρωπαϊκοί κανόνες για την προστασία της ιδιωτικότητας. Πλέον οι επιχειρήσεις θα πρέπει να λαμβάνουν άδεια προτού συλλέξουν και χρησιμοποιήσουν ιδιωτικές πληροφορίες για πολίτες της Ε.Ε. Ακόμη όμως και έτσι, ειδικοί σε θέματα προστασίας της ιδιωτικότητας λένε στο Reuters ότι εξακολουθεί να υπάρχει περιθώριο για κατάχρηση των πληροφοριών, για παράδειγμα μέσω της στόχευσης καταναλωτών που έχουν ήδη υψηλό χρέος με διαφημίσεις για δάνεια ή πιστωτικές κάρτες με υψηλά επιτόκια δανεισμού.

Πηγή: Reuters

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή