Πόσο επηρεάζονται από την πανδημία οι πολίτες 5 μεγάλων τουριστικών αγορών για την Ελλάδα

Στη νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ με στοιχεία της έρευνας GWI και  θέμα: “Πώς επηρεάζει η πανδημία COVID-19 την διάθεση και την δυνατότητα για διακοπές;  Αποτελέσματα έρευνας σε 14 χώρες” πραγματοποιείται  μια ανάλυση ως προς τις επιπτώσεις της πανδημίας του COVID-19 στην οικονομική κατάσταση των πολιτών εννέα ευρωπαϊκών χωρών και πέντε χωρών εκτός Ευρώπης, την διάθεσή τους (sentiment) να ταξιδέψουν και τους σημαντικότερες παράγοντες που επηρεάζουν ή καθορίζουν τις διακοπές τους.

Οι αγορές που παρουσιάζονται είναι οι εξής: Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ρουμανία, Βέλγιο, Πολωνία, Ισπανία, Ιρλανδία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Καναδάς, Κίνα και Ινδία. Οι αγορές αυτές, το 2019, εισέφεραν σχεδόν τα δύο τρίτα των συνολικών εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού.

Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος –Επεξεργασία: ΙΝSΕΤΕ Intelligence

Οι εννέα ευρωπαϊκές χώρες που καλύπτονται από την παρούσα μελέτη και οι πέντε χώρες εκτός Ευρώπης αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό του εισερχόμενου τουρισμού στην Ελλάδα από πλευράς εσόδων (περίπου το 65%το 2019), αφίξεων (περισσότερο από το 50%) και των διανυκτερεύσεων (περίπου το 60%).

Όπως φαίνεται και από τον πίνακα, το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας πραγματοποιήθηκε στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο (Q3 και Q4), δηλαδή μεταξύ 1ηςΙουλίου και 31ηςΔεκεμβρίου, διάστημα κατά το οποίο επιχειρείται η επανεκκίνηση του τουρισμού στην Ελλάδα.Στις χώρες αυτές περιλαμβάνεται και το top-5 εισερχόμενων αγορών στην Ελλάδαβάσει εσόδων. Οι χώρες αυτές είναι η Γερμανία, η Βρετανία, οι ΗΠΑ, η Γαλλία και η Ιταλία.Tο 2019οι συγκεκριμένες χώρεςεισέφεραν περισσότερο από το 50% των εσόδων του εισερχόμενου τουρισμού.

Σύμφωνα με τη μελέτη:

  • Η οικονομική κρίση που προκάλεσε η πανδημία θα επηρεάσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό την προσωπική και οικογενειακή κατάσταση ποσοστό άνω του 60% του πληθυσμού και σε ορισμένες χώρες άνω του 90%. Αντίθετα, ανάλογα με την χώρα, ανεπηρέαστο από την οικονομική κρίση παρέμεινε ένα ποσοστό του πληθυσμού που κυμαίνεται από 4% έως 29%, ενώ ένα μικρότερο ποσοστό (1% έως 15%) δεν είναι σίγουρο για το αν θα επηρεαστεί ή όχι.
  • Αναφορικά με τις 5 κύριες αγορές του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού:
    • Γερμανία: 29% εκτιμά πως δεν θα επηρεαστεί Καθόλου, 41% εκτιμά ότι θα επηρεαστεί Λίγο και 22% Πολύ ή Δραματικά.
    • Μεγάλη Βρετανία: Τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 24% Καθόλου, 41% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
    • ΗΠΑ: 22% Καθόλου, 37% Λίγο και 34% Πολύ ή Δραματικά
    • Γαλλία: 25% Καθόλου, 43% Λίγο και 26% Πολύ ή Δραματικά
    • Ιταλία: 12% Καθόλου, 43% Λίγο και 40% Πολύ ή Δραματικά
  • Σε όλες τις εξεταζόμενες χώρες – όπως είναι αναμενόμενο- οι καταναλωτές ανέβαλαν, λόγω της πανδημίας, τη δαπάνη για διακοπές και ταξίδια με μεγαλύτερη ένταση σε σύγκριση με άλλα καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες.
  • Αν και η δαπάνη για διακοπές είναι η σχετικά πιο συχνή απάντηση ως προς τις καταναλωτικές προτεραιότητες, ωστόσο οι σχετικές απαντήσεις κινούνται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, μεταξύ του 20% και του 30% του πληθυσμού, χαμηλότερα σε σύγκριση με τα ποσοστά των καταναλωτών που ανέβαλαν τη σχετική δαπάνη, ένδειξη που συνάδει και με τις προσδοκώμενες επιπτώσεις στην οικονομική τους κατάσταση αλλά και τις ανησυχίες για την υγεία τους.
  • Ένα σημαντικό τμήμα, ανεξαρτήτως χώρας προέλευσης, εκτιμά πως τους επόμενους 12 μήνες θα πραγματοποιήσει είτε διακοπές στη χώρα του (27% έως 55%) είτε στην περιοχή του (staycations) (11% έως 40%), ενώ εξίσου μεγάλο είναι το μερίδιο αυτών που δεν σκοπεύουν να κάνουν διακοπές (από 23% έως 41%).
  • Κυριότερο παράγοντα επιλογής διακοπών αποτελεί η «αίσθηση ασφάλειας», ακολουθούμενη από την «χαλάρωση» για όλες τις υπό ανάλυση χώρες, με εξαίρεση τη Γερμανία όπου η «χαλάρωση» φαίνεται να υπερτερεί ελαφρά της ασφάλειας, ενώ και το επίπεδο τιμών φαίνεται ότι διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο για όλες τις αγορές.

Καμία δημοσίευση για προβολή