Πτώση του όγκου πωλήσεων στα όρια του 8% καταγράφουν τα σούπερ μαρκετ στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου,ενώ η μείωση της ζήτησης εξακολουθεί και εξελίσσεται, καθώς επηρεάζεται άμεσα από τη συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών στα προϊόντα.
Η μείωση πωλήσεων στον Σκλαβενίτη υπολογίζεται στο -5%, στη Μασούτης στο -8%, ενώ στη Lidl και την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη Γαλαξίας αγγίζει διψήφιο ποσοστό. Το ποσοστό συρρίκνωσης του όγκου πωλήσεων εμφανίζεται να κινείται με μέση διψήφια τάση.
Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε την ίδια περίοδο στο 4,5%, ποσοστό που αποτελεί συνάρτηση του έντονα πληθωριστικού περιβάλλοντος που επικρατεί στην αγορά. [Ο εναρμονισμένος δείκτης τιμών καταναλωτή του Σεπτεμβρίου ανήλθε στο 12,1%, ενώ τον Οκτώβριο κατέγραψε στη χώρα μας ελαφρά μείωση με το ποσοστό να κινείται στο 9,8%].
Οι κερδισμένοι της αγοράς
Αντίθετα, οι δραστηριότητες των καταστημάτων Cash & Carry, τα οποία τροδοφοτούν την αγορά εστίασης και φιλοξενίας, όχι μόνο συγκράτησαν τον όγκο πωλήσεών τους, αλλά κινήθηκαν και έντονα ανοδικά συμπαρασύροντας θετικά τη … στατιστική δραστηριότητα της λιανικής, η οποία επί της ουσίας είναι πτωτική.
Η Metro Cash&Carry, κινήθηκε έντονα θετικά τόσο σε όγκο όσο και σε αξία πωλήσεων, με τη δεύτερη να υπερβαίνει το κατώφλι του 20%, επηρεάζοντας θετικά και την ιδίων συμφερόντων αλυσίδα λιανικής My market.