“Ρουά-ματ” στη διαμεταφορά LNG από τον ναυτιλιακό όμιλο Μαρινάκη με επένδυση 3,13 δισ. Δολαρίων για 11 νεότευκτα πλοία

Η εξέλιξη καθιστά την Capital Product Partners L.P. ως τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία LNG στο Αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ.

Πλοίο μεταφοράς LNG

“Κίνηση-ματ” στον τομέα θαλάσσιας διαμεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ανακοίνωσε η πλοιοκτήτρια εταιρεία Capital Product Partners L.P. συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, η οποία αποκτά όχι ένα, ούτε δύο, αλλά 11 νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG έναντι 3,13 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ. Η εντυπωσιακή, αυτή, επιχειρηματική εξέλιξη, την καθιστά παράλληλα τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία LNG στο Αμερικανικό χρηματιστήριο και μία από τις πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες, με εταιρική αξία (enterprise value) 5,8 δισ. Δολαρίων ΗΠΑ.

Η Capital Product Partners L.P. μετονομάζεται σε “Capital New Energy Carriers L.P.”, αντανακλώντας τη δέσμευσή της στην υποστήριξη της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης προς τη βιωσιμότητα και την καινοτομία. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η Capital Product Partners L.P. (NASDAQ:CPLP) εισήλθε σε συμφωνία (Umbrella Agreement) με την Capital Maritime & Trading Corp. και την Capital GP L.L.C., η οποία προβλέπει την απόκτηση 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG/C) από την Capital Maritime, έναντι συνολικού τιμήματος 3,13 δισ. δολαρίων, σηματοδοτώντας την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα εποχή με έμφαση στο φυσικό αέριο ως καύσιμο και στην αποκλειστική εστίαση στην αγορά της μεταφοράς ενέργειας.

Τα συγκεκριμένα πλοία, χωρητικότητας 174,000 κυβικών μέτρων το καθένα, είναι κατασκευασμένα από τα κορυφαία ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στη Νότιο Κορέα και αναμένεται να παραδοθούν σε επιφανείς ναυλωτές όπως η Qatar Energy Trading LLC, η Tokyo LNG Tanker Co. Ltd. και η LNG Marine Transport Limited.

Μέσα από την απόκτηση των 11 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς LNG – τα οποία θα παραδοθούν από το 2023 έως το 2027 – η εταιρεία δημιουργεί στόλο με 18 πλοία LNG τελευταίας γενιάς, αυξάνοντας σημαντικά τις συμβολαιοποιημένες ταμειακές ροές στα 2,5 δισ. Δολάρια, ταυτόχρονα αυξάνοντας και τη διάρκεια των ναύλων με μείωση της ηλικίας του στόλου μετά την παράδοση των πλοίων. Η εταιρεία διαθέτει επιλογή εξαγοράς δύο πρωτοποριακών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας και δύο πλοίων μεταφοράς υγρού CO2.

Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital GP L.L.C., εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη συμφωνία, χαρακτηρίζοντάς την ως μία στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού η οποία θα εισαγάγει την Capital Product Partners L.P. σε μία νέα εποχή με εξαιρετικά σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης για το μέλλον.

Εκτίμησε, ότι η κίνηση αυτή θα ενισχύσει την επενδυτική ελκυστικότητα της εταιρείας αλλά και τα οικονομικά και ποιοτικά μεγέθη της, με τα συμβολαιοποιήμενα έσοδα να αυξάνονται κατά 87% στα 3,1 δισ. Δολάρια, τη διάρκεια της ναύλωσης να υπολογίζεται σε 7,2 έτη από την Ημερομηνία Κλεισίματος και τη μέση ηλικία του στόλου να μειώνεται στα 3,2 χρόνια μέχρι να παραδοθούν όλα τα πλοία LNG το 2027. Ο ίδιος επεσήμανε την πλήρη υποστήριξη της Capital Maritime στο όραμα και τη δέσμευση της Capital Product Partners L.P. να μετεξελιχθεί σε μια εταιρεία απολύτως προσηλωμένη στο LNG και την ενεργειακή μετάβαση.

Καμία δημοσίευση για προβολή