Σε ελεύθερη πτώση το λιανεμπόριο τροφίμων για το μήνα Σεπτέμβριο

Πτωτική πορεία στο λιανεμπόριο τροφίμων για το μήνα Σεπτέμβριο, με την αγορά να καταγράφει υποχώρηση 8%, ενώ ισχυρές πιέσεις συνεχίζει να δέχεται και το δίκτυο των cash & carry.

Η ανατροπή του σκηνικού, σε σχέση με την πορεία τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους όπου κατεγράφη αύξηση 3,4% στις πωλήσεις, συνδέεται με τις φορολογικές και οικογενειακές υποχρεώσεις του Φθινοπώρου, τη μείωση του τουριστικού ρεύματος, το οποίο τους προηγούμενους μήνες στήριξε τη συγκεκριμένη αγορά, και στο γεγονός ότι η σύγκριση πλέον γίνεται μεταξύ όμοιων πραγμάτων, αφού το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος, το οποίο λειτουργεί υπό τη Σκλαβενίτης, έχει πλέον “διπλώσει”.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου οι πωλήσεις σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 3,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, με τον τζίρο του Αυγούστου πάντως να εμφανίζει πρώτα σημάδια κόπωσης. Η αύξηση των πωλήσεων σε αξία τον τελευταίο μήνα του Καλοκαιριού διαμορφώθηκε στο 2,1%, όταν τον Μάιο η αύξηση των πωλήσεων είχε αγγίξει το 6,1% για να υποχωρήσει στο 2,8% τον Ιούνιο και στο 2,3% τον Ιούλιο. Αντίστοιχη πορεία ακολούθησαν και οι πωλήσεις σε όγκο. Σε επίπεδο οκταμήνου κατέγραψαν σωρευτική αύξηση 3,7%, όταν τον Μάιο ήταν στο +5,4%, στο +2,5% τον Ιούνιο, στο +2% τον Ιούλιο και μόλις +1,7% τον Αύγουστο.

Την ίδια ώρα, το παραδοσιακό λιανεμπόριο δέχεται πιέσεις και από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ο τζίρος των οποίων εκτιμάται ότι θα ανέλθει φέτος στα 26,5 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με την Convert Group. Η συγκεκριμένη αγορά “τρέχει” με ρυθμό ανάπτυξης 36% σε σχέση με το 2017 όπου οι πωλήσεις του συγκεκριμένου δικτύου είχαν διαμορφωθεί στα 19,5 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία του μέσου καλαθιού αγγίζει πλέον τα 87 ευρώ.

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή