Σήμερα θα γινόταν το brexit – Τώρα μετρούν το κόστος της αναβολής του γράφει ο Bloomberg

Δύο χρόνια, το ρολόι μετρούσε αντίστροφα προς την σημερινής ημέρας, της 29ης Μαρτίου 2019, την ημέρα που η Πρωθυπουργός Τερέζα Μέι υποσχέθηκε ότι η Βρετανία θα εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Καθώς το δράμα βρίσκεται σε εξέλιξη, η φθορά προέρχεται από το ότι τελικά, η σημερινή ημέρα δεν είναι ημέρα brexit.

Η αναβολή της Μέι για την αποχώρηση της χώρας από την ΕΕ τουλάχιστον μέχρι τις 12 Απριλίου ήρθε πολύ αργά για τις εταιρείες που ξόδεψαν αρκετούς μήνες με βάση το δεδομένο ότι η κρίση θα σημειωνόταν την ημερομηνία που είχε προγραμματιστεί. Εάν το Κοινοβούλιο αναγκάσει την κυβέρνηση να επιδιώξει ακόμη μεγαλύτερη παράταση της ιδιότητας του κράτους- μέλους ΕΕ ή να εγκρίνει τη συμφωνία εξόδου της May, οπωσδήποτε κάποιες από αυτές τις προετοιμασίες θα μπορούσαν να αποδειχθούν μάταιες.

Εταιρείες- γίγαντες όπως η HSBC Holdings Plc και η GlaxoSmithKline Plc δαπανούν δεκάδες εκατομμύρια λίρες για το Brexit, αλλά και μικρότερες εταιρείες νιώθουν τη δυσκολία. Η Plastribution Ltd., μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στο χονδρεμπόριο πλαστικών και βρίσκεται κοντά στο Leicester της Αγγλίας, αποθήκευσε εμπορεύματα πριν από τις 29 Μαρτίου και θα πρέπει τώρα να ξοδέψει χιλιάδες επιπλέον λίρες για χώρους αποθήκευσης, καθώς η αβεβαιότητα σχετικά με την ημερομηνία αναχώρησης δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα.

Ένιωσα πραγματικά ότι ήταν μια σαφής καταληκτική ημερομηνία (η 29η Μαρτίου), μια γραμμή στην άμμο”, δήλωσε ο Mike Boswell, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, προσθέτοντας ότι οι εταιρείες logistics χρεώνουν ένα ασφάλιστρο για την αποθήκευση. “Είναι απογοητευτικό” πρόσθεσε.

Ο αντίκτυπος θα μπορούσε να αποδειχθεί ακόμα χειρότερος για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με εμπορεύματα τα οποία είχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής και θα πρέπει τώρα να αντικατασταθούν, δήλωσε ο Brian Connell, σύμβουλος της αλυσίδας εφοδιασμού στην KPMG. “Όλα τα προϊόντα έχουν κάποιο είδος απαξίωσης και όλοι εργάστηκαν με άξονα την 29η Μαρτίου”.

Οι επιχειρήσεις που έφεραν επιπλέον τελωνειακό προσωπικό και υπέγραψαν συμβάσεις με ημερομηνία έναρξης της 29ης Μαρτίου θα πληρώνουν για αυτές τις υπηρεσίες, παρόλο που το Brexit δεν έχει συντελεστεί, δήλωσε ο Ross Denton, δικηγόρος στο Baker McKenzie LLP στο Λονδίνο.

Πηγή: Bloomberg

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

Καμία δημοσίευση για προβολή